17 آبان 1393
شماره خبر: 131321

8 راهکار جهت ترک اعتياد به اينترنت

سپیدار‌آنلاین: گروه جالب و خواندنی

 8 راهکار جهت ترک اعتياد به اينترنت


لحظه‌اي با خود فکر کنيد آيا صرف مدت زمان طولاني پاي اينترنت به نفع شماست يا به ضررتان؟ و آيا هزينه آن مقرون به صرفه است؟ باور کنيد مسنجرها هميشه آنلاين هستند، سرويس‌دهنده‌هاي دوست‌يابي و گروه‌هاي دسته‌جمعي هميشه هستند و بهتر هم خواهند شد...
اگر ساعت‌هاي زيادي از وقت مفيد و اوقات فراغت خودتان را پاي اينترنت صرف مي‌کنيد، اگر جهت دانلود رايگان يا وبگردي تا نيمه شب بيداريد، اگر با دوستان‌تان در ياهو مسنجر قرار گذاشته‌ايد تا ساعت‌ها چت کنيد، اگر مي‌خواهيد در گروه دوستيابي که به تازگي عضو شده‌ايد گشت‌زني کنيد تا دوستان بيشتري جذب کنيد، اگر... هيچ بعيد نيست که شما گريبانگير پديده‌اي به نام «اعتياد به اينترنت» شده‌ايد. به ويژه اگر مي‌بينيد اعضاي خانواده براي سلامتي شما نگرانند و به هيچ يک از کارهاي خود نمي‌رسيد. همينطور هزينه زيادي را نيز قطعاً بابت سرويس اينترنت خود متحمل شده‌ايد. در اين ترفند قصد داريم به معرفي 8 راهکار جهت ترک اعتياد به اينترنت بپردازيم.
1- لحظه‌اي با خود فکر کنيد آيا صرف مدت زمان طولاني پاي اينترنت به نفع شماست يا به ضررتان؟ و آيا هزينه آن مقرون به صرفه است؟ باور کنيد مسنجرها هميشه آنلاين هستند، سرويس‌دهنده‌هاي دوست‌يابي و گروه‌هاي دسته‌جمعي هميشه هستند و بهتر هم خواهند شد، و سايت‌هاي تفريحي هميشه برقرار خواهند بود.
2- به جسم و روان‌تان استراحت بدهيد. استفاده زياد از رايانه چشمان شما را ضعيف، ناراحتي در قسمت‌هاي مچ دست، انگشتان، ستون فقرات و گردن و پاها را بيشتر مي‌کند و رفتاري يک بُعدي و گوشه‌گير به شما مي‌دهد و حتي اعتماد به نفس شما در زندگي اجتماعي را نيز دستخوش تغيير قرار مي‌دهد. پس از هر 30 دقيقه کار با رايانه برخيزيد و کمي راه برويد. براي استراحت دادن به چشمان‌تان، در محيطي روشن کار کنيد و هنگام کار با رايانه هر 10 دقيقه به محلي خيره شويد، کمي پلک بزنيد و بعد شروع به کار کنيد.
3 - براي اوقات فراغت خود برنامه‌ريزي کنيد و سعي کنيد در اين برنامه‌ريزي زمان استفاده از اينترنت را در اولويت‌هاي پايين‌تر قرار دهيد.
4 - با دوستان خود قرار ملاقات بگذاريد و به تفريح‌هاي دسته‌جمعي روي بياوريد. تفريح‌هاي دسته‌جمعي (ترفندستان) باعث مي‌شود تا شما رفتار اجتماعي صحيح را جايگزين رفتار گوشه‌گيري ناشي از حضور طولاني مدت در اينترنت کنيد.
5 - از اماکن ديدني و تفريحي محل زندگي خود استفاده کنيد، اما نه از روي گوگل ارث
6 - شب‌ها زود بخوابيد. وقت خودتان را صرف دانلود رايگان نکنيد تا صبح بتوانيد با نشاط کامل به برنامه‌هاي اوقات فراغت خود برسيد.
اگر شاغل هستيد شغل خود را به خاطر شب زنده‌داري اينترنتي به خطر نيندازيد
7 - ورزش کنيد. به باشگاه‌هاي ورزشي مراجعه و در يک رشته مورد علاقه ثبت‌نام کنيد. اگر نمي‌خواهيد هزينه‌اي پرداخت کنيد کمي نرمش و پياده‌روي کنيد.
8 - مطالعه کنيد. جديدترين کتاب‌هاي مورد علاقه خود را از کتاب‌خانه‌ها و کتاب‌فروشي‌ها تهيه کرده و بخوانيد. اما سعي کنيد پيرامون کامپيوتر و اينترنت نباشند.



منبع:پایگاه خبری پلیس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود