6 اسفند 1390
شماره خبر: 5149

جعل عنوان، شگرد مادر و فرزند کلاهبردار

سپیدار‌آنلاین: گروه حوادث ایران و جهان

جعل عنوان، شگرد مادر و فرزند کلاهبردار

سپیدار آنلاین: رئیس پلیس آگاهی استان البرز از شناسایی و دستگیری مادر و فرزندی که با جعل عناوین مختلف از شهروندان کلاهبرداری می‌کردند خبر داد.
به نقل از ستاد اطلاع رسانی فرماندهی نیروی انتظامی استان‌های تهران و البرز، حمیدرضا گل صباحی در تشریح این خبر گفت: در پی دریافت اخبار و گزارش‌هایی مبنی بر این که افراد ناشناسی با معرفی خود به عنوان مددکار زندان یا مامور نیروی انتظامی به قصد آزاد کردن زندانی و یا اخذ مجوز ترافیک از شهروندان در سطح شهر کرج اقدام به دریافت وجه نقد کرده و به این شیوه اقدام به کلاهبرداری می‌کردند، با توجه به حساسیت موضوع پیگیری آن بلافاصله در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت. وی در ادامه گفت: اکیپی از کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی گسترده و تحقیقات نامحسوس سرانجام هویت یکی از این افراد کلاهبردار را مورد شناسایی قرار دادند. گل صباحی افزود: فرد مورد نظر که جوان 25 ساله‌ای بود به مدت چندین شبانه روز تحت کنترل نامحسوس ماموران قرار گرفت و با تحت نظر قرار دادن کلیه ترددها و قرار ملاقات‌های وی سرانجام متهم به همراه همدستش که زن میان سالی بود در حالی که قصد کلاهبرداری از یک زن جوان با وعده دروغین آزادی همسر وی از زندان را در قبال دریافت 500 هزار تومان وجه نقد داشتند دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند. وی ادامه داد: در بازجویی‌های تکمیلی ماموران پلیس آگاهی از متهمان دستگیر شده مشخص شد که این متهمان با هم نسبت مادر و فرزندی داشته و متهم ردیف دوم دارای سابقه کیفری نیز است. رئیس پلیس آگاهی استان البرز درباره شگرد و شیوه کلاهبرداران گفت: این زن کلاهبردار با همکاری فرزند خود با سه شیوه متفاوت از افراد کلاهبرداری می‌کردند، به این طریق که اولا با پرسه زدن در اطراف مراجع قضایی و زندان‌ها و آشنا شدن با اشخاصی که یکی از بستگان آنها در زندان به سر می‌برد با چرب زبانی و معرفی خود به عنوان مددکار زندان و دادن وعده‌های پوچ اقدام به دریافت مبالغی وجه نقد جهت آزادی زندانی از زندان می‌کردند. گل صباحی افزود: در روش دیگر متهمان با به دست آوردن دسته چک‌های مسروقه به طرق مختلف با اشخاص سرشناس و متمول آشنا شده و با توسل به گریه و زاری و عنوان این که پسر سرطانی بستری شده در بیمارستان دارند با دریافت وجوه نقد، به عنوان ضمانت، چک‌های مسروقه را در اختیار آن افراد قرار می‌دادند. رئیس پلیس آگاهی استان البرز درباره شیوه دیگر و آخرین شگرد این مادر و فرزند گفت: آنها پس از آشنا شدن با افراد مختلف و ریختن طرح دوستی با آنها و معرفی خود به عنوان مامور نیروی انتظامی و ادعای داشتن اختیارات واهی و نفوذ در دستگاه‌های دولتی اقدام به دریافت وجه نقد در قبال انجام دادن درخواستهای آنها را می‌کردند.
گفتنی است، متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی و از آنجا با صدور قرار وثیقه قانونی روانه زندان شده و در این رابطه نیز تعداد 7 نفر شاکی شناسایی و به پلیس آگاهی دعوت شدند.
رئیس پلیس آگاهی استان البرز در خاتمه به شهروندان هشدار داد که به این گونه افراد که با وعده‌های پوچ و واهی به آنها قول آزادی بستگانشان از زندان و یا نفوذ در دستگاه‌های دولتی و فراهم کردن وام و یا وجه نقد را می‌دهند، اعتماد نکرده و با هوشیاری و توجه به هشدارهای پلیس اجازه سواستفاده به افراد کلاهبردار را که قصد اخاذی از آنها را دارند ندهند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود