31 مرداد 1391
شماره خبر: 10491

محرومیت زدایی باید توام با سازندگی صورت گیرد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

محرومیت زدایی باید توام با سازندگی صورت گیرد

سپیدار آنلاین: شهردار کرج گفت: محرومیت زدایی باید توام با سازندگی صورت گیرد تا بتوان به کارآمدی و موفقیت طرح های ارائه شده در این خصوص مطمئن بود.
علی آقازاده با تاکید بر ارائه راهکارهای مناسب به منظور محرومیت زدایی از چهره شهر، رفع محرومیت زدایی را به عنوان یکی از شاخصه های خدمات مجموعه مدیریت شهری خواند.
وی تصریح کرد: به رغم عدم تخصیص اعتبارات دولتی به شهرداری ها، بیشتر اعتبارات در مناطق محروم هزینه می شود. این مسئول تلاش نظام برای ایجاد عدالت و توازن در خدمات رسانی را ملاک عمل مجموعه مدیریت شهری در رفع محرومیت ها ذکر و عنوان کرد: اهداف مجموعه مدیریت شهری دراین خصوص از اهداف نظام و دولت تبعیت می کند. آقازاده عنوان کرد: شهرداری کرج به منظور توسعه و آبادانی منطقی شهر سالیانه حدود 450 میلیارد تومان اعتبار را به انجام کارهای عمرانی اختصاص می دهد. وی افزود: بی شک با آبادانی و توسعه منطقی شهر محرومیت ها نیز تا حد قابل توجهی مرتفع می شود.
تلاش برای ارائه خدمات شهری به ساکنین کانونهای مسکونی کرج
شهردار کرج همچنین تاکید کرد: مجموعه مدیریت شهری کرج اعم از شورای شهر و شهرداری تلاش و اهتمام ویژه ای برای ارائه خدمات به ساکنان کانون های مسکونی سطح شهر دارند. وی با اشاره به وجود کانون های مسکونی واقع شده در مناطق مختلف شهر کرج عنوان کرد: کانون های مسکونی بیشتر در حاشیه مناطق شهری به ویژه نقاط محروم شکل می گیرند. آقازاده با بیان اینکه، طی چهار دهه گذشته آمار ایجاد این کانون ها افزایش یافته است، عنوان کرد: به تبع ایجاد این محیط های مسکونی حاشیه ای، شهروندان بسیاری نیز در واحدهای این مجتمع ساکن شده اند. این مسئول نیاز ساکنین به سرانه های آموزشی، بهداشتی و خدماتی را یادآور شد و گفت: بی شک همه این نیازها و خواسته‌ها به حق و منطقی است و مجموعه مدیریت شهری نیز به عنوان دستگاه خدمات رسان ملزم به تامین این نیازها می باشد. آقازاده افزود: هر چند که شکل‌گیری این واحدهای مسکونی بدون برنامه بوده ولی در حال حاضر ساکنان این شهرک‌ها شهروندان ما محسوب می‌شوند که باید به آنها خدمات رسانی شود. شهردار کرج با یادآوری گذشت دو سال از تشکیل استان البرز اظهارامیدواری کرد: با توجه به افزایش اعتبارات، مشکلات شهر کرج به ویژه در حوزه خدمات رسانی شهری طی پروسه شش تا هفت سال مرتفع شود. آقازاده با اشاره به خروجی های مثبت شورای سوم، فعالیت این شورا را کارآمد تلقی کرد و گفت: تطابق اهداف این دو نهاد مردمی در سر فصل های مختلف شهری به ویژه خدمات رسانی مطلوب و شایسته به شهروندان امری مهم در تحقق اهداف کلان شهری است. وی، با بیان اینکه، برنامه ریزی و ایجاد زمینه های دسترسی آسان شهروندان به خدمات شهری امری حائز اهمیت برای شورا و شهرداری است، گفت: شورای شهر همچنین توجه و اهتمام ویژه ای برای رفع مشکلات و مسائل کانون های مسکونی حاشیه ای دارد. این مسئول گفت: از زمان تشکیل شورای سوم همکاری خوبی بین شورا و تیم مدیریتی که مشغول خدمت است شکل گرفته و در نتیجه این همکاری مشکلات مردم با تعیین اولویت در حال رصد و برطرف شدن است.



منبع: رصدنیوز

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود