14 شهریور 1391
شماره خبر: 11115

ارائه آموزش های شهروندی مهمترین ابزار برای پیشبرد اهداف مدیریت شهری است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

ارائه آموزش های شهروندی مهمترین ابزار برای پیشبرد اهداف مدیریت شهری است

سپیدار آنلاین: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج بر ارائه آموزش های شهروندی به منظور پیشرفت اهداف مدیریت شهری تاکید کرد.
داوود وحیدی با بیان این مطلب افزود: آموزش شهروندی در تحقق و سرعت بخشيدن به اهداف مدیریت شهری نقش عمده ای دارد. وی با اشاره به ارائه دوره های مختلف به شهروندان در قالب آموزش های شهروندی، تاثیر این آموزش ها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: آموزش ها باید به طور فراگیر و با محوریت مباحث مختلف و مرتبط با زندگی شهروندی صورت گیرد که بر این اساس و با نگاهی به عملکرد مدیریت شهري می توان اذعان داشت تاکنون مدیریت شهری کرج در زمینه ارائه آموزش های شهروندی موفق بوده است. این مسئول با بیان اینکه، تا کنون در زمینه ارائه آموزش های شهروندی فعالیت های گوناگون و متنوعی صورت گرفته است، اظهارداشت: برغم خروجی های مطلوب ارائه آموزش های شهروندی باید گفت تا رسیدن به نقطه ایده آل و مطلوب در این خصوص باید گام های بسیاری را طی کرد. وحیدی در تشریح پیامدهای مثبت ارتقاء سطح علمی شهروندان در خصوص مباحث شهری، گفت: افزایش سطح آگاهی شهروندان به ویژه در رابطه با مسائل و موضوعات شهری، ارتقاء سطح فعالیت ها و عملکردهای مدیریت شهری را نیز در پی دارد. وی، آموزش شهروندی را از ارکان اساسی زندگی اجتماعی و فرهنگی انسان در جامعه امروز دانست و بیان کرد: بر این اساس این مولفه از مباحث اساسی جامعه شهری در هر دوره تاریخی از زندگی انسان می باشد.
تدوین سیاست های کلی آموزش شهروندی در برنامه های شورا
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج در ادامه از تدوین سیاست های کلی آموزش شهروندی در برنامه های شورا خبر داد و بیان کرد: تدوین سیاست های آموزش شهروندی با هدف رفع خلاء های آموزشی در برنامه های مجموعه مدیریت شهری اعم از شهرداری و شورا صورت گرفته است. وحیدی، تاثیر آموزش های شهروندی را یادآور شد و با ارائه مثالی در این خصوص گفت: درصورتیکه شهروندان از قوانین و مسائل شهری آگاهی داشته باشند ضمن بهره گیری مطلوب از امکانات شهری می توانند موجب تسهیل در امور کاری مجموعه مدیریت شهری شوند. این مسئول تاکید کرد: اگر شهروندی بداند که درصورت تخلف ساختمانی چه جریمه ای باید پرداخت کند، بی شک درصد بروز تخلفات به نحو زیادی کاهش می یابد ضمن آنکه به مجموعه مدیریت شهری نیز کمک زیادی می شود.
ضرورت نظام مهارت های شهروندی و اهمیت آن
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای ایجاد نظام مهارت های شهروندی، عنوان کرد: تحقق این مهم نقش بسزایی در رسیدن به اهداف مدیریت شهری ایفا می کند. وحیدی افزود: هر جامعه ای با توجه به زمینه های فرهنگی و ارزشی خود شهروندان خاص با خصوصیات ویژه پرورش می دهد و این امر ضامن بقاء و تداوم حیات اجتماعی و میزان توسعه است. وی تاکید کرد: آموزش های شهروندی را باید برای تمام اقشار جامعه به طور وسیع در نظرگرفت .
وحیدی اظهارداشت: آموزش و تربیت شهروندی سرمایه گذاری برای آینده و نسل آینده است و به این جهت باید در تمامی ابعاد صورت گیرد. وی با تاکید بر ارائه آموزشهای شهروندی در حد گسترده، گفت: از برنامه های مهم مدیریت شهری آشنا کردن شهروندان با حقوق شهروندی است.




منبع: کامنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود