5 شهریور 1391
شماره خبر: 10676

ضرورت تأمین منابع مالی برای رفع بافت‌های فرسوده در کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

ضرورت تأمین منابع مالی برای رفع بافت‌های فرسوده در کرج

سپیدار آنلاین: معاون اداری مالی شهرداری کرج بر ضرورت نظام تامین مالی به منظور توسعه نوسازی بافت‌های فرسوده شهری تاکید کرد.
مهرداد ترابیان افزود: ارائه تسهیلات ارزان ‌قیمت در این زمینه، مهم‌ترین مسائلی است که نظام مالی و اداری شهرداری در مقطع زمانی کنونی بر انجام آن تاکید دارد.
وی، تامین منابع مالی را از مهمترین ابزار به منظور اجرای پروژه‌های مختلف شهری دانست و بر تامین این منابع مالی تاکید کرد. این مسئول اظهار داشت: پیش بینی صحیح و منطقی بودجه برای اجرای طرح‌های عمرانی از اولویت‌هایی است که به جد در نظام اداری مالی شهرداری کرج دنبال می‌شود. ترابیان با تاکید بر ضرورت تامین منابع مالی به عنوان موتور محرکه اجرای تمام پروژه‌های مدیریت شهری، خاطرنشان کرد: برنامه زمان‌بندی، کیفیت کار و قیمت تمام شده، سه رکن موفقیت در برنامه‌های مدیریت شهری محسوب می‌شود. وی با اشاره به اهمیت نوسازی بافت‌های فرسوده شهری عنوان کرد: این مهم نیز از مسائل جدی مدیریت شهری است که برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌های متعددی نیز در این راستا از سوی مجموعه مدیریت شهری کرج اعم از شورای اسلامی شهر و شهرداری صورت گرفته است. ترابیان با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای برطرف کردن مشکلات بافت‌های فرسوده کرج، عنوان کرد: فرسوده بودن برخی بافت‌های شهری و چگونگی اخذ تسهیلات به اقشار ساکن در این سکونتگاه‌های غیر رسمی از مهمترین مباحثی است که در سیاست‌های شهرداری گنجانده شده است. معاون اداری مالی شهرداری کرج با تاکید بر ضرورت تسریع در روند احیای و بازسازی بافت‌های فرسوده گفت: افزایش میزان تخفیف صدور پروانه و عوارض نوسازی از 50 به 80 درصد از سیاست‌هایی است که بر روند نوسازی بافت‌های فرسوده تاثیر مثبتی می‌گذارد. ترابیان تصریح کرد: احیای بافت‌های فرسوده علاوه بر تامین منابع مالی نیاز به فرهنگ سازی دارد. وی اظهار داشت: تبیین سیاست‌های ویژه در خصوص احیای بافت‌های فرسوده مفید و کارآمد بوده و مردم و سرمایه‌گذاران را تشویق به احیای این بافت‌های فرسوده شهری می‌کند.
روند احیای بافت‌های فرسوده با سرعت بیشتری انجام شود
معاون اداری مالی شهرداری کرج بر تسریع عملیات احیای بافت‌های فرسوده تاکید کرد و گفت: انتظار می‌رود با اعمال سیاست‌های پیش‌بینی شده از سوی شهرداری و شورای شهر مبنی بر افزایش میزان تخفیف صدور پروانه و عوارض نوسازی از 50 به 80 درصد روند احیای این بافت‌های ناکارآمد شهری با سرعت بیشتری انجام شود.
ترابیان با اشاره به ارائه تسهیلات ویژه برای احیای بافت‌های فرسوده بیان کرد: پیشنهاد افزایش میزان تخفیفات در نظر گرفته شده برای بافت‌های فرسوده با هدف ترغیب و تشویق مالکان این بافت‌های قدیمی ارائه شده است. وی تهیه و تدوین سیاست‌های تشویقی برای مالکان بافت‌های فرسوده را امری مهم تلقی کرد و افزود: فرهنگ‌سازی در این زمینه از جمله مولفه‌های ضروری برای رفع مسائل مربوط به این بافت‌ها است. ترابیان، وجود 680 هکتار بافت فرسوده در کرج را یادآور شد و افزود: ارائه سیاست‌های تشویقی نقش به سزایی در ساماندهی هرچه سریع‌تر بافت‌های فرسوده در کرج ایفا می‌کند ضمن اینکه این مهم موجب ترغیب حداکثری مالکان برای بازسازی این بافت‌ها در نظر گرفته شده است.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود