23 مرداد 1397
شماره خبر: 200006

معجزه آسا ترین خواص به برای سلامتی انسان کدامند

سپیدار‌آنلاین: گروه جالب و خواندنی

معجزه آسا ترین خواص به برای سلامتی انسان کدامند


میوه ها از پر خاصیت ترین خوراکی ها به شمار می‌روند که یک فرد می تواند در برنامه غذایی اش از آن ها استفاده کند.
هر کدام از این میوه‌ها خواص ویژه ای برای بدن دارند و میوه به هم از این مسئله جدا نیست. "خواص به" به قدری زیاد است که می توان برای درمان برخی از بیماری های خود از آن بهره برد.
آشنایی جزئی با میوه به
میوه به در مناطق گرم جنوب غربی آسیا به وفور کشت می شود؛ زمان برداشت این میوه پائیز و زمستان است و در این فصل ها به فراوانی یافت می شود. خصوصیات ظاهری به شامل زرد رنگی و تشابه آن به گلابی می شود هم چنین از بیرون سطحی کرکی مانند هلو دارد و دارای گوشتی با رنگ زرد کم رنگ همراه با دانه های ریز سیاه است. طرز مصرف این میوه هم به صورت خام، هم پخته شده (مربا و انواع غذا ها) و دمنوش در ایران رایج است؛ در ادامه خواص به را برای شما بیان کرده ایم تا از این همه فایده بی بهره نمانید.
کاهش استرس با مصرف به
میوه به با دارا بودن آنتی اکسیدان های مختلف در خود باعث رفع استرس و اظطراب در فرد می شود.
خاصیت ضد التهابی به
این میوه سرشار از ویتامین C است و توانایی این را دارد که 25 درصد از نیاز روزانه بدن انسان به این ویتامین را تامین کند. ویتامین C هم بدن را ایمن و در برابر بیماری های التهابی مقاوم می کند.
فواید به برای مبارزه با بیماری سرطان
از خواص بی نظیر این میوه خوشمزه وجود آنتی اکسیدان ها در آن است؛ این آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد مبارزه کرده و سلول های سرطانی بدخیم را نابود می کنند هم چنین تانن موجود در دانه های ریز گوشت به از غشاهای مخاطی بدن در برابر سرطان محافظت به عمل می آورد.
کاهش وزن با خوردن میوه به
به از آن میوه های کم کالری ولی سرشار از فیبر است؛ به طور کلی 100 گرم به خام دارای 57 کالری به همراه چربی اشباع شده و سدیم بوده و کلسترول پایینی دارد. طبق مطالعات صورت گرفته مصرف این میوه در کاهش کلسترول بد خون تاثیر بسزایی دارد و موجب بهبود سلامت قلب می شود؛ هم چنین پتاسیم موجود به کنترل فشار خون کمک می کند.
درمان زخم معده با خواص به
به با داشتن فنول در خود باعث تسکین دردهای ناشی از زخم های معده شده و توصیه می شود برای تسکین درد های معده خود از دم نوش به استفاده کنید هم چنین از ترکیب عسل با به غافل نشوید که در درمان بیماری های عفونی روده، اسهال ،یبوست و کولیت معجزه می کند.
جلوگیری از پیری زودرس از خواص به
از دیگر خواص به آنتی اکسیدان های آن هستند که توانایی مبارزه با رادیکال های آزاد بدن را دارند و با این کار موجب جلوگیری از پیری زود رس می شوند. هم چنین در این راستا از بیماری های قلبی عروقی و سکته های مغزی نیز پیش گیری می شود.
درمان کردن استفراغ و حالت تهوع از فواید به
برای درمان حالت تهوع یا استفراغ فردی می توان به را به صورت پخته یا دمنوش مصرف کرد؛ این میوه ادرار آور است و به دفع سموم و مایعات بدن کمک می کند.
ضد ویروسی بودن میوه به
از سایر خواص به می توان به این مورد اشاره داشت که دارای خاصیت ضدویروسی بالایی است؛ به گونه ای که فنول های این میوه در برابر بیماری های ویروسی سرماخوردگی ، آنفولانزا مقاومت بدن را افزایش می دهند. امیدواریم با آگاهی از خواص به این میوه مفید آن را در برنامه غذایی خودتان بگنجانید و از فواید بی شمار آن برای بدن بهره مند شوید.

منبع باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود