8 شهریور 1391
شماره خبر: 10909

ایجاد بازارهای روز متناسب با نیاز شهروندان

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 ایجاد بازارهای روز متناسب با نیاز شهروندان

سپیدار آنلاین: شهردار کرج گفت: بازارهای روز شهرداری متناسب با نیاز شهروندان و بر اساس نیازسنجی های کارشناسی در سطح شهر احداث می شود.
سید علی آقازاده در آیین افتتاح بازار روز صدف با تبریک هفته دولت به مردم و دولتمران متعهد نظام جمهوری اسلامی، ضمن قدردانی از حضور مردم به ویژه خانواده های جانبازان، ایثارگران و شهدا در این مراسم، گفت: پیشنهاد تاسیس بازار روز صدف یک سال و نیم پیش توسط عزیز صدرنژاد، رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر به شهرداری ارائه شد. وی با اشاره به تلاش های این عضو شورای اسلامی شهر و سوابق وی در شهرداری و شورا، عنوان کرد: این پیشنهاد پس از مطرح شدن برای بررسی های کارشناسانه از سوی شهرداری کرج به سازمان میادین میوه و تره بار ارائه شد. این مسئول، اهتمام و تلاش شهرداری منطقه 2 در احداث بازر روز صدف را یادآور شد و گفت: زمین سه هزار متری بازار روز صدف توسط شهرداری منطقه 2 مهیا شده است. آقازاده با یادآوری تاخیر در احداث و بهره برداری بازار روز صدف، بیان کرد: مسائل و مشکلات اجرایی از عمده ترین دلایل تاخیر در بهره برداری از این بازار روز می باشد. شهردار کرج، سیاست های مجموعه شورای اسلامی و شهرداری کرج در خصوص رفع محرومیت زدایی از چهره مناطق را یادآور شد و افزود: افتتاح این بازار روز گامی جهت رفع این محرومیت ها است. آقازاده تصریح کرد: افتتاح و احداث بازارهای روز تحت پوشش سازمان میادین میوه و تره بار متناسب با نیاز شهروندان و جمعیت ساکن در مناطق صورت می گیرد ضمن آنکه در سیاست گذاری برای احداث این بازارهای روز به محرومیت مناطق نیز توجه ویژه ای می شود.
توزیع 30هزار تن آسفالت در سطح منطقه 2
شهردار کرج در ادامه با اشاره به توزیع 30 هزار تن آسفالت در سطح منطقه 2 کرج، خاطرنشان کرد: توزیع آسفالت در این منطقه در راستای طرح بزرگ " نهضت آسفالت " خدمات رسانی بهینه به شهروندان صورت گرفته است. آقازاده با بیان اینکه، توزیع این میزان آسفالت در سطح منطقه حاکی از توجه مدیریت شهری به رفع محرومیت در مناطق کم برخوردار است، گفت: 30 هزار تن آسفالت در منطقه 2 طبق سیاست گذاری شهرداری مبنی بر اولویت دهی به مناطق غیربرخوردار توزیع شده است. وی خاطرنشان کرد: توزیع این میزان آسفالت با رعایت استانداردهای کیفی و در مدت زمان پنج ماه از ابتدای سال جاری محقق شد. آقازاده در مقایسه اقدامات زیرساختی صورت گرفته در سطح منطقه 2 نسبت به سال گذشته، بیان کرد: کل آسفالت توزیع شده در منطقه 2 طی سال گذشته تنها 10 هزار تن بوده است، این در حالیست که این میزان در پنج ماه نخست امسال به 30 هزار تن رسد. وی اظهار امیدواری کرد: میزان آسفالت توزیعی در این منطقه تا پایان سال جاری به 60 هزار تن برسد.
ضرورت تامین زیرساخت ها در منطقه
شهردار کرج از منطقه 2 به عنوان منطقه ای قدیمی و ریشه دار یاد و تاکید کرد: منطقه دو کرج به واسطه داشتن بفت قدیمی دارای معابر کم عرض است. آقازاده با تاکید بر تامین زیرساخت های شهری برای این منطقه عنوان کرد: به منظور تحقق این مهم تا کنون 13 کیلومتر جدول گذاری در سطح معابر منطقه صورت گرفته است.
وی بیان کرد: علاوه بر این به منظور فراهم آوردن امکانات رفاهی هفت هزار متر مربع احداث پارک در دستور کار شهرداری منطقه قرار گرفت. این مسئول خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات زیرساختی و زیربنایی انجام شده در سطح این منطقه، اجرای شش هزار متر پیاده سازی است.
افزایش دو برابری فضای سبز منطقه
شهردار کرج با تاکید بر فراهم آوردن سرانه های خدماتی، فرهنگی، تفریحی و ... در سطح مناطق عنوان کرد: از مهمترین اولویت های شهرداری تلاش برای افزایش سرانه فضای سبز است. آقازاده با اشاره به تلاش های صورت گرفته در سطح منطقه مبنی بر افزایش سرانه فضای سبز منطقه، از افزایش دوبرابری سرانه فضای سبز در این منطقه خبرداد. وی خاطرنشان کرد: سرانه فضای سبز منطقه 2 کرج طی سه سال گذشته برغم عدم برخورداری این منطقه از فضای مناسب به منظور توسعه و گسترش فضای سبز، بیش از دو برابر رشد داشته است. آقازاده عنوان کرد: احداث زمین چمن مصنوعی در این منطقه نیز در راستای افزایش سرانه فضای تفریحی و ورزشی صورت گرفته است.




منبع: پایگاه خبری مدیریت شهری کرج

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود