امکان ثبت و ضبط مکالمات سامانه 125 مهیا شد
سپیدارآنلاین: گروه شهری
قائم مقام سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت: امکان ثبت و ضبط مکالمات در سامانه 125 سازمان فراهم شده است.
علی اردلان با اعلام این خبر گفت: تمامی تماس های شهروندان هم اکنون در سامانه ثبت و ضبط می شود و امکان پیگیری تماس های فوق از این طریق وجود دارد. اردلان با بیان اینکه همچنین با تدابیر اندیشیده شده در این حوزه از این پس هیچ شهروندی پشت خطوط اشغال سازمان نخواهد ماند، تصریح کرد: متاسفانه بخش زیادی از تماس های برقرار شده با این سامانه را مزاحمت های تلفنی تشکیل می دهد که میانگینی نزدیک به 90 درصد این تماس ها را شامل می شود. وی ادامه داد: این سامانه به گونه ای طراحی شده است که امکان قرار دادن برخی شماره ها در لیست سیاه وجود دارد. برای مثال زمانی که فردی با یک شماره ثابت به دفعات برای ایجاد مزاحمت با سامانه تماس می گیرد، در لیست سیاه تماس ها قرار گرفته و سامانه خودبه خود از این تماس عبور می کند. معاون اداری و مالی سازمان آتش نشانی تصریح کرد: این راهکار اگرچه برای سازمان یک اقدام برای رفع مزاحمت ها به شمار می آید اما آثار منفی آن بیش از هر چیز دامان تماس گیرندگان را خواهد گرفت؛ چرا که شهروندی که با تماس های متعدد شماره اش در لیست سیاه قرار گرفته و به هر دلیل دچار سانحه شود، امکان تماس با سامانه را از دست خواهد داد که این امر ممکن است به بروز حوادث و آثار جبران ناپذیری بیانجامد. این مسئول تصریح کرد: این سامانه همچنین به گونه ای طراحی شده که با نخستین زنگ، محل تماس گیرنده در نقشه ثبت شده و نزدیک ترین ایستگاه برای مراجعه به محل فراخوانده می شود که تمامی این اقدامات به صورت کامپیوتری و از طریق سامانه انجام می گیرد.
هماهنگی با 110 لازمه