5 مرداد 1391
شماره خبر: 9415

ضرورت توجه به تحقق سیستم‌های هوشمند حمل و نقل

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

ضرورت توجه به تحقق سیستم‌های هوشمند حمل و نقل

سپیدار آنلاین: مدیر مطالعات و بررسی‌های ترافیک شهری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج، بر لزوم توجه به تحقق سیستم‌های هوشمند حمل و نقل در کرج تاکید کرد.
حبیب‌الله رزاقی با اشاره به دوره گذار از سنت به مدرنیته، افزود: ارائه خدمات شهری در زمینه‌های مختلف باید متناسب با تحولات ایجاد شده، صورت گیرد. وی با بیان اینکه، در دوره حاضر شاهد تحولات سریع در فناوری هستیم، گفت: با توجه به رشد سریع فناوری‌های روز دنیا دستگاه‌های اجرایی به ویژه مدیریت شهری نیاز به برنامه‌ریزی به منظور تحقق شهر هوشمند دارد. این مسئول نیاز کرج به داشتن سیستم‌های هوشمند حمل و نقل ترافیکی را یادآور شد و گفت: سیستم‌های هوشمند حمل و نقل منجر به مدیریت و برنامه‌ریزی دقیق و کارآمد در این باره می‌شود که بی‌شک رسیدن به این نقطه برطرف کننده مشکلات مختلف حوزه حمل و نقل و ترافیک شهری به صورت گستره است.
انجام مطالعات اولیه ITS
مدیر مطالعات و بررسی‌های ترافیک شهری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج از انجام مطالعات اولیه حوزه حمل و نقل ترافیک شهرداری در زمینه ITS خبر داد. رزاقی ادامه داد: هم اکنون مطالعات اولیه در زمینه ITS در شهر کرج صورت گرفته و بسترهای مطالعاتی برای تحقق آن مهیا می‌باشد. وی اظهار داشت: در این راستا مرکز کنترل ترافیک و نظارت تصویری به عنوان هسته مرکزی در مدیریت سیستم‌های هوشمند حمل و نقل ایجاد می‌شود. این مسئول عنوان کرد: تخصیص منابع جهت اجرایی و عملیاتی شدن سیستم هوشمند حمل و نقل از مولفه‌های مهمی است که به طور جدی در دستور کار مجموعه مدیریت شهری قرار داد.




منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود