6 مرداد 1395
شماره خبر: 167253

آیین نامه اخلاقی، ماموریت، خط مشی و چشم انداز روزنامه پیام سپیدار

سپیدار‌آنلاین: گروه پیام سپیدار

آیین نامه اخلاقی، ماموریت، خط مشی و چشم انداز روزنامه پیام سپیدار


پیام سپیدار از آغاز تاکنون
روزنامه پیام سپیدار به عنوان پرتیراژترین روزنامه کثیرالانتشار استان البرز با موضوعات خبری، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و شعر در 15مرداد 1385 با هدف فراهم آوردن بستری مناسب جهت تبادل آرا و اندیشه ها و پیگیری مطالبات به حق مردم و اطلاع رسانی شفاف و دقیق مجوز انتشار گرفت.
پس از گذشت 10سال فعالیت این نشریه با تمام مشکلات پیش روی مطبوعات خوشبختانه توانست با دریافت مجوز اولین 2روزنامه استان البرز مورد توجه قرار گیرد، سپس در اردیبهشت ماه سال 1393 موفق شد به عنوان اولین روزنامه سراسری استان البرز مجوز نشر بگیرد. حاکمیت اصول حرفه ای و علمی بر این روزنامه، تیراژ و گستره توزیع وسیع در تمام شهرها و روستاهای استان فضای معتبر و قابل اعتمادی را ایجاد کرده که به موجب آن بسیاری از مسئولین تراز اول استان و مدیران صنایع و اصناف و آحاد مردم آن را به عنوان روزنامه خود انتخاب کرده اند و از این طریق با ما ارتباط دارند.
آیین نامه اخلاقی:
- روزنامه پیام سپیدار به واقعیت های عینی توجه می کند و اخبار صحیح و دقیق و تفسیرهای منطقی و منصفانه را در اختیار خوانندگان می گذارد.
- روزنامه پیام سپیدار اخباری را منتشر می کند که منبع آنها مشخص و همواره براساس وجدان و اخلاق عمل می کند..
- در روزنامه پیام سپیدار سرقت ادبی، مخدوش ساختن متن ها و سندها و حذف اطلاعات اساسی رویدادها مطرود است.
- روزنامه پیام سپیدار از قبول هرگونه فشار و تهدید برای انتشار مطالب و یا تغییر محتویات آنها، خودداری کرده و از خط مشی عمومی رسانه و اصول شرافت حرفه ای خویش تبعیت می کند.
- روزنامه نگاران پیام سپیدار به اصول دینی و معتقدات مذهبی، آداب و سنن قومی و ملی، اخلاق حسنه و عفت عمومی احترام می گذارد و از گرایش به تبعیض خصومت آمیز و همچنین تشویق و تحریک به جنگ خودداری می کند.
- کوشش در راه همزیستی مسالمت آمیز، مقابله با گسترش وسایل غیر فرهنگی، جلوگیری از آلودگی محیط زیست و مبارزه علیه سلطه فرهنگی از رسالت های مهم روزنامه پیام سپیدار است.
- احترام به حیثیت شخصی و حریم خصوصی افراد، خودداری از توهین، تهمت و افتراء نسبت به اشخاص و تلاش در حفظ سلامت و آرامش روانی جامعه از وظایف روزنامه پیام سپیدار محسوب می شود.
- روزنامه نگاران پیام سپیدار موظف هستند ضمن دفاع از آزادی خبر و تفسیر و انتقاد، اسرار حرفه ای خود را حفظ کند و از افشای اطلاعات و اخباری که بصورت محرمانه به دست می آورد به جز مواردی که با حکم دادگاه مشخص می شود، خودداری کند.
ماموریت و خط مشی پیام سپیدار
روزنامه پیام سپیدار به عنوان پرمخاطب ترین نشریه محلی استان البرز به منظور ارتقاء و توسعه عملکرد خویش به بهره گیری از نظام مدیریت کیفیت خط مشی خود را به شرح زیر اعلام می دارد:
- تعهد به بهبود و چاپ مستمر روزنامه و تلاش در جهت افزایش اثربخشی
- تعهد به اطلاع رسانی دقیق، شفاف و بی طرفانه در چارچوب قانون اساسی و مصالح کشور و سرعت دقت در انتشار اخبار
- رعایت ادب و متانت حرفه ای همراه با اتکاء به منطق علمی
- اجتناب از هرگونه اسائه ادب و اهانت به اشخاص حقیقی و حقوقی
- عدم وابستگی به جناح های سیاسی کشور
- تلاش در جهت رشد و اعتلای دانش، مهارت و نگرش کلیه کارکنان به منظور جلب مشارکت و استفاده بهینه از قابلیت ها و توانایی های آنها
- درک نیازهای مخاطبان اصل روزنامه و تلاش در جهت افزایش رضایت آنان
- استفاده بهینه از کلیه منابع در جهت دستیابی به اهداف روزنامه و افزایش بهره وری
چشم انداز پیام سپیدار
تبدیل شدن به اولین انتخاب البرزنشینان و پرمخاطب ترین نشریه به منظور امر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در سطح استان از این رو 3هدف را سرلوحه خود قرار داده ایم:
1- ایجاد رقابت سالم میان همکاران رسانه ای و برقراری ارتباط میان مردم و رسانه
2- افزایش رضایتمندی خوانندگان با ارائه خدمت و تولید و انتشار ضمائم گوناگون و ایجاد خوانندگان وفادار به واسطه توسعه کمی و کیفی
3- ارتقاء سطح فرهنگ روزنامه خوانی و اطلاع رسانی دقیق و سریع و شفاف.
روابط عمومی روزنامه پیام سپیدار

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود