21 اسفند 1396
شماره خبر: 192875

دستگیری ۱۴ موبایل قاپ در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه حوادث ایران و جهان

دستگیری ۱۴ موبایل قاپ در البرز


رئیس پلیس آگاهی استان البرز از دستگیری ۱۴ موبایل قاپ در استان خبر داد که تاکنون به ۱۰۰ فقره سرقت اعتراف کرده‌اند.
سرهنگ جواد صفایی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در اداره پلیس آگاهی استان برگزار شد، از افزایش ۱۷ درصدی کشفیات کالای قاچاق طی یازده ماه اخیر نسبت به سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: کشفیات در حوزه سیگار، وسایل صوتی و تصویری و غیره بوده است. وی از دستگیری ۱۴ موبایل قاپ و سارقان داخل خودرو در سطح استان خبر داد و در خصوص شیوه و شگرد این سارقان، عنوان کرد: آن‌ها با خودروهای شخصی به‌عنوان مسافرکش افراد را سوار می‌کردند و اشیاء قیمتی و پول و لوازم شخصی افراد را به سرقت می‌بردند.
انهدام باند هفت نفره سرقت منازل در البرز
سرهنگ صفایی بابیان اینکه بیشتر طعمه‌های سارقان افراد پیر و میان‌سال بوده‌اند، خاطرنشان کرد: همچنین لوازم داخل خودروهایی که در مکان‌های خلوت پارک شده بود را با شکستن شیشه آن‌ها به سرقت می‌بردند که خوشبختانه با پیگیری‌های اطلاعاتی و عملیاتی پلیس دستگیر شدند. وی بابیان اینکه متهمان تاکنون به ۱۰۰ فقره سرقت اعتراف کرده‌اند، گفت: سارقان پنج خودرو سرقت کرده بودند که همه آن‌ها کشف‌شده است. رئیس پلیس آگاهی استان البرز در بخش دیگری بابیان اینکه سرقت از منزل موجب کاهش امنیت می‌شود، تأکید کرد: بر اساس ابلاغ و تأکید فرمانده انتظامی استان مبنی بر دستگیری سارقان منزل، پلیس آگاهی استان البرز موفق به دستگیری باند هفت نفره سارقان منزل که دو نفر آن‌ها زن بوده و در شگرد سرقت به سارقان کمک می‌کردند، شده است.
شناسایی ۲۰ نفر مال‌باخته
وی بابیان اینکه سارقان ساکن استان‌های غربی کشور هستند و بیشتر طعمه‌های آن‌ها خانه‌های همکف و طبقه اول بوده است، گفت: سارقان برای کاهش جلب‌توجه یکی از زنان همکار خود را با خود همراه می‌کردند و به‌واسطه تخریب در و یا ورود از بالکن، اشیای قیمتی، طلا و جواهر و غیره منازل را به سرقت می‌بردند. سرهنگ صفایی از کشف مقدار زیادی فرش، طلا، نقره جات و غیره از مخفی گاه سارقان خبر داد و گفت: سارقان تاکنون به ۲۵ فقره سرقت اعتراف کرده‌اند. به گفته وی سارقان منزل در استان‌های اردبیل، البرز و شیراز فعالیت داشتند و تاکنون ۲۰ نفر از مالباختگان این پرونده شناسایی‌شده‌اند. سرهنگ صفایی از شهروندانی که از منزل آن‌ها سرقت شده است خواست تا برای شناسایی لوازم منزل خود به پلیس آگاهی مراجعه کنند.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود