30 مهر 1401
شماره خبر: 274635

آیا از خواص «میوه زیبایی» خبر دارید؟

سپیدار‌آنلاین: گروه جالب و خواندنی



برای اینکه با خواص «میوه زیبایی» بیشتر آشنا شوید، خواندن این مطلب را از دست ندهید.
میوه «به» خواص زیادی برای سلامت ما دارد و نباید از خوردن آن غافل شد. ویژگی به، در نوع مصرف خام و پخته آن است که هر دو روش، فواید زیادی دارد.این میوه سرشار از آنتی اکسیدان است. در واقع ترکیبات پلی فنولیک موجود در آن موجب ایجاد خواص آنتی اکسیدانی برای این میوه شده است.ترکیبات آنتی اکسیدانی نیز به دلیل مقابله با رادیکال‌های آزاد، اثرات بسیار مثبتی بر سلامت قلب و عروق و پیشگیری از انواع سرطان خواهد داشت.شاید شنیده باشید که از «به» به عنوان «میوه زیبایی» یاد می‌شود. شاید خواص فوق العاده به در درمان لک‌های پوستی و آکنه علت اصلی این نامگذاری باشد. مواد موجود در به همچنین می‌تواند موجب روشنی و درخشندگی پوست شود. به همین علت امروزه انواع مختلفی از ماسک‌ها و کرم‌ها با استفاده از این میوه تهیه می‌شوند.ماسک‌های خانگی بسیاری هم هستند که می‌توان آن‌ها را با استفاده از به، به راحتی درست کرد. ترکیب به و عسل نیز به عنوان ترکیبی معجزه آسا برای مقابله با لک‌ها و خشکی پوست شناخته می‌شود. ترکیب این دو ماده می‌تواند خاصیت به، را برای درمان مشکلات پوستی دوچندان کند.
در طب سنتی برای به، طبیعتی گرم و معتدل عنوان شده است. همین امر باعث شده تا تقریباً همه افراد با هر طبعی بتوانند از خواص آن بهره‌مند شوند. در کتب طب سنتی برای به، خواص بسیار زیادی ذکر شده است. همچنین در طب سنتی از دانه‌های به نیز به عنوان یک داروی پرخاصیت یاد می‌شود. این دانه‌ها برخلاف میوه آن، دارای طبیعتی سرد و‌تر هستند.
به پخته پرخاصیت‌تر است یا خام
اینکه میوه به، به صورت خام مصرف شود یا پخته، سوالی است که می‌تواند در ذهن افراد شکل بگیرد.در پاسخ به این سوال باید عنوان کرد که به خام خواص متعددی دارد، اما نباید از مصرف آن به صورت پخته نیز غافل شد.خاصیت به، با پختن آن همچنان حفظ می‌شود و این یکی از مهم‌ترین نکات در مورد این میوه است.به پخته می‌تواند به رفع مشکلات گوارشی کمک کند. مصرف این میوه به صورت پخته همچنین می‌تواند ویار دوران بارداری را کاهش دهد.از آنجایی که هضم به خام ممکن است برای برخی افراد سخت باشد، مصرف آن به صورت پخته به آن‌ها توصیه می‌شود. در طب سنتی برای به پخته خواصی مثل تقویت حافظه و تقویت عملکرد قلب نیز عنوان شده است.
خاصیت ضد التهابی
میوه به دارای مقادیر بالایی ویتامین ث است. تقریباً همه ما می‌دانیم که وجود این ویتامین در برنامه غذایی ما ضروری است و می‌تواند منجر به تقویت سیستم ایمنی شود. همین امر سبب می‌شود تا مصرف به، بتواند به درمان التهابات کمک کند.تحقیقات متعدد نشان داده است که به، میوه‌ای بسیار غنی از فنولیک است. این ترکیب سال‌ها است که در طب سنتی و غربی برای تولید دارو‌های ضد آنفلوانزا مورد استفاده قرار می‌گیرد.از دیگر خواص به، می‌توان به ضد ویروسی بودن آن اشاره کرد که همراه با خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی به، در مبارزه و پیشگیری از سرماخوردگی‌ها و آنفلوانزا و عوامل بیماری زای ویروسی مشابه بسیار مفید بوده است؛ بنابراین می‌توان از آن به عنوان یک میوه مناسب فصل پاییز یاد کرد.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود