19 آبان 1392
شماره خبر: 109810

مدیران شهری بر دانش شهرسازی مسلط شوند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

مدیران شهری بر دانش شهرسازی مسلط شوند


شهردار کرج با تاکید بر اینکه، مدیران شهری باید به علوم جدید مسلط باشند، عنوان کرد: آگاهی از علم شهرسازی می تواند، انجام عملیات عمرانی، محاسبات سازه، بحثهای معماری و ... را ساماندهی کند و به تبع آن نیز عمران و آبادانی شهری را رقم بزند.
علی ترکاشوند با اشاره به برگزاری اولین همایش شهرسازی استان البرز و پاسداشت روز جهانی شهرسازی با ارائه تعریفی از واژه شهرسازی، عنوان کرد: آنچه در تعریف شهرسازی آمده است این واژه به مجموعه روشها و تدابیری که متخصصین امور شهری بوسیله آن شهرها را بهتر می سازند اطلاق می شود و این تعریف از دیدگاه دیگرعبارتست از مطالعه، طرح ریزی و توسعه شهرها با در نظر گرفتن احتیاجات اجتماعی و اقتصادی. وی در ادامه با اشاره به بروز تحولات شهرسازی طی دوره اخیر بیان کرد: آنچه امروز در شهرهای مختلف شاهد آنیم، بروز تغییرات ساختاری و اساسی در چیدمان های شهری است که با تکیه بر علم مهندسی ساخت و ساز شکل گرفته است. این مسئول عنوان کرد: در پی تغییر و تحولات صورت گرفته در ساختارهای شهری و با تبعیت از طرح تفصیلی و جامع، کاربری ها و سرانه های زندگی شهری ساماندهی و به نحو مطلوبی توزیع شد که توزیع تأسیسات شهری و برنامه‌ریزی جهت حمل و نقل شهری نمونه قابل مثال آن می باشد. وی در توضیح نتایج و خروجی های مباحث کارشناسی حوزه شهرسازی به بسط روابط اجتماعی و اقتصادی اشاره کرد و گفت: ایجاد محیط‌های راحت و سالم، کاستن از اثرات سوء زندگی شهری، جلب رضایتمندی شهروندان از سازه های شهری و دسترسی آسان به نیازهای اساسی از دیگر تبعات مثبت بهره گیری از علم شهرسازی است. ترکاشوند با بیان اینکه، طرح و برنامه‌ریزی شهری از دو پدیده محیط و انسان نشات می گیرد، گفت: مهندسان و شهرسازان با استفاده از علم شهرسازی نسبت به ایجاد رابطه‌ای منطقی بین انسان و محیط زیست مبادرت می کند که این امر زمینه ساز بهره گیری مطلوب از ساختارهای شهری است. وی با تاکید بر ضرورت توجه کارشناسان و برنامه ریزان شهری به برنامه ریزی و طرح ریزی شهری، عنوان کرد: توجه به این مهم نقش بسزایی در حل معضلات سطح شهر دارد، بنابراین مدیریت شهری با اشراف بر این مهم سعی در بهره گیری از دانش شهرسازی به نفع شهر دارد زیرا این مجموعه خدمات رسان شهری ارتباط تنگاتنگی با شهرسازی و مباحث وابسته به آن دارد.
مدیران شهری بر دانش شهرسازی مسلط شوند
شهردار کرج با تاکید بر اینکه، مدیران شهری باید به علوم جدید مسلط باشند، عنوان کرد: آگاهی از علم شهرسازی می تواند، انجام عملیات عمرانی، محاسبات سازه، بحثهای معماری و ... را ساماندهی کند و به تبع آن نیز عمران و آبادانی شهری را رقم بزند. ترکاشوند با اشاره به برگزاری همایش شهرسازی استان البرز به ارتباط مثبت و کارآمد شهرداری و نظام مهندسی اشاره کرد و با تاکید بر ارتقاء سطح تعاملات فی مابین این دو مجموعه، عنوان کرد:

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود