19 آبان 1392
شماره خبر: 109836

تنها 12 درصد از سرانه های خدماتی در طرح تفصیلی تحقق پیدا کرده است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

تنها 12 درصد از سرانه های خدماتی در طرح تفصیلی تحقق پیدا کرده است


معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج عنوان کرد: تنها 12 درصد از سرانه های خدماتی لحاظ شده در طرح تفصیلی تحقق پیدا کرده است.
احدالله احمدی پرگو در آیین اولین همایش شهرسازی استان البرز بیان کرد: روز شهرسازی روزی است که باید مسائل و موضوعات شهری را بررسی کنیم و در این میان آنچه مهم است، پاسخ به این پرسش است که چرا طرح تفصیلی و بحث تحقق پذیری آن در کرج کم است. وی ادامه داد: شواهد حاکی از آن است که تنها 12 درصد سرانه های خدماتی لحاظ شده در طرح تفصیلی تحقق پیدا کرده است. این مسئول با بیان اینکه، دولت به عنوان متولی تملک زمین های دارای کاربری خدماتی است، اضافه کرد: برغم این موضوع دولت آنچنان که باید در این زمینه اقدامات مطلوبی انجام نداده است. پرگو با یادآوری اینکه، طرح بازنگری و طرح تفصیلی در سال 88 تهیه و ابلاغ آن پس از گذشت پنج سال انجام شد، گفت: عمده علتی که موجب شد، طرح تفصیلی قادر به رفع مشکلات و مسائل شهری نباشد، طولانی شدن روند ابلاغ طرح است.
شهرسازی در مسیر توسعه پایدار شهری حرکت کند
معاون معماری و شهرسازی شهرداری عنوان کرد: مجموعه عملکرد شهرسازی باید مسیر توسعه پایدار شهری را ساماندهی و هموار کند زیرا تنها از این طریق است که می توان، ساختن شهری ایده آل و استاندارد را تضمین کرد. احمدی با اشاره به روند تهیه طرح تفصیلی در پروسه زمانی حدود 8 سال عنوان کرد: طرح در سال 80 تهیه و در سال 88 بصورت ناقص به شهرداری ابلاغ شد، در این مدت زمان نیز شهر با بحث ساخت و سازها و

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود