24 بهمن 1390
شماره خبر: 4910

آخرین اخبار از پرونده حمله خونین به خودرو زندانیان در کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

آخرین اخبار از پرونده حمله خونین به خودرو زندانیان در کرج

یک مقام مطلع اعلام کرد: با وجود تکمیل مراحل تحقیق و بررسی حمله به خودرو حامل زندانیان در شهرستان کرج، زمان دقیق برگزاری دادگاه متهمان این پرونده مهم مشخص نشده است.
این حادثه سال جاری رخ داد و طی آن سه مرد مسلح که چهره خود را پوشانده بودند،‌ با استفاده از اسلحه کلاشینکف و دو خودرو پیکان و زانتیا قصد فراری دادن یک قاچاقچی مواد مخدر را داشتند. بلافاصله پس از این اتفاق فرمانده انتظامی شهرستان کرج در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اعلام کرد: در حالی که خودرو حامل زندانیان قصد داشت 9 زندانی را از محل ندامتگاه کرج به دادسرای انقلاب استان البرز منتقل کند، عده‌ای افراد مسلح که چهره‌های خود را پوشانده بودند با استفاده از سلاح گرم و دو خودرو پیکان و زانتیا به این خودرو حمله کرده و قصد فراری دادن یکی از زندانیان را داشتند. به گفته عبدالرضا خیرخواهان این حادثه در جاده محمد شهر از توابع شهرستان کرج روی داد، اما با فداکاری و تلاش ماموران پلیس افراد مسلح موفق به اجرای نقشه خود نشدند. پس از این اظهارات اعلام شد که مامور زندان که با شلیک یکی از افراد مسلح مجروح شده بود، به درجه رفیع شهادت نائل شد.
* حضور خانواده مامور شهید زندان در جمع خبرنگاران
بر اساس این گزارش، علیرضا اکبرشاهی فرمانده نیروی انتظامی استان تهران در همان روزها طی نشستی خبری حضور یافت که وی را در این مصاحبه خانواده مامور شهید زندان همراهی می‌کردند. اکبرشاهی در تشریح آخرین تلاش‌ها برای دستگیری متهمان گفته بود که در همان ابتدای تحقیقات مشخص شد که افراد مسلح به دنبال فراری دادن یک قاچاقچی مواد مخدر که در یک قدمی اعدام قرار داشت، بودند. وی افزود: با رسیدن به این سرنخ هویت افراد مسلح نیز مشخص شد و بلافاصله سه متهم فراری در مخفیگاه خود واقع در شهر جاجرود شناسایی و دستگیر شدند. این فرمانده ارشد انتظامی اعلام کرد: متهمان در اعترافات خود گفتند که قصد فراری دادن زندانی به نام عبدالحمید را داشتند که به اتهام قاچاق ماده مخدر هروئین در بازداشت به سر ‌برده و روز حادثه قرار بوده به دادگاه منتقل شود.
* چهار زن در میان متهمان
اکبرشاهی چند روز بعد و با تکمیل شدن پرونده متهمان در جمع خبرنگاران گفت: در ادامه تحقیقات درباره این پرونده یک مرد و چهار زن که با متهمان در زمینه تهیه سلاح کلاشینکف و قرار دادن در محل اختفا و کمک به اجرای نقشه فرار آنها همکاری داشتند نیز شناسایی و دستگیر شدند. در همین زمان بود که فرمانده انتظامی استان البرز به صراحت اعلام کرد: عامل شهادت مامور زندان که در میان متهمان بازداشت شده و فرود نام دارد، یک متهم سابقه‌دار و داماد مرد قاچاقچی‌ای بود که آنها قصد فراری دادنش را داشتند.
* نخستین اظهارات متهم ردیف نخست پرونده و عامل به شهادت رساندن مامور زندان
این فرد به عنوان متهم ردیف نخست پرونده پس از پایان مرحله نخست تحقیقات در جمع خبرنگاران آورده شد و طی سخنانی کوتاه گفت: چهار بار به اتهام سرقت و قاچاق مواد مخدر دستگیر و زندانی شده‌ام و پدر همسرم نیز دو ماه پیش به اتهام حمل و نگهداری دو کیلو هروئین دستگیر و زندانی شد. وی ادامه داد: با توجه به این که او اگر محاکمه می‌شد، مجازات مرگ در انتظارش بود، با همدستی برادر همسرم و یکی از دوستان نقشه فرار وی را طراحی و اجرا کردیم. عامل جنایت یادآور شد: چند روز پیش از حادثه، خانواده پدر همسرم که به ملاقاتش در زندان رفته بودند، اطلاع یافتند او به زودی برای محاکمه به دادگاه منتقل می‌شود، به همین دلیل یک قبضه سلاح کلاشینکف به مبلغ یک میلیون و 200 هزار تومان خریداری کرده و نقشه را سه نفری به مرحله اجرا گذاشتیم. وی افزود: روز حادثه به گمان این که پدر همسرم درون خودروی حامل زندانیان است، آن را در جاده محمدشهر با یک تصادف ساختگی متوقف کردیم و در حالی که نقاب زده بودم، برای ایجاد رعب و وحشت وارد مینی‌بوس شدم و مامور زندان و بقیه افراد را به گروگان گرفتم و هدفم فقط فراری دادن پدر همسرم بود. متهم ادامه داد: از مامور جوان خواستم سلاحش را کف مینی‌بوس بگذارد، اما او مقاومت کرد. وقتی با هم درگیر شدیم، می‌خواست مرا خلع سلاح کند که تیری شلیک و وی را زخمی کرد. فرود گفت: وقتی زندانی مورد نظرم را در میان افراد زندانی پیدا نکردم، سراسیمه از مینی‌بوس پیاده شده و با خودروی زانتیای همدستانم متواری شدیم.
* چه زمانی عاملان جنایت حمله به خودرو زندانیان در کرج محاکمه می‌شوند؟
براساس اطلاعات کسب شده، با توجه به اهمیت پرونده ماموران نیروی انتظامی و دستگاه قضایی بررسی این پرونده را در اولویت قرار داده و هم اکنون مرحله بازپرسی به پایان رسیده است. بازپرسی از سه متهم ردیف‌های یک تا سه در شعبه 21 دادسرای جنایی شهرستان کرج مرکز استان البرز انجام شده است. پس از تکمیل تحقیقات در این مرحله، پرونده متهمان به شعبه یک دادگاه انقلاب کرج ارائه شده است.
یک مقام مطلع در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چه زمانی دادگاه رسیدگی به این پرونده برگزار خواهد شد؟ گفت: این پرونده بر اساس دستور صریح مقامات قضایی استان در کمترین زمان بررسی شد. وی متذکر شد: البته با وجود تسریع در رسیدگی به پرونده فوق، ماموران رسیدگی کننده دقت بسیاری داشته و تمام زوایای آن را مورد تحقیق قرار دادند. این مقام مطلع خاطرنشان کرد: به زودی زمان دادگاه رسیدگی به این پرونده در شعبه یک دادگاه انقلاب کرج اعلام خواهد شد، اما تا این لحظه قاضی پرونده زمان دقیقی را تعیین نکرده است. وی در پایان تاکید کرد: به طور قطع این پرونده تا پایان سال 90 به سرانجام خواهد رسید.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود