26 دی 1390
شماره خبر: 4136

سارقان زورگیر کمتر از 2 ساعت در کرج دستگیر شدند

سپیدار‌آنلاین: گروه حوادث ایران و جهان

سارقان زورگیر کمتر از 2 ساعت در کرج دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان کرج گفت: ماموران انتظامی کرج در کمتر از 2 ساعت موفق به دستگیری سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید که در پوشش مسافرکش با توسل به زور و ارعاب در چندین مرحله از مسافران سرقت کرده بودند، شدند.
عبدالرضا خیرخواهان در تشریح این خبر گفت: در پی اعلام مرکز فوریتهای پلیسی 110 مبنی بر یک فقره زورگیری واقع در منطقه انصاری بلافاصله ماموران گشت کلانتری 17 مهرویلا جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند که زنی ضمن مراجعه به ماموران اظهار داشت ؛ به عنوان مسافر سوار یکدستگاه خودرو پراید شدم و راننده و سر نشینان آن به محض حرکت خودرو با توسل به زور و ارعاب طلا و جواهراتم را به سرقت بردند وی افزود: ماموران با استعلام از پلاک خودرو که مالباخته هنگام متواری شدن خودرو آن را یادداشت کرده بود آدرس مالک خودرو را شناسایی کردند و در بررسیهای به عمل آمده مشخص شد که اخیرا خودرو به شخص دیگری فروخته شده است. وی گفت: ماموران با انجام تحقیقات پلیسی و گشت زنی های نامحسوس در نهایت در کمتر از 2 ساعت خودرو مورد نظر را شناسایی و راننده و سرنشینان آن را جهت تحقیقات بیشتر به کلانتری منتقل کردند. فرمانده انتظامی شهرستان کرج همچنین گفت: متهمان در مواجهه حضوری با مالباخته به جرم خود مبنی بر سرقت و زورگیری از مسافران اعتراف کرده و در این رابطه تعداد 15 نفر از مالباختگان نیز جهت شناسایی متهمان به کلانتری احضار شدند . وی افزود: اموال مسروقه شامل : سه عدد النگو، هفت فقره کارت شناسایی که از طریق کیف قاپی به سرقت رفته بود، یک عدد دستبند طلا و یک عدد گردنبند طلا کشف که تمام اموال تحویل مالباختگان شد. وی گفت: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
خیرخواهان در پایان به شهروندان توصیه کرد:
1- هنگام سوار شدن به خودروی مسافربری، با هوشیاری کامل از اموال و کیف دستی تان مراقبت کنید و آنها را به هچ عنوان در مقابل دید دیگران قرار ندهید.
2- در بین راه از پذیرفتن و مصرف مواد غذایی، نوشیدنی و خوشبو کننده از راننده و دیگر مسافران به شدت اجتناب کنید.
3- هنگام سوار شدن به خودروهای مسافربر، شماره پلاک ماشین را به ذهن بسپارید و آن را یادداشت کنید.
4- برای تردد داخل شهر یا بین شهر حتما از وسایط نقلیه عمومی و مجاز استفاده کنید.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود