15 تیر 1395
شماره خبر: 165907

جزئیات دستگیری آدم ربایان ۲۰ میلیاردی در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه حوادث ایران و جهان

جزئیات دستگیری آدم ربایان ۲۰ میلیاردی در البرز


فرمانده انتظامی استان البرز جزئیات دستگیری آدم ربایان بیست میلیارد ریالی را تشریح کرد.
سردار بخشعلی کامرانی صالح در نشست خبری که در ستاد فرماندهی انتظامی استان البرز برگزار شد در خصوص جزئیات پرونده آدم ربایی که به تازگی اتفاق افتاده است، اظهار کرد: در پی وصول پرونده آدم ربایی از شعبه دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کرج به پلیس آگاهی استان مبنی بر اینکه در ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه ظهر روز چهارم تیرماه فردی به نام (ن. الف) ۳۴ ساله از کارگران ساختمانی و متبحر در سنگ کاری نمای ساختمان به همراه برادر همس v ش از منطقه باغستان کرج برای برآورد قیمت سنگ کاری ساختمان نیمه کاره ای با یک دستگاه خودرو ۴۰۵ به رانندگی شخصی ناشناس به مقصد چیتگر از منطقه میانجاده کرج سوار خودرو شده اما در محل ساختمان نیمه کاره، راننده با ترفند و دادن وعده های دروغین (ن. الف) را سوار بر خودرو کرده و به سرعت از محل متواری شده می شود، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت. سردار کامرانی صالح در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به متواری شدن خودرو همراه فرد ربوده شده برای طرح شکایت آدم ربایی به کلانتری منطقه چیتگر مراجعه و سپس به همراه پرونده به پلیس آگاهی تهران بزرگ اعزام می شود اما با توجه به اینکه محل شروع جرم (محل سوار شدن) شهرستان کرج بوده است پرونده برای رسیدگی از بازپرسی جنایی تهران به دادسرای شهرستان کرج ارجاع داده می شود.
دستگیری گروگان‌گیران در تهران
فرمانده انتظامی استان البرز اضافه کرد: پس از انتقال پرونده به پلیس آگاهی استان موضوع تحت پیگیری بود که آدم ربا طی تماس با همراه خانواده فرد ربوده شده در قبال آزادی وی درخواست ۲۰ میلیارد ریال می کند. وی گفت: بلافاصله تیم های اطلاعاتی تشکیل و با سرپرستی رئیس پلیس آگاهی استان البرز با انجام اقداماتی فنی- عملیاتی بی وقفه و شبانه روزی در نهایت سرنخ هایی از افراد آدم ربا در تهران شناسایی شد و بلافاصله تیم هایی متشکل از کارآگاهان اداره جنایی و عملیات ویژه پلیس آگاهی استان البرز به تهران اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه پس از ورود به پاتوق آدم ربا در ابتدا فردی را که به عنوان نگهبان در محل ورودی سکونتگاه مذکور حضور داشت را دستگیر کردند. سردار کامرانی صالح ادامه داد: در مرحله بعد و در بازرسی از آن محل فرد گروگان در حالی که چشم، دست و پای بسته و مورد شکنجه و آزار و اذیت قرار گرفته بود و آثار ضرب و جرح و سوختگی روی بدنش نمایان بود آزاد و چهار نفر متهم دیگر نیز دستگیر شدند.
درخواست ۲ میلیارد تومانی برای آزادی گروگان
فرمانده انتظامی استان البرز افزود: متهمان که از وضعیت مالی فرد ربوده شده مطلع بودند با یک نقشه حساب شده وی را به صورت صوری و به بهانه سنگ کاری نمای ساختمان در منطقه چیتگر به سر قرار کشانده و از با ترفند سفارش چندین مورد سنگ کاری نمای ساختمان در مناطق مختلف تهران وی را به مخفیگاه خود انتقال داده و پس از وارد کردن جراحات متعدد بر بدن وی و آزار و اذیتش طی تماس با خانواده از آنها خواستند تا در قبال پرداخت ۲۰ میلیارد ریال آن فرد را آزاد کنند که با سرعت عمل ماموران پلیس آگاهی گروگان آزاد و گروگانگیران دستگیر شدند. سردار کامرانی صالح در ادامه و با توجه به اینکه فرد ربوده شده از اتباع افعانی بود، گفت: برای نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران فرقی نمی کند که فرد مظلوم واقع شده ایرانی است یا خیر وظیفه پلیس در کشور ایجاد برقرای امنیت در جامعه است.
وی با تاکید بر اینکه گروگانگیران نیز از اتباع افغانی بوده و به قصد اخاذی اقدام به گروگانگیری کرده اند، ضمن هشدار به شهروندان در خصوص رعایت مسائل امنیتی، گفت: پلیس با همه توان برای ایجاد برقراری امنیت در جامعه تلاش می کند.
کشف ۲۰۰ کیلو حشیش در البرز
سردار کامرانی صالح در ادامه به تمهیدات اندیشیده شده از سوی پلیس در خصوص عید سعید سعید فطر، گفت: تمهیدات ترافیکی محورهای مواصلاتی استان برای تخلیه بار ترافیکی در نظر گرفته شده است. وی با تاکید بر اینکه بسیاری از شهروندان روز گذشته اقدام به سفر کرده اند، و همین امر باعث ایجاد ترافیک سنگین در محور کرج - چالوس شد، گفت: محور به دلیل تخلیه بار ترافیکی چند ساعتی یکطرفه شد. وی از رانندگانی که قصد عبور از اتوبان کرج – قزوین را دارند خواست از محور شهریار به اشتهارد برای رسیدن به مقصد استفاده کنند تا بار ترافیکی این محور نیز سنگین نشود.
فرمانده انتظامی استان البرز در ادامه به کشفیات مواد مخدر طی روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: ماموران مبارزه با مواد مخدر استان طی روزهای اخیر موفق به کشف قریب به ۲۰۰ کیلو مواد مخدر از نوع حشیش شدند.
برگزاری موفقیت آمیز رزمایش مقابله با تهدیدات امنیتی در کرج
سردار کامرانی صالح خاطرنشان کرد: در این رابطه یک دستگاه خودور کشف و عامل اصلی توزیع مواد دستگیر شده است. فرمانده انتظامی استان البرز در خصوص اجرای رزمایش مقابله با تهدیدات امنیتی در کرج که روز شنبه دوازدهم تیرماه در دو نقطه از شهرستان کرج برگزار شد، گفت: با توجه به تحولات منطقه و حضور گروه های تکفیری در کشورهای همسایه رزمایش های مقابله با تهدیدات امنیتی برای ارزیابی توان پلیس اجرا می شود. وی با اشاره به اینکه این رزمایش در کرج با موفقیت برگزار شد، گفت: خوشبختانه نیروهای پلیس استان و ماموران چک خنثی در آمادگی کامل به سر می برند. سردار کامرانی صالح در پایان افزود: اجرای این رزمایش بدون اطلاع قبلی و برای ارزیابی توان پلیس انجام و نتیجه رضایت بخش بود.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود