8 آبان 1392
شماره خبر: 109021

عضو شورای اسلامی شهر كرج و مدیرعامل سازمان عمران و نوسازی شهرداری به گفتگو نشستند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

عضو شورای اسلامی شهر كرج و مدیرعامل سازمان عمران و نوسازی شهرداری به گفتگو نشستند


عضو و رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری، شهرسازی و سیمای شهری شورای اسلامی شهر کرج با مدیرعامل و معاونین سازمان عمران و نوسازی شهرداری کرج دیدار و گفتگو کرد.
در این نشست که در دفتر مدیر عامل سازمان عمران نوسازی برگزار شد، پروژه هایی که توسط این سازمان به اجرا درآمده و در حال اجراست، مورد بحث و بررسي طرفین قرار گرفت.
ضرورت احیای بافت فرسوده
عضو و رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری، شهرسازی و سیمای شهری شورای اسلامی شهر کرج، حجت اله غلامرضائی تحقق ایده آل های شهری را امری مهم دانست و افزود: در این راستا لازم است که سازمان ها و نهاد های خدمات رسان بویژه مدیریت شهری برای انجام این مهم تلاش کنند. وی، احیای بافت های فرسوده را از جمله آیتم های مهم در روند ایده آل سازی فضای شهری و زندگی شهروندی عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به اهمیت بازسازی و بهسازی بافت های فرسوده تاکنون برنامه ریزی های متعددی صورت گرفته و لازم است این برنامه ها با جدیت بیشتری پیگیری شود و ادامه یابد. این مسئول با بیان اینکه، بافتهای فرسوده شهری باید با ارزیابی های کارشناسی در پروسه احیاء و بازسازی قرار گیرند، افزود: احیاء بافت های فرسوده شهری باید از طریق اقدامات کاملا کارشناسی شده توام با ارزیابی و تحلیل در پروسه اجرا و بازسازی قرار گیرد. وی با اشاره به تبعات منفی عدم بازسازی و احیاء بافت های فرسوده ، تاکید کرد: تحقق این مهم باید در راس امور و برنامه های مدیریت شهری قرار گیرد که این امر علاوه بر پیش بینی و برنامه ریزی های کاربردی و راهبردی نیاز به فرهنگسازی عمومی دارد.
لزوم همکاری تمامی دستگاههای متولی در امر مقاوم سازی ساختمانها و احیای بافتهای فرسوده
مدیر عامل سازمان عمران و نوسازی شهرداری کرج، با اشاره به دغدغه اساسی شهردار کرج، رسيدگي به مشکلات بافت‌هاي فرسوده و توجه ويژه به اين حوزه را به عنوان يك اولويت اساسي در برنامه‌هاي آتي سازمان عنوان كرد و افزود: در این راستا تعامل و توجه تمامی دستگاههای خدمات رسان می تواند در جهت رفع و بهبود این امر موثر باشد. علی سلطانی مقدم در ادامه تبعات منفی ناشی از عدم توجه به بازسازی بافت های کهن و فرسوده شهری را یادآور شد و تاکید کرد: آنچه روند اجرای طرح احیای بافت های فرسوده را طبق سیاست گذاری مسئولان و مدیران ارشد، سرعت می بخشد، برنامه ریزی و ارائه سیاست های تشویقی است. وی با اشاره به ارائه خدمات و تسهیلات اقتصادی مناسب در قالب تخفیف صدور پروانه ساختمانی، بیان کرد: این مهم می تواند، نقش بسزایی در روند احیاء بافت های فرسوده شهری ایفا می کند. این مسئول ورود به حوزه بافت های فرسوده و احیاء این بافت ها را مهم دانست و با بیان اینکه، موضوع فوق از دیدگاه های مختلفی قابل بحث و بررسی است، عنوان کرد: پرداختن به بافت های فرسوده علاوه بر این، نیاز به همکار ی و تعامل با سایر دستگاه های خدمات رسان شهری دارد. وی خاطرنشان کرد: نياز امروز کرج علاوه بر افزایش ساختارها و بناهای مفید شهری رفع مشكلات و ناهنجاري‌هاي بافت‌هاي فرسوده است که امید می رود با تدابیر اتخاذ شده این مهم به نحو مطلوبی انجام شود. گفتنی است؛ در پایان این نشست صمیمی، مدیرعامل و معاونین سازمان زیباسازی، عضو

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود