4 تیر 1391
شماره خبر: 8206

کندی و قطعی اینترنت در کرج و ساعت‌هایی که به راحتی هدر می‌رود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

کندی و قطعی اینترنت در کرج و ساعت‌هایی که به راحتی هدر می‌رود

کلانشهر کرج سرعت اینترنت بسیار پایینی دارد که این امر، کاربران اینترنت ساکن یا شاغل در این کلانشهر را کلافه کرده است.
نیاز به دریافت اطلاعات به صورت صحیح در جهان کنونی، استفاده از اینترنت را به یک ضرورت غیرقابل حذف از زندگی انسانها تبدیل کرده است. از سوی دیگر، بالا بودن جمعیت کره زمین نیز کمک گرفتن از اینترنت را برای انجام فعالیتها و تبادل اطلاعات را به امری ضروری تبدیل کرده است. با توجه به این امر، بسیاری از کشورهای پیشرفته، تسهیل دسترسی به اینترنت پرسرعت برای همه اقشار را جزو برنامه های خود قرار داده اند و این امر دنبال شده است. ایران نیز از جمله کشورهایی است که استقبال از اینترنت در آن بسیار بالا است و این روزها فعالیتهای بسیاری از دستگاه ها، شرکتها، موسسات، دانشگاه ها و ... به کمک اینترنت انجام می شود. این امر در خصوص کلانشهر کرج نیز صادق است ضمن اینکه کرج بخش قابل توجهی از جمعیت را در خود جای داده و صنایع، شرکتها، موسسات، دانشگاه ها و دستگاه های فراوانی در این منطقه فعالیت می کنند. توسعه فعالیت این مراکز در کرج می طلبد که سرعت اینترنت در کرج جوابگوی نیازهای کاربران باشد درحالیکه اینگونه نیست و کافی است چند ساعتی را در کرج پای اینترنت بنشینیم تا با مشکلات آن آشنا شویم.
سرعت پایین اینترنت، قطع و وصل شدن های متوالی و قطع شدن هایی که گاهی چندین دقیقه طول می کشد، از مهمترین مشکلات اینترنت کرج است و این امر، کاربران را کلافه کرده است. مشکلات یادشده تنها گریبانگیر موسسات، شرکتها، دستگاه ها و دانشگاه ها در کرج نشده بلکه همه کاربران اینترنت از کرج از جمله مردم عادی را نیز دچار مشکل کرده است.
گاهی اینترنت در وسط کار قطع می شود
به دنبال پاین بودن سرعت اینترنت در کرج، گاهی باید دقایق طولانی منتظر بالا آمدن صفحه مورد نظر بمانیم و در برخی از موارد نیز تلاش در این زمینه بی نتیجه می ماند زیرا اینترنت در وسط کار قطع می شود. در چنین حالتی، کاربر باید منتظر وصل شدن دوباره اینترنت بماند که در این حالت، بخش قابل توجهی از وقت کاربر هدر می رود و وی، چاره ای غیر از صبر کردن ندارد. مشکل پایین بودن سرعت اینترنت در کرج، گریبانگیر اصحاب رسانه به ویژه رسانه های اینترنتی نیز شده و بسیاری از خبرنگاران چنین رسانه هایی در کرج از مشکل پائین بودن سرعت اینترنت و قطع و وصل شدن های متوالی و گاهی طولانی شاکی هستند. بسیاری از کاربران اینترنت در کرج از جمله خبرنگاران به پائین بودن سرعت اینترنت عادت کرده اند اما قطع و وصل شدن های متوالی، چیزی نیست که بتوان به راحتی آن را تحمل کرد. مشکل سرعت پائین و قطع و وصل شدنهای متوالی و قطع شدن هایی که گاهی بسیار طولانی می شود، به ویژه در شرایطی که خبرنگاران برای فرستادن و انتشار خبرها و گزارشهای خود در فضای اینترنت عجله دارند، بیشتر محسوس می شود. خبرنگاران در زمان ارسال مطالب، با پایین بودن سرعت یا قطعی مواجه می شوند به عنوان مثال، خبرنگاران رسانه های اینترنتی از جمله خبرگزاری ها پس از پایان برنامه ها، جلسات، همایشها و ... به سرعت خود را به نزدیکترین کامپیوتر می رسانند به این امید که خبرها و گزارشهای خود را با سرعت ارسال و منتشر کنند درحالیکه در بسیاری از موارد، با سرعت پایین اینترنت یا قطع بودن آن مواجه می شوند. البته همانگونه که گفته شد، مشکلات اینترنت در کرج گریبانگیر همه مردم و اقشار مختلف این کلانشهر شده و هرکس که با اینترنت کار می کند، با این مشکل درگیر است. در این میان، برخی از شرکتهای اینترنتی در کرج در مقایسه با شرکتهای دیگر خدمات بهتری ارائه می دهند و استفاده از اینترنتی که آنها ارائه می دهند، با قطعی کمتری و سرعت بالاتری همراه است. البته به صورت کلی، اختلاف بین میزان قطعی ها و سرعت اینترنت شرکتهای اینترنت کرج چندان زیاد نیست و همه آنها به نحوی با مشکل قطعی و سرعت پایین مواجه هستند.
کرج نیز اینترنت بالا با میزان قطعی پایین داشته باشد
بسیاری از کشورهای پیشرفته، اینترنت پرسرعت در اختیار کاربران قرار می دهند و قطع شدن های این اینترنت بسیار پایین است و امیدواریم کرج و سایر مناطق کشور نیز این امکانات را در اختیار داشته باشند. به عنوان مثال کشور مالزی، اهمیت استفاده از اینترنت را به خوبی درک کرده و اینترنت با سرعت بالا و میزان قطعی بسیار پایین در اختیار کاربران خود قرار داده است. البته هزینه استفاده از اینترنت در مالزی در برخی از موارد نسبتا به ایران، کمی بالا است اما سرعت آن نیز بسیار بالا و میزان قطع شدن های آن بسیار پایین است که این امر باعث می شود کاربران اینترنت در مالزی به استفاده از این اینترنت تمایل فراوانی نشان دهند. از دستگاه های ذیربط در کرج و استان البرز انتظار می رود که برای افزایش سرعت اینترنت و کاهش قطع شدن ها راهکارهای اساسی بیندیشند و باور داشته باشند که اینترنت، بخش جدایی ناپذیر مسیر حرکت به سوی توسعه در زمینه های مختلف است. مسلما شرکتها، موسسات، دانشگاه ها، دستگاه ها و ... در کرج نیز در سایه کاهش مشکلات اینترنت در کرج، عملکرد بهتری خواهند داشت که این امر، اهمیت فراوانی دارد.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود