28 فروردین 1391
شماره خبر: 6350

طرح جامع کلانشهر کرج با افق 1405 پیش بینی شده است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

طرح جامع کلانشهر کرج با افق 1405 پیش بینی شده است

سپیدار آنلاین: مدیر معماری و شهرسازی شهرداری کرج، افق طرح جامع شهر کرج را تا سال 1405 ذکر کرد و گفت: با توجه به کاربرد طرح تفصیلی در امور مختلف شهری نیاز است طرح تفصیلی بازنگری شده تا دو سال آینده بر اساس سیاست های طرح جامع به طور مجدد بازنگری شود.
احدالله احمدی پرگو در گفتگو با پایگاه خبری مدیریت شهری کرج با یادآوری اینکه، طرح تفصیلی کرج در سال 72 به شهرداری کرج ابلاغ شد و ملاک عمل شهرداری قرار گرفت، افزود: طرح تفصیلی همچنین در شهریور ماه سال 88 بازنگری شد. وی در تشریح روند اجرایی طرح تفصیلی با بیان اینکه، در سال 80 متولی طرح تفصیلی و انعقاد قرارداد به منظور تهیه طرح سازمان مسکن و شهرسازی بود، عنوان کرد: بر این اساس در سال 80 طرح تفصیلی توسط این سازمان در دستور کار قرار گرفت. این مسئول با اشاره به سابقه طولانی طرح تفصیلی و تدوین آن طی دو الی سه دوره بیان کرد: آخرین طرح تفصیلی در سال 72 با افق دید 10 سال مصوب شد که با توجه به مدت زمان دیده شده، تاریخ اجرای طرح در سال 82 به پایان می رسید. وی با بیان اینکه در پایان سال 79 با مشاور قراردادی مبنی بر مطالعه طرح تفصیلی جدید منعقد شد، افزود: بر اساس این قرارداد مقرر شد، مطالعه طرح تفصیلی طی دو الی سه سال بعد از عقد قرار داد به اتمام برسد که متاسفانه با طولانی شدن مدت زمان تعیین شده طرح تفصیلی با گذشت هشت سال در تیرماه سال 1388 به تصویب شورای عالی شهرسازی رسید و دو ماه بعد نیز به منظور اجرا به مناطق شهرداری ابلاغ شد. مدیر معماری و شهرسازی شهرداری کرج با بیان اینکه، طرح تفصیلی بعد از 10 سال بازنگری شد، گفت: با پایان یافتن اعتبار طرح جامع که طرح تفصیلی بر اساس آن بررسی می شود، مقرر شد، طرح بازنگری تدوین شده به منظور اجرا به سازمان های مربوط ابلاغ شود.
سال 1405 افق طرح جامع کلانشهر کرج/ لزوم بازنگری مجدد
مدیر معماری و شهرسازی شهرداری کرج، افق طرح جامع شهر کرج را تا سال 1405 ذکر و عنوان کرد: جمعیت پیش بینی شده برای این افق دو میلیون 300 هزار نفر است. پرگو با یادآوری انطباق ابلاغ طرح جامع و تفصیلی در سال 90 عنوان کرد: بر این اساس طرح جامع در شوای عالی شهرسازی معماری تصویب و به استانداری ابلاغ و به تبع آن نیز طرح فوق به شهرداری و مناطق تحت پوشش همچنین ارگان های دولتی ارجاع شد. وی با بیان اینکه، در حال حاضر دو سال و نیم از ابلاغ طرح تفصیلی گذشته است، تاکید کرد: به منظور رسیدن به افق پیش بینی شده طرح جامع شهر کرج، نیاز است، طرح بازنگری تا دو سال آینده بر اساس سیاست های طرح جامع به طور دقیقی بازنگری شود. این مسئول عنوان کرد: کاربری زمین های شهری، شبکه عرضی معابر و ضوابط صدور پروانه بر اساس طرح تفصیلی تعریف می شود. پرگو اظهارداشت: طرح تفصیلی پس از تعیین سرانه های خدماتی، جانمایی سرانه های مسکونی، مشخص کردن میزان تراکم و پهنه بندی به منظور اجرا در اختیار شهرداری به عنوان مجری طرح قرار می گیرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود