1 دی 1394
شماره خبر: 155085

چند نکته در استفاده از شبکه های اجتماعی ( 1 )

سپیدار‌آنلاین: گروه جالب و خواندنی

چند نکته در استفاده از شبکه های اجتماعی ( 1 )


با توجه به فراگیر شدن استفاده از شبکه های اجتماعی موبایلی مانند واتس اَپ، تلگرام، وایبر و ... و سرعت بالای توسعه¬ی آن ها در میان جامعه، قشرهای مختلف اعم از دانشجو و بازاری تا کارگر و کارمند زمان زیادی از اوقات روزانهی خود را با آن ها سپری می کنند. لذا ..
بر آن شدیم تا مواردی را با بهره گیری از آموزش های پلیس فتا بیان کنیم، که ضمن استفاده¬ی مفید از این شبکه ها از آسیب های آن در امان باشیم:
1.به هر ناشناسی اعتماد نکنید: در فضای مجازی افراد با چهره¬ی واقعی خود وارد نمی شوند. برخی با ارائه¬ی تصاویر، مطالب و بیان های اغوا کننده سعی در ارتباط گیری و سوء استفاده دارند. لذا تا از هویت طرف مقابل اطمینان حاصل ننموده اید به درخواست های ایشان پاسخ مثبت ندهید.
2.تنظیمات حریم خصوصی را حتماً انجام دهید: تمامی شبکه های اجتماعی ابزارهایی به شما ارائه می دهند که نسبت به تنظیم حریم خصوصی خود اقدام نمائید. مثلاً در تلگرام به روش زیر می توانید وارد تنظیمات حریم خصوصی شوید:
‌أ.منوی اصلی
Setting
‌ج.Privacy and Security
یا در واتس اَپ بدین روش می توانید وارد تنظیمات شخصی و امنیتی شوید:
‌أ.منوی اصلی
‌ب.تنظیمات
‌ج.حساب کاربری
‌د.حریم خصوصی
3.توافق نامه های محرمانگی برنامه ها را مطالعه نمائید: در هنگام نصب برنامه، شما به برنامه مجوزهایی جهت دسترسی به برخی اطلاعات گوشی تان را می دهید. ممکن است با برخی از آن ها مورد تهدید واقع شوید.
4.مراقب کرم های رایانه ای و تروجان ها باشید: برخی نرم افزارها به همراه خود ویروس هایی را منتشر می کنند. لذا به هر خدمتی که ارائه می شود اعتماد نکنید. ویروس ها با نیات مختلف سازندگانشان ایجاد شده اند.
5.مراقب جعل هویت باشید: برخی با استفاده از اطلاعات فردی و شخصی شما صفحاتی را با نام شما ایجاد نموده و سعی در اخاذی دارند. این را در مورد اشخاص مشهور جامعه مانند بازیگران بسیار می توان مشاهده نمود.
با تشکر- مهدی راستی
دانشجوی کارشناسی ارشد کامپیوتر ( امنیت شبکه )

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود