25 آبان 1392
شماره خبر: 110090

درک عمیق سیاستهای شهری منتج به تحقق ایده آل های زندگی شهروندی می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

درک عمیق سیاستهای شهری منتج به تحقق ایده آل های زندگی شهروندی می شود


معاون اداری مالی شهرداری کرج گفت: درک عمیق سیاست ها و برنامه ریزی های شهری در نهایت منجر به تحقق ایده آل های زندگی شهروندی می شود.
محمدرضا رضاپور در گفتگو با پایگاه خبری مدیریت شهری کرج با بیان این مهم، تاکید کرد: اعمال برنامه های کارآمد در مدیریت شهری باید با در نظر گرفتن چارچوب های قانونی و درک صحیح از سیاست ها و برنامه های شهری صورت گیرد. وی با بیان اینکه، در دنیای کنونی شهر و شهر نشینی مقوله ای بسیار مهم و در عین حال بسیار پیچیده ای است، اظهارداشت: آنچه بر اساس آن برنامه ریزی های مدیریت شهری شکل می گیرد، شناخت نیازهای زندگی شهروندی و آگاهی از سطح توقعات آنها از دریافت خدمات شهری است. این مسئول تاکید کرد: تطبیق خواسته های شهروندی با امکانات و توان مجموعه مدیریت شهری از دیگر آیتم هایی است که در ارائه برنامه های مدیریت شهری لحاظ می شود و دلیل آن نیز فراهم آوردن شرایط مطلوب خدمت رسانی است. وی، کلان نگری در امر سیاست گذاری های مدیریت شهری را مهم ارزیابی کرد و گفت: این رویکرد تضمینی برای ارائه خدمات شهری کلان است. رضاپور گفت: در صورتیکه میان خواسته های به حق شهروندان و دریافت خدمات توازن و تعادل وجود نداشته باشد، شهر و مدیریت شهری ناگریز با چالش های متعددی که چالش مدیریتی از مهمترین آن ها می باشد، مواجه می شود. وی با ارزیابی مثبت از رویکرد های مدیریت شهری در خصوص برنامه ریزی های شهری، عنوان کرد: نهایت سعی و تلاش معاونین، مسئولین، کارشناسان و پرسنل مدیریت شهری ایجاد توازن وتعادل فی مابین خواسته های شهروندی و دریافت خدمات است. این مسئول تاکید کرد: بر اساس اصول و چارچوب های مشخص، بهره جویی از روش های نوین علمی و کاربردی به منظور درک عمیق تر مسائل و چالش های شهری مد نظر مدیریت شهری قرار دارد، ضمن آنکه، دستیابی و آشنایی با ظرفیت سازی برای تأمین راهکارهای پایدار نیز به عنوان یکی از مهمترین معیارهای سیاست گذاری در دستور کار این مجموعه قرار می گیرد.
ارتقاء مهارت های حرفه ای مباحث توسعه شهری را به دنبال دارد
معاون اداری مالی شهرداری کرج در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ارتقاء مهارت های مدیریتی بیان کرد: دستیابی به این مهم در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد. این مسئول با اشاره به اینکه، در حال حاضر درصد بالایی از مردم در شهرها ساکن هستند، عنوان کرد: به تبع حضور حداکثری جمعیت در شهرها و کلانشهرها، نیاز به مدیریت بهینه، ارتقاء مهارت های حرفه ای مدیران شهری دو چندان می شود. وی اذعان داشت: این مهم تاثیر بسزایی در تحلیل و ارزیابی روندها و تئوری های توسعه شهری دارد. رضاپور، ایجاد تغییرات مثبت، همچنین رسیدن به تحولات سازنده شهری را از جمله مباحث مطرح در مدیریت شهری ذکر و عنوان کرد: سیاست مدیریتی در شهرداری کرج بر مبنای ایجاد تغییر و تحولات سازنده شهری و بر اساس تفکر خلاق آگاه تدوین می شوند.
وی گفت: اجرای طرح ها و پروژه های شهری در عرصه های مختلف خدماتی، عمرانی، زیرساختی و... در کرج حاکی از بهره گیری از شیوه

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود