5 شهریور 1391
شماره خبر: 10741

12 شهريور؛ اولين نمايشگاه بين المللي گل و گياه استان البرز در كرج افتتاح مي شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 12 شهريور؛ اولين نمايشگاه بين المللي گل و گياه استان البرز در كرج افتتاح مي شود

سپیدار آنلاین: همزمان با فرا رسيدن روز 12 شهريور، بزرگ ترين رويداد فضاي سبز استان البرز در قالب اولين نمايشگاه بين المللي گل و گياه كرج با حضور مسئولان استاني و شهري افتتاح و آغاز به كار مي كند.
مديرعامل سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري كرج اظهار داشت: با توجه به مصوبه شوراي سازمان، اولين دوره نمايشگاه بين المللي گل و گياه كرج از 12 تا 16 شهريورماه سال جاري در باغ گلهاي پارك شهيد چمران واقع در ميدان امام حسين(ع) برگزار مي شود، در اين نمايشگاه توليدكنندگان گل و گياه از استانهاي مختلف ايران ،شركتهاي تامين كنندگان ادوات و نهاده هاي باغباني، شركتهاي فعال در امر محوطه سازي، تشكلها و كانونها و مراكز علمي تحقيقاتي مختلف حضور دارند. عباس زارع افزود: نمايشگاه مذكور داراي حدود چهار هزار مترمربع فضاي سبز سرپوشيده و پنج هكتار فضاي سبز خواهد بود كه مي تواند محلي براي بازديد عموم شهروندان به خصوص علاقمندان به بخش فضاي سبز و متخصصان و دانشجويان باشد،‌ همچنين در حاشيه برپايي اين نمايشگاه بازارچه عرضه مستقيم گل و گياه و نهاده هاي باغباني داير خواهد بود.
احياي نقش و ديرينه كرج در بخش توليد نهال و گياه
اين مسئول عنوان كرد: در اين نمايشگاه به دنبال اين هستيم كه به نوعي نقش كرج و ديرينه اين شهر در زمينه توليد نهال و گل و گياه كه در سطح كشور برجسته بوده، مجددا احيا شود و جاذبه هايي براي گسترش امر توليد و تامين گل و گياه به وجود آيد كه اين صنعت در شهر و استان گسترش يابد. وي از برگزاري برنامه هاي شاد و جنگهاي شادي ويژه كودكان و نوجوانان در اين نمايشگاه خبر داد و اظهار داشت: طبق برنامه ريزي قرار است كه در بخش جنبي اين نمايشگاه، كارگاه هاي آموزشي به صورت جشنواره براي شهروندان علاقمند برگزار شود همچنين در اين بخش كارگاه هاي تخصصي نيز براي محققان و كارشناسان حوزه فضاي سبز برگزار خواهد شد.
لزوم حضور فعال فضای سبز مناطق 12 گانه كرج در نمایشگاه گل و گیاه
مديرعامل سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري كرج با اشاره به اينكه مديران فضاي سبز مناطق 12 گانه كرج بايد اهتمام ويژه اي براي حضور در اين نمايشگاه داشته باشند و دستاوردهاي خود را ارائه دهند، بر رسيدگي به مسائل و مشكلات فضاي سبز در سطح مناطق 12 گانه شهرداري كرج تاكيد و عنوان كرد: در اين راستا بايد زمينه هاي رفاه و آسايش شهروندان فراهم شود. زارع در ادامه بر افزايش نوآوري و ارائه راهكارهاي نوين در اين بخش تاكيد كرد و ادامه داد: ايجاد رقابت سالم بين مناطق 12 گانه كرج يكي از برنامه هاي اين سازمان است تا بتوان سطح فضاي سبز را ارتقا داد. اين مسئول در ادامه با اشاره به اينكه در نمايشگاه بين المللي گل و گياه كرج توليدكنندگان داخلي و خارجي حضور دارند و تاكنون استقبال مطلوبي از اين رويداد عظيم داشته اند، يادآور شد: اين نمايشگاه بزرگ ترين رويداد فضاي سبز كلانشهر كرج طي چند سال گذشته است كه بايد به نحو مطلوبي برپا شود.
حمايت از توليدكنندگان داخلي گل و گياه
وي در ادامه از برپایی بازارچه عرضه مستقیم گل و گیاه در كرج و حمایت از تولیدكنندگان داخلی گل در اين نمايشگاه خبر داد و بر لزوم استفاده از پتانسیلهای تولیدکنندگان مرغوب گل و گیاه البرز تاكيد كرد و گفت: امید می رود با برپایی این رویداد و جشنواره محلی، شهروندان با مسائل مربوط به حوزه فضای سبز و انواع گل و گیاه به خصوص گیاهان آپارتمانی آشنا شوند. زارع با اشاره به وجود تعداد زیادی از تولیدکنندگان مرغوب گل و گیاه در استان البرز ادامه داد: در این نمایشگاه شرکتهای بخش خصوصی و عمومی و گلخانه داران نیز حضور دارند و به ارائه تولیدات خود می پردازند، در واقع این نمایشگاه برای اولین بار است که در استان البرز برگزار می شود و طبق برنامه ریزی قرار است که در فصول مختلف نیز کرج میزبان چنین نمایشگاه هایی باشد. مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج یادآور شد: در برپایی این نمایشگاه سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، باغ گیاه شناسی ایران، اتحادیه تولیدکنندگان گل و گیاه ایران و چندین موسسه عمومی و خصوصی با سازمان پارکها همکاری دارند، در بخش جنبی برپایی این نمایشگاه، بازارچه تولید به مصرف گل و گیاه و نهاده های مرتبط نیز برگزار می شود که شهروندان می توانند از این بازارچه گل و گیاه را با قیمت ارزان تری خریداری کنند.
برگزاري مسابقه بزرگ گل فروشان و كارناوال ماشین عروس
اين مسئول از برگزاري مسابقه بزرگ گل فروشان و كارناوال ماشين عروس در بخش جنبي برپايي اين نمايشگاه خبر داد و افزود: این مسابقه در روز 12 شهریورماه سال جاری همزمان با مراسم افتتاحیه اولین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه و به شکل كارناوال اتومبيل هاي گل آرائي شده ( ماشين عروس) در سطح شهر برگزار خواهد شد، پیش بینی می شود، این مسابقه که در معرض دید رسانه های خبری، عکاسان، شهروندان وسایر علاقمندان قرار می گیرد، با استقبال بی نظیری روبرو شود.
وی ادامه داد: یکی از اهداف این مسابقه، هنرنمائي و رقابت گل فروشان کرجی است که در نهایت با داوری شهروندان کرجی و انتخاب برترينها از طریق پیامک به پایان خواهد رسید، در پایان این مسابقه به سه نفر از برگزيدگان، جوايز نفیسی اهدا خواهد شد، در این زمینه از صاحبان صنف گلفروشی واقع در شهر کرج که علاقمند به شرکت در این مسابقه هستند، دعوت مي شود که جهت ثبت نام عدد 20 را به سامانه پيام كوتاه 10001147 ارسال کنند.
كرجیها پا به دنیای كاكتوس ها می گذارند
زارع گفت: از سوی واحد آموزش سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری برنامه های مختلفی در بخش جنبی این نمایشگاه برگزار می شود، در این زمینه طبق برنامه ریزی قرار است که طرح "هر روز یک کارگاه آموزشی" از سوی واحد آموزش سازمان به صورت هر روز در نمایشگاه برگزار شود، در این کارگاه ها تمامی شهروندان در مقاطع مختلف می توانند شرکت کنند و به فراگیری نکات ارائه شده در حوزه فضای سبز با موضوعات متنوع بپردازند، دنیای کاکتوسها، باغهای شیشه ای، راز ماندگاری گلها، پنجره های رویایی و اعجاز گیاهان دارویی از جمله موضوعات و عناوین این کارگاه های آموزشی است.
حضور دکتر الهی قمشه ای در کرج
مديرعامل سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري كرج افزود: طبق برنامه ریزی قرار است که در روز 15 شهریورماه سال جاری، در یکی از این کارگاه های آموزشی، خانم دکتر الهی قمشه ای حضور یابد و سخنرانی بپردازد، شرکت در این کارگاه ها برای شهروندان رایگان است، الهي قمشه اي در این کارگاه آموزشی نکاتی را در مورد شاد زیستن و فضای سبز به شهروندان شرکت کننده ارائه می کنند. تمامی کارگاه های مربوطه از 12 تا 16 شهریورماه سال جاری هر روز از ساعت 18 الی 19:30 در محل نمایشگاه بین المللی گل و گیاه کرج در باغ گلهای پارک چمران برگزار خواهد شد.



منبع: پايگاه خبري مديريت شهري كرج

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود