1 شهریور 1391
شماره خبر: 10528

مسائل مرتبط با معابر شهری زیر چتر مدیریتی می آید

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

مسائل مرتبط با معابر شهری زیر چتر مدیریتی می آید

سپیدار آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج عنوان کرد: با اجرای طرح هوشمندسازی حمل و نقل، مسائل مرتبط با معابر شهری زیر چتر مدیریتی رفع و رجوع می شود.
سپیدار آنلاین: مهرداد فیروزبخت با بیان این مطلب افزود: در صورت راه اندازی سیستم هوشمند حمل و نقل عمومی، معابر شهری به نحو مطلوب و کارآمدی مدیریت می شود.
وی در توضیح هوشمندسازی حمل و نقل عمومی بیان کرد: وضعیت ادارات در دولت الکترونیک به سمت و سوی هوشمندسازی پیش می‌رود بنابراین باید تلاش کنیم با استفاده از این سیستم، در همه حوزه‌ها اطلاعات دقیق و با سرعت بیشتری کسب کنیم. فیروزبخت، نصب دوربین‌ در تمام نقاط سطح شهر را به عنوان راهکار اساسی و مهم در راستای هوشمندسازی حمل و نقل عمومی ذکر و عنوان کرد: به این وسیله می توان به طور کامل نوع ترددها، سرعت ترددها و همچنین تخلف‌هایی که در خیابان‌ها اتفاق می‌افتد را رصد کرد ضمن آنکه با این اطلاعات از مسیرها و معابر می توان به تجزیه و تحلیل داده‌ها پرداخت. وی اظهارداشت: هوشمندسازی حمل و نقل عمومی در قالب طرح های نرم‌افزاری از جمله دوربین های مدار بسته در سطح معابر شهر نصب می‌شود که به این وسیله سرعت متوسط، زمان ترافیک در تمام نقاط مجهز به این دوربین ها کنترل می‌شود.
خدمات شهری متناسب با تحولات ایجاد شده ارائه شود
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج با اشاره به پیچیدگی و گستردگی مسائل ترافیک شهری، تاکید کرد: خدمات شهری متناسب با تحولات ایجاد شده ارائه شود. فیروزبخت اظهارداشت: توجه به این مهم به ویژ ه در کرج بسیار حائز اهمیت است. وی، تحولات سریع در فناوری را یادآور شد و گفت: با توجه به رشد سریع فناوریهای روز دنیا دستگاه های اجرایی به ویژه مدیریت شهری نیاز به برنامه ریزی به منظور تحقق شهر هوشمند دارد. این مسئول، نیاز کرج به داشتن سیستم های هوشمند حمل و نقل ترافیکی را یادآور شد و گفت: سیستم های هوشمند حمل و نقل منجر به مدیریت و برنامه ریزی دقیق و کارآمد در این خصوص می شود که بی شک رسیدن به این نقطه برطرف کننده مشکلات مختلف حوزه حمل و نقل و ترافیک شهری به صورت گستره است. فیروز بخت با اشاره به انجام مطالعات اولیه حوزه حمل و نقل ترافیک شهرداری در زمینه I TS با بیان اینکه، مطالعات اولیه در این زمینه انجام شده است، گفت: در این راستا مرکز کنترل ترافیک و نظارت تصویری به عنوان هسته مرکزی در مدیریت سیستم های هوشمند حمل و نقل ایجاد می شود. این مسئول با مهم ارزیابی کردن اجرای طرح های سازمان های شبکه ارتباطی، با اشاره به تهیه طرح جامع و تفصیلی، عنوان کرد: شبکه بندی معابر بر اساس طرح تفصیلی و اجرای طرح جامع حمل و نقل ترافیک نقش بسزایی در رفع مشکلات ترافیکی شهر ایفا می کند.



منبع: پایگاه خبری مدیریت شهری کرج

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود