18 آبان 1392
شماره خبر: 109792

تسکین آلام ترافیکی کرج در دستور کار شورا

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

تسکین آلام ترافیکی کرج در دستور کار شورا


رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل، محيط زيست و خدمات شهري شورای اسلامی شهر کرج، با تاکید بر تداوم مطالعات گسترده ترافیکی بر افزایش بودجه این بخش در سرانه بودجه شهرداری کرج تاکید کرد.
مریم قهرمانی با اذعان بر وجود کاستی های ترافیکی و با تاکید بر لزوم به روز شدن و مطالعات گسترده در این زمینه، اظهارداشت: در بحث ترافیکی و مباحث مربوط به آن نیازمند مطالعات گسترده و به لحظه هستیم که این امر باید در کلانشهری با ویژگیهای خاص کرج به جد مد نظر قرار گیرد. وی با مقایسه شهرهای همجوار و سایر کلانشهرها در زمینه بودجه بخش حمل و نقل این بودجه را در کرج بسیار ناچیز عنوان کرد و گفت: بررسی ها نشان می دهد در گذشته به بحث بودجه حمل و نقل توجه ویژه لحاظ نشده که این امر مشکلات ترافیکی را دو چندان می کند. این عضو شورای شهر توجه شورای چهارم به مسئله ترافیک و حمل و نقل را یادآور شد و بیان کرد: در حال حاضر نیازمند اجرای طرح های مختلف از جمله طرح های کنترل ترافیک و هوشمند سازی ترافیکی همچنین راه اندازی اتاق کنترل ترافیک در شهرداری کرج هستیم. قهرمانی با اشاره به تامین زیرساخت ها در این زمینه عنوان کرد: راه اندازی مرکز کنترل ترافیک نیازمند ایجاد زیرساخت های مناسب است که در این راستا تعبیه فیبرهای نوری در سطح شهر درحال انجام است. وی این امر را در بحث کنترل انظباط ترافیکی موثر عنوان و از حمایت شورای شهر در این خصوص خبر داد.
هوشمند سازی ترافیکی در کرج
قهرمانی در ادامه به موضوع هوشمند سازی ترافیکی در کلانشهر کرج اشاره کرد و با اشاره به نصب و راه اندازی پارکومترهای الکترونیکی و پارکینگ های مکانیزه در سطح شهر این امر را نیز راهکاری برای تسکین دغدغه های ترافیکی عنوان کرد. رئیس کمیسیون عمران حمل و نقل و شهرسازی شوای شهر کرج، حضور سرمایه گذاری بخش خصوصی در این خصوص را عاملی برای تسریع در اجرای طرح ها دانست و بر لزوم ورود جدی بخش خصوصی در زمینه مباحث هوشمند ترافیکی تاکید کرد. عضو بانوی شورای شهر کرج، احداث پارکینگ های مکانیزه را یکی دیگر از راهکارهای بهبود ترافیکی کرج عنوان کرد و گفت: احداث پارکینگ یکی از طرح های هزینه بر شهری است که در عین حال می تواند در کنترل ترافیکی نیز موثر باشد. وی با تاکید بر تسریع در احداث پارکینگ های مکانیزه ای که در برنامه معاونت حمل و نقل و ترافیک است، بیان کرد: طرح احداث پارکینگ در مبادی ورودی و خروجی ایستگاههای مترو جانمایی شده که این مهم بخشی از بار ترافیکی را کاهش می دهد.
این عضو شورا احداث پارکینگ در محدوده ترافیکی که مطالعات آن انجام شده و در جاهایی که توجیح اقتصادی دارد را ضروری عنوان کرد و افزود: احداث پارکینگ با حداقل امکانات زیرساختی از جمله سرمایشی و گرمایشی امکان پذیر است و این موضوعی است که می تواند احداث آن را سرعت ببخشد ضمن اینکه با برنامه ریزی مناسب می توان با ایجاد دسترسی

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود