29 مهر 1391
شماره خبر: 13563

دستگیری سارقان پروژه های مسکن مهر در ساوجبلاغ

سپیدار‌آنلاین: گروه حوادث ایران و جهان

دستگیری سارقان پروژه های مسکن مهر در ساوجبلاغ

سپیدار آنلاین: فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ استان البرز از دستگیری سارقانی که اقدام به سرقت مصالح یا تجهیزات ساختمانی از پروژه های مسکن مهر در شهر جدید هشتگرد می کردند، خبر داد.
سرهنگ کربلائی زاده در تشریح این خبر گفت: در پی دریافت گزارش های متعدد سرقت مصالح ساختمانی از پروژه های مسکن مهر در شهر جدید هشتگرد ساوجبلاغ به علت حساسیت موضوع پیگیری آن بلافاصله در دستور کار مأموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت. وی اظهار داشت: ماموران با اعزام به محل مورد نظر به صورت نامحسوس منطقه را تحت نظر قرار گرفتند تا اینکه دو نفر که با یکدستگاه خودرو نیسان در حال حمل کیسه های سیمان بودند شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.
کلاهبرداری با شگرد تقلید صدای مدیران
رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: افرادی که با تشکیل یک باند کلاهبرداری با شگرد تقلید صدای مدیران، مسئولان و اشخاص معروف شرکتها و موسسات به کلاهبرداری های میلیونی می پرداختند با هوشیاری ماموران پلیس آگاهی استان البرز شناسایی و دستگیر شدند. سرهنگ حمیدرضا گل صباحی رئیس پلیس آگاهی استان البرز در تشریح این خبر اظهار داشت: یک باند کلاهبرداری با تقلید صدای مدیران و مسئولان اقدام به کلاهبرداری های میلیونی می کردند که با تحقیقات و پیگیری های پلیس محل سکونت متهم اصلی در جاده ملارد شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر و جهت تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی منتقل کردند. وی گفت: متهم دستگیر شده در بازجویی های ماموران اعتراف کرد که همسرش «مهدی» در زندان به سر می برد و سه روز قبل از کلاهبرداری طی تماس با وی از او می خواهد که به متروی فردیس رفته و پس از دریافت مدارک از شخص ناشناسی افتتاح حساب کند که پس از انجام این مراحل مبلغ 164 میلیون ریال به حساب مورد نظر واریز خواهد شد. سرهنگ گل صباحی افزود: متهم نیز به دستور همسرش پس از برداشت مبلغ واریزی اقدام به خرید 25 عددسکه می کند که 19 عدد از سکه ها را مجدداً در جلوی مترو به آن شخص ناشناس داده و 6 عدد از آن سکه ها را فروخته و وجه آن را برای خود برداشت می کند. رئیس پلیس آگاهی استان البرز در پایان اظهار داشت: همسر این زن از طریق تقلید صدا از داخل زندان با رئیس بانک تماس گرفته و با معرفی خود با عنوان مدیر شرکت و بر حسب اعتمادی که رئیس بانک به مدیر شرکت مزبور داشته است و از طرفی با تصور اینکه صدای وی همان صدای مدیر شرکت است مبالغ درخواستی را به حساب مورد تقاضا واریز و از این طریق به کلاهبرداری میلیونی اقدام می کند.
دستگیری باندی که دختران جوان را طعمه قرار می دادند
فرمانده انتظامی شهرستان کرج از دستگیری اعضای باند 7 نفره سارقان زورگیر که با طعمه قرار دادن دختران جوان و با توسل به زورگیری و شرارت اموال مردم را به سرقت می بردند خبر داد. خیرخواهان اظهار داشت: اعضای باند از خلافکاران و اراذل و اوباش منطقه حصارک بوده و در پرونده خود انواع جرایم از جمله زور گیری و شرارت را داشته و چندین بار نیز دستگیر و روانه زندان شده اند. وی گفت: متهمان با تشکیل باندی وسیع ضمن شرارت و خفت گیری با طعمه قرار دادن دختران و زنان جوان افدام به سرقت اموال و خودروهای شهروندان می کردند که پس از چند روز تلاش شبانه روزی و اقدامات اطلاعاتی گسترده، ماموران با اطمینان از حضور متهمان در مخفیگاهشان طی سه عملیات جداگانه به صورت غافلگیرانه وارد پاتوق آنها شده و هر 7 نفر عضو این باند را دستگیر کردند. در بازرسی از محل های متهمان 19 دستگاه تلفن همراه و لپ تاب، 4قبضه قمه و تبر، مقادیری مواد مخدر از نوع شیشه، تعدادی کیف زنانه و مردانه و انواع لوازم و اموال مسروقه کشف و ضبط شد.
دستگیری زن و شوهر سارق کرجی
فرمانده انتظامی شهرستان کرج گفت: زن و شوهری که اقدام به سرقت از انبار ساختمانهای مسکونی و نیمه کاره می کردند، حین سرقت از سوی ماموران انتظامی کرج دستگیر شدند. سرهنگ عبدالرضا خیرخواهان در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی تماس تلفنی یکی از شهروندان با مرکز فوریتهای پلیسی 110 مبنی بر وجود دونفر سارق در ساختمان نیمه کاره وی بلافاصله ماموران کلانتری 29 مشکین دشت جهت بررسی موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند و سارقان را در حین فرار دستگیر کردند. فرمانده انتظامی شهرستان کرج اظهار داشت: متهمان در بازجویی های ماموران با معرفی خود به نام های (قادر-ف) و (لیلا-ق) به عنوان زن و شوهر به جرم خود اعتراف کرده و در خصوص شیوه و شگرد سرقت ها اذعان داشتند که معمولا زن سارق در جلوی ساختمان ها نگهبانی می داده و همسرش نیز لوازم و وسایل انباری های ساختمان های مسکونی یا نیمه کاره را به سرقت برده و با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت که با استعلام از شماره پلاک آن مشخص شد که سرقتی بوده از محل سرقت متواری می شدند.




منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود