28 دی 1390
شماره خبر: 4183

هكر هتاك در استان البرز دستگیر شد

سپیدار‌آنلاین: گروه حوادث ایران و جهان

هكر هتاك در استان البرز دستگیر شد

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان البرز از دستگیری فردی كه با هك كردن ایمیل مدیر شركت قصد انتقامجویی از وی را داشت خبر داد.
سرهنگ 'مهدی كاكوان ' افزود: در پی مراجعه مدیر یك شركت تولیدی به پلیس فتای استان البرز و اظهار شكایت مبنی بر اینكه مدتی است متوجه شده ام ایمیل اینجانب مورد هك قرار گرفته و از آن طریق ایمیل های مختلفی تحت عناوین گوناگون با مضامین كذب در قالب ورشكستگی شركت به دوستان و شركت های طرف قرارداد و همكارانم ارسال و موجب خدشه دار شدن آبروی من و اعتبار شركت شده و لطمات جبران ناپذیری را به وجود آورده است. وی اضافه كرد: بلافاصله تحقیقات جهت شناسایی و دستگیری اخاذ اینترنتی آغاز شد.
كاكوان اظهار داشت : در تحقیقات فنی و تخصصی صورت گرفته از سوی ماموران پلیس فتا و با استعلام از شركت ارایه دهنده خدمات اینترنتی، هویت متهم شناسایی و مشخص شد كه ارسال ایمیل ها از سوی فردی به نام 'بهنام' كه در امر تولید مواد اولیه با شركت مورد نظر همكاری می كند ارسال شده است. وی گفت: باتوجه به اطلاعات موجود شاكی پس از دعوت به پلیس فتا در خصوص مظنون شناسایی شده اظهار داشت : چندی پیش با بهنام كه در امر تهیه و تولید مواد اولیه مورد نیاز شركت تبحر داشت آشنا شدم و برابر توافقی كه بین ما حاصل شد و طبق قرارداد تنظیمی وی متعهد شد در ازای تولید مواد اولیه شركت مبلغ دو میلیارد ریال دریافت كند. كاكوان افزود : شاكی در ادامه اظهاراتش همچنین به موضوع در اختیار گذاشتن User name ، password و آدرس ایمیل شركت در جهت تسریع و پیشرفت در كار با رضایت وی به 'بهنام' اشاره كرد كه از آن زمان به بعد ارسال ایمیل ها از طریق شركت به همكاران بنده شروع شد ولی با توجه به شغل او و شناختی كه از قبل از وی داشتم فكر نمی كنم كه انجام این عمل از سوی بهنام صورت گرفته باشد و هیچگونه ظنی به وی ندارد. وی اظهارداشت : با توجه به اظهارات شاكی ، ماموران پلیس فتا جهت روشن شدن زوایای تاریك پرونده ، متهم را احضار كردند كه وی در بازجویی های ماموران با دادن پاسخ های ضد و نقیض و كتمان حقیقت ، ارسال ایمیل ها را قبول نداشته و شكایت شاكی را كذب دانست. رییس پلیس فتای استان البرز یاداور شد : مظنون پرونده در ادامه بازجویی های ماموران در مواجهه با مستندات موجود هنگامی كه چاره ای جز اعتراف نداشت به جرم خود اعتراف و اذعان داشت كه با توجه به اینكه مدیر شركت متعهد شده بود در قبال همكاری وی با شركت مبلغ دو میلیارد ریال به او پرداخت نماید، وی گفت : پس از ارایه خدمات كامل به شركت فوق تنها وی به پرداخت مبلغ یك میلیارد ریال اكتفا و به این وسیله به تعهد خود عمل نكرد كه از روی كینه و دشمنی و انتقام جویی اقدام به ارسال ایمیل به شركت های طرف قرارداد آنها كرده و شركت شاكی را ورشكسته و بدهكار بانك اعلام كرده است.
گفتنی است، متهم دستگیر شده پس از تشكیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد .



منبع: ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود