30 تیر 1392
شماره خبر: 36132

گرمای طاقت فرسای تابستان برای مردم فردیس با چاشنی قطع مکرر برق و بی توجهی مسئولان

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

گرمای طاقت فرسای تابستان برای مردم فردیس با چاشنی قطع مکرر برق و بی توجهی مسئولان


روزهای گرم تابستان امسال برای مردم فردیس در استان البرز، روزهای چندان خوبی نیست زیرا آنها مدتی است که قطعی و نوسانهای مکرر برق را در منطقه خود تجربه می کنند.
فردیس یکی از مهمترین مناطق استان البرز از نظر جمعیتی محسوب می شود و جمعیت قابل توجهی را در خود جای داده است. این منطقه مدتهاست با کمبودها و مشکلات در زمینه های مختلف روبرو بوده و در بسیاری از موارد، امکانات موجود در این زمینه جوابگوی جمعیت بسیار بالای آن نیست. این روزها مشکلی جدید به مشکلات دیگر در فردیس اضافه شده و اعتراض بسیاری از شهروندان فردیسی را به همراه داشته است. این مشکل جدید و طاقت فرسا، مشکل قطعی و نوسان مکرر برق در این منطقه است که مدتی است گریبانگیر منطقه شده و هیچیک از اهالی فردیس از این مشکل بی نصیب نمانده اند. اهمیت برق، کمتر از سایر امکانات نیست و شاید بتوان گفت که در جهان کنونی، اهمیت برق کمتر از اهمیت آب نیست و بدون برق، بسیاری از فعالیتهای عادی و پیش پا افتاده روزمره انجام نمی شود. به عنوان مثال، بخش عمده وسایل رفاهی زندگی مانند تلویزیون، کامپیوتر، جاروبرقی، رادیو و کولر با برق کار می کنند و اگر برق قطع شود، این وسایل هیچگونه کاربردی ندارند. با پیشرفته تر شدن زندگی، امکانات جدیدی اضافه شده که آنها نیز با برق کار می کنند و از میان این امکانات می توان به مثال دربهای کنترلی و آسانسورها اشاره کرد. قطع و نوسان مکرر برق در فردیس، شهروندان این منطقه به شدت کلافه شده و از انجام بسیاری از کارهای روزمره زندگی خود بازمانده اند. عمق این مشکل وقتی بیشتر محسوس می شود که به یاد آوریم بسیاری از شهروندان در این زمان که با ماه مبارک رمضان توأم شده، روزه دار هستند و قطعی ها و نوسانهای مکرر برق، گرمای هوا و سختی کار روزه داران را بیشتر می کند. یک مسئله مهم دیگر نیز این است که کودکان و بیماران به اندازه سایر افراد نمی توانند از پس تحمل گرما بربیایند و زودتر از دیگران کلافه می شوند که این نیز مشکلی دیگر است.
در بسیاری از موارد، وسایل برقی در نتیجه نوسان مکرر برق از کار می افتند
قطعی و نوسان مکرر برق برای وسایل برقی نیز خطرناک است و در بسیاری از موارد دیده شده که این وسایل در نتیجه قطعی و نوسان مکرر برق از کار می افتند که این امر، هزینه های فراوانی به شهروندان تحمیل می کند. در چنین شرایطی انتظار می رفت که مسئولان ذیربط در اسرع وقت به مشکل رسیدگی کنند اما این اتفاق نیفتاد و مشکل قطعی و نوسان مکرر برق در فردیس ادامه دارد.
یکی از شهروندان در این خصوص گفت: انتظار داشتیم که مسئولان برق به مشکلات ناشی از قطعی و نوسان مکرر برق توجه داشته باشند اما به نظر می رسد این امر برای آنها هیچ اهمیت و اولویتی ندارد. مریم . الف ادامه داد: بارها با اداره ذیربط تماس گرفته ایم اما هربار با این پاسخ که "در حال رسیدگی هستیم" مواجه می شویم درحالیکه این پاسخ هیچ دردی از ما دوا نکرده و مشکل به قوت خود باقی است. شهروند دیگری نیز معتقد است: بهره مندی از برق، یکی از ابتدایی ترین حقوق شهروندی است درحالیکه به نظر می رسد مسئولان ذیربط، این حق ابتدایی را نیز حق ما

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود