20 دی 1393
شماره خبر: 135297

کشف ادویه ای جادویی برای لاغری توسط محققان ایرانی

سپیدار‌آنلاین: گروه جالب و خواندنی

کشف ادویه ای جادویی برای لاغری توسط محققان ایرانی


تحقیقات جدید نشان می دهد، پودر زیره سبز به طور معجزه آسایی افراد را در کاهش چربی و وزن بدن و بهبود سطح ناسالم کلسترول هدایت می کند.
پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی ایران، 88 زن مبتلا به چاقی را رندوم وار به دو گروه تقسیم کردند. طی 3ماه هر دو گروه مورد مشاوره تغذیه قرار گرفته و ورودی کالری روزانه آنها به 500 کاهش یافت اما یک گروه 3گرم در روز پودر زیره سبز مصرف میکرد. و برای گروه کنترل شده دیگر تنها 5 واحد ماست، بدون زیره سبز تجویز گردید.
بعد از 3 ماه آزمایش، اعضای گروه مصرف کننده زیره سبز بیشتر از گروهی که از زیره مصرف نمی کرد، کاهش وزن داشتند . به طور مؤثر گروه مصرف کننده 14.46% کاهش چربی داشتند که این مقدار تقریبا 3 برابر 4.91% (مقدار کاهش وزن دیگر گروه) است. زیره سبز غنی از فیتوسترول است و همچنین گیاه شیمیایی شناخته شده ای است که از جذب کلسترول در بدن جلوگیری می کند. از آنجا که این اولین پژوهشی است که از خاصیت ادویه در کاهش وزن نشان داده شده است، دیگر نویسندگان بر این باورند که زیره سبز مانند دیگر ادویه جات گرم موقتأ میزان متابولیسم را افزایش می دهد. از آنجا که مخلوط زیره سبز و ماست زیاد جالب نیست، به شما پیشنهاد نمی شود. در اینجا به برخی از دستورات استفاده از این ادویه می پردازیم: ـ یک قاشق چای خوری از زیره سبز آسیاب شده را به خوراک سبزی اضافه کنید(این جفت خوبی است به همراه سیب زمینی شیرین، کدو تنبل، هویج، کدو مسمایی و گل کلم) ـ زیره سبز آسیاب شده را با پودر فلفل، پودر سیر، پودر پیاز، گرد فلفل قرمز مخلوط کرده و به عنوان چاشنی در ساندویچ DIY استفاده کنید.
ـ یک مقدار کم سس مایونز افزوده و به همراه ساندویچ مصرف کنید. ـ گرد زیره سبز را به آجیل و نخود پاشیده و استفاده کنید.

منبع باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود