10 بهمن 1390
شماره خبر: 4518

ارسال كننده پیام های جعلی در كرج دستگیر شد

سپیدار‌آنلاین: گروه حوادث ایران و جهان

ارسال كننده پیام های جعلی در كرج دستگیر شد

رییس پلیس فتا استان البرزگفت : فردی كه به دلیل اختلافات مالی با یك شركت‏، اقدام به ارسال پیام های جعلی اینترنتی مبنی بر ورشكستگی شركت مورد نظر می كرد، شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ 'مهدی كاكوان' افزود: با شكایت یكی از مدیران شركت تولیدات نفتی مبنی بر هك ایمیل وی، رسیدگی به این پرونده در دستور كار پلیس فتا قرار گرفت. وی اضافه كرد: طی تحقیقات اولیه مشخص شد كه فرد یا افرادی با هك ایمیل شاكی اقدام به ارسال ایمیل هایی تحت عنوان ورشكستگی وی به شركت های طرف قرارداد و همكاران او كرده و موجب خدشه دار شدن اعتبار شاكی شده اند. كاكوان اظهارداشت: طبق اظهارات شاكی مشخص شد چندی پیش فردی كه خود را مدیر یكی از مراكز فرهنگی معرفی كرده بود با شاكی آشنا شده و طبق قرارداد تنظیمی متعهد شد تا با ارائه تكنولوژی تهیه فرمولاسیون تركیب مكمل سوخت به این شركت، مبلغ دو میلیارد ریال دریافت كند. وی ادامه داد: شاكی با توجه به خواسته وی درباره تسریع در كار، رمز و آدرس ایمیل شركت را در اختیار وی قرار داده بود. رئیس پلیس فتا استان البرز اضافه كرد: با توجه به اظهارات شاكی و براساس مجموعه فعالیت های پلیسی انجام شده كارشناسان موفق به شناسایی و دستگیری متهم شدند. كاكوان گفت: با توجه به اسناد موجود متهم به جرم خود اعتراف كرد و در بازجویی های صورت گرفته از متهم مشخص شد به دلیل اینكه شاكی نیمی از مبلغ قرارداد را به این فرد پرداخت نكرده، با كینه ورزی و به بهانه انتقام جویی این كار را انجام داده است.
وی در پایان از مردم خواست تا رمز ایمیل یا شركت خود را به هیچ عنوان در اختیار دیگران قرار ندهند، زیرا ممكن است از آن سوء استفاده و علیه خودشان استفاده شود و در صورتی شهروندان با چنین موضوعی روبرو شدند، می توانند از طریق وب سایت www.cyberpolice.ir مراتب را به پلیس فتا اطلاع دهند.



منبع: ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود