17 مرداد 1391
شماره خبر: 9920

متهمین مامور نما در حال اخاذی با لباس نظامی در استان البرز دستگیر شدند

سپیدار‌آنلاین: گروه حوادث ایران و جهان

متهمین مامور نما در حال اخاذی با لباس نظامی در استان البرز دستگیر شدند

سپیدار آنلاین: متهمین مامور نما در حال اخاذی با لباس نظامی در استان البرز دستگیر شدند.
ششم مرداد ماه سال جاری ساعت 17 گشت ویژه بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کرج در حین گشت زنی در منطقه باغستان، به 2 راکب موتور سیکلت که لباس نظامی پوشیده بودند مشکوک که پس از بازرسی مشخص شد هیچ کدام نظامی نبوده و در لباس نظامی اخاذی می کردند. در بازرسی صورت گرفته از متهمین 2 عدد کلت کمری قلابی، یک عدد دستبند، یک عدد بی سیم و موتور سیکلت سرقتی کشف و ضبط شد، سپس متهمین تحت الحفظ به دادسرای امور جنائی و جرائم خاص اعزام و پرونده پس از ارجاع به شعبه بازپرسی با تفهیم اتهام، برای متهمین، قرار تامین مناسب صادر و نامبردگان جهت تکمیل تحقیقات در اختیار اداره آگاهی فرماندهی انتظامی استان البرز قرار گرفتند.
قطعی شدن حکم قصاص مامور بدرقه زندان
در مورخ 22 آذر ماه سال گذشته در حالیکه مینی بوس حامل زندانیان در حال انتقال آنان از ندامتگاه به طرف دادسرای عمومی و انقلاب کرج بود در مسیر جاده محمد شهر با ایجاد تصادف صوری توسط 3 نفر با هدف فراری دادن یکی از متهمین سابقه دار که به اتهام حمل مواد مخدر از نوع کراک بازداشت بوده اقدام به حمله مسلحانه کرده که در این حمله مأمور بدرقه زندانیان به نام علیرضا مراد خانی در اثر اصابت گلوله ی فرد مهاجم به شهادت رسید. بلافاصله پرونده به بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب کرج ارجاع و با تلاش شبانه روزی دادسرا و مأمورین اداره آگاهی،در کوتاهترین زمان مهاجمین شناسایی و دستگیر شدند که پس از انجام تحقیقات مقدماتی و با صدور کیفر خواست، پرونده به شعبه ی اول دادگاه کیفری استان البرز ارجاع شد. پس از تشکیل جلسه ی محاکمه در دادگاه مزبور، حکم قصاص فرد ضارب (قاتل) صادر و با اعتراض متهم و وکیل پرونده جهت رسیدگی به تجدید نظر خواهی به دیوانعالی کشور ارسال شد. رأی صادره در شعبه ی یازدهم دیوانعالی کشور مورد تأیید قرار گرفته و پس از قطعی شدن حکم، پرونده در تاریخ 20/4/1390جهت اجرا به اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان البرز (کرج) ارسال شد.
دستگیری جاعل حرفه ای در کرج
با اقدام قاطع دادسرا و تلاش مامورین انتظامی جاعل حرفه ای به دست عدالت سپرده شد. در مورخه ششم مرداد ماه سال جاری ساعت 20 طی گزارشی از سوی ریاست کلانتری 33 اهری مبنی بر اینکه شخصی با هویت ع –ص اقدام به جعل و سوء استفاده از سند مجعول می کند، پرونده به نظر قاضی کشیک دادسرای عمومی و انقلاب کرج رسیده و با دستورات قاطع قضایی، مامورین به آدرس اعلامی مراجعه و طی بازرسی از منزل متهم ، 14 عدد کارت ملی، 15 عدد گواهینامه، 42 عدد پاسپورت، 20 عدد شناسنامه، 9 عدد کارت خام گواهینامه کشف و ضبط شد. متهم به همراه اوراق محصله تحت الخفظ به دادسرای امور جنائی و جرائم خاص اعزام و پس از ارجاع پرونده و تفهیم اتهام، قرار تامین مناسب صادر و نامبرده به زندان معرفی شد و پرونده در حال تکمیل تحقیقات است. علیرضا دهقانیان به عنوان معاون دادستان در ناحیه 5 دادسرای عمومی و انقلاب کرج منصوب شد علیرضا دهقانیان طی حکمی به عنوان معاون دادستان عمومی و انقلاب کرج منصوب شد. نامبرده در گذشته در مناصبی از جمله دادیاراظهار نظر و سرپرست نواحی 5 و1 دادسرای عمومی وانقلاب کرج به ایفای وظیفه می پرداخت وهم اکنون به عنوان معاون دادستان و سرپرست ناحیه 5 دادسرای عمومی و انقلاب کرج مشغول به کار است.
جلسه شورای معاونین دادگستری کل استان البرز با حضور اعضاء و رئیس کل دادگستری برگزار شد
در این نشست پس از استماع گزارشهای حوادث مهم حوزه های قضایی توسط مسئولین مربوطه، کارشناسان معاونت برنامه ریزی، میزان اجرایی شدن و پیشرفت برنامه های ابلاغی در سه ماهه اول سال 91 واحدهای دادگستری کل استان را به اعضاء ارائه کردند. در ادامه تبادل نظر و هم اندیشی پیرامون نحوه ی اجرای اصلاح بند ج ماده ی 18 آئین نامه نحوه اجرای محکومیتهای مالی، ابلاغی از سوی رئیس قوه ی قضاییه، صورت گرفت. در پایان با پیوستن اعضاء شورای قضایی استان البرز به جمع حاضر پس از اقامه ی نماز جماعت حاضرین در ضیافت افطار شرکت کردند. در حاشیه این نشست بهمن طاهرخانی دبیر شورای معاونین رییس کل دادگستری استان البرز اظهار داشت: نظر به اهمیت جایگاه دستگاه قضایی و به منظور شفاف سازی روح قوانین، تعمیم عدالت و دستیابی به حقوق حقه مردم، نظارت مداوم و مستمر بر عملکرد مجموعه وجود دارد و به همین منظور جلسات شورای معاونین در مواردی که قوانین از پیچیدگی برخوردار است و همچنین برای اعمال مدیریت بهینه، جلسات شورای معاونین منظم و هر ماهه برگزار می شود. معاون قضایی رییس کل دادگستری استان البرز در ادامه سخنان خویش افزود: الحمدالله تصمیمات اجرایی که با هم فکری اعضاء اتخاذ می شود در رفع معضلات تأثیر به سزایی داشته و به همه مدیران دستگاه در نظم دهی به امور کمک موثری می کند.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود