12 آذر 1392
شماره خبر: 111357

حمایت و مشارکت معتمدین به عنوان پل ارتباطی شورا و شهرداری موانع را برطرف می کند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

حمایت و مشارکت معتمدین به عنوان پل ارتباطی شورا و شهرداری موانع را برطرف می کند


مدیر منطقه 5 شهرداری کرج با اشاره به اینکه اصلی ترین رکن حکومت مردم سالاری دینی مردم هستند عنوان کرد: با حمایت و مشارکت مردم و معتمدین به عنوان پل ارتباطی شورا و شهرداری، می توان موانع و مشکلات را از پیش رو برداشت.
شامگاه روز گذشته، نشست تعدادی از معتمدین منطقه 5 و اعضای شورای اسلامی شهر کرج با حضور محمود دادگو، حمید رضا ابوالحسنی، روح الله کیان، بهنام محمودی و حسام عباسی و رحیمی مدیر منطقه 5 برگزار شد. در این نشست علیرضا رحیمی مدیر منطقه 5 با اشاره به محرومیت این منطقه از شهرداری کرج گفت: برای ایجاد عدالت واقعی در کرج باید مسئولین نگاه ویژه ای را به مناطق محروم داشته باشند تا از نظر معماری و زیربنایی و شهرسازی به مناطق برخوردار نزدیکتر شوند. رحیمی با تاکید بر پیگیری و تسریع مشکلات شهروندان نقش موثر معتمدین محلات در انعکاس مشکلات و موانع موجود در سطح منطقه را یادآور شد و افزود: تاکنون معتمدین محلات نقش بسزایی در انعکاس معضلات و کاستی ها ایفا کرده و یاری رسان مدیریت شهری بوده اند. وی اظهار امیدواری کرد تا این دیدارها بستر رفع مشکلات شهروندان و رفع محرومیت و کاستی های مختلف را در این منطقه و سایر مناطق کرج مهیا کند. رحیمی بازگشایی انتهای خیابان فروردین را یکی از مهمترین طرح های منطقه عنوان کرد و اظهارداشت:با پیگیری جدی اعضای شورای اسلامی شهر کرج به طور قطع بازگشایی انتهای خیابان فروردین بسترساز رفع بسیاری از مشکلات ترافیکی در منطقه حصارک در آینده ای نزدیک است. وی اضافه کرد: در هر حال این انتظار می رود که با تشکیل شورایاری ها در کلانشهر کرج، از حجم مشکلات و موانع پیش روی مناطق و محله ها کاسته شده و به سمت نهادینه شدن پاسخگویی نهادهای بالاتر به خواسته ها و نیازهای معقول محله ها حرکت کنیم تا از این طریق علاوه بر کاستن از بار سنگین وظایف مدیریت شهری، بتوانيم یک اتحاد و همدلی بین شهروندان محله ها و مدیران به وجود بیاوریم. این مسئول در سخنان خود با ارائه گزارش مفصلی از اقدامات و پروژه های انجام شده در سطح منطقه از مشارکت و همراهی شهروندان به ویژه معتمدین منطقه قدردانی کرد و خاطر نشان کرد: با همکاری و مشارکت همه جانبه مردم و با بهره گیری از تمام ظرفیتها برای رفع مشکلات منطقه تلاش خواهیم کرد.
دادگو: نوسازی بافت های فرسوده نیازمند عزم تمام دستگاهها
در ادامه این نشست رئیس شورای اسلامی شهر کرج رفع مشکلات مردمی را جز وظایف و تعهدات شورای شهر ذکر و عنوان کرد: اساس تشکیل شورا های اسلامی، تامین نیازها و درخواست های مردم است و این نهاد برخاسته از مردم نیز اهتمام ویژه برای تحقق این هدف دارد که با حمایت و مشارکت معتمدین به عنوان پل ارتباطی شورا و شهرداری با مردم، می توان موانع را از پیش رو برداشت. محمود دادگو رئیس شورای اسلامی شهر کرج در این نشست با تاکید بر نقش کارگشا و هدایت گر معتمدین و با اشاره بر رویکرد شهروند محوری ،معتمدین را پل مستحکم و قابل اطمینان برای ارتباط نزدیک تر با شهروندان و آگاهی از اهم مطالبات محلات دانست. این مسئول موضوع نوسازی بافت های فرسوده را از مسایل مهم منطقه 5 برشمرد و اظهارامیدواری کرد با همکاری همه نهادها و سازمانهای مرتبط و حضور و مشارکت شهروندان این منطقه به نمونه ای شایسته از مناطق نوسازی شده تبدیل شود.
کیان: تداوم جلسات معتمدین و مدیران شهری برای رفع مشکلات
در ادامه این جلسه روح الله کیان عضو شورای اسلامی شهر کرج در سخنانی با قابل قبول خواندن تلاشهای صورت گرفته در یک سال اخیر در خصوص محرومیت زدایی از حصارک در منطقه 5،با تاکید برلزوم سازمان یافتن رسمی تر تشکل معتمدین و نمایندگان مردم در محلات و تداوم جلسات هماهنگی میان مدیریت شهری و محلات، تحقق اهداف و به ثمر نشستن برنامه های تحول آفرین را بدون نقش آفرینی پررنگ شهروندان غیر ممکن دانست. وی از مدیر منطقه 5 کرج برای پی ریزی تحولات بزرگ در منطقه و پیگیری مساله مهم جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز و جلوگیری از تخلفات شهری، ایجاد معابر و بلوار ها،تعریض و تملک و ایجاد فضاهای ورزشی و احداث پارکها و فضای سبز حمایت کرد. این عضو شورا با اشاره به نوسازی بافت های فرسوده اعلام کرد: حدود 65 درصد بافت فرسوده کرج در منطقه 5 می باشد و هر قدر کار در این زمینه صورت گیرد کم است و لازم است با همراهی تمام نهادهای شهر و استان این معضل را از میان برداشت.
قهرمانی: شهروندان به نوسازی بافت های فرسوده کمک کنند
در ادامه این نشست،مریم قهرمانی عضو شورای شهر کرج ضمن تشریح برنامه های شورای شهر برای نوسازی بافت های فرسوده ،از شهروندان خواست تا با مشارکت در این امر مهم، به ایجاد فضایی شایسته و ایمن تر برای زندگی خود و فرزندانشان همت بگمارند و از مدیر منطقه 5 نیز خواست تا با تلاش بیشتر خدمات مناسبی را به شهروندان ارایه دهند. قهرمانی گفت: کنترل نسبی سد معبر و ساخت و سازهای غیر مجاز و تسریع در بازگشایی خیابان پونه و بازگشایی بلوار شهید مصطفی خمینی،بلوار برادران و انقلاب و افزایش سرانه فضای سبز با روند خوبی در حال اجرا است و پروژه های بزرگی در این منطقه از جمله اولین احداث پارکینگ طبقاتی در دست اقدام است که این مهم حاکی از اراده مدیر منطقه در اجرای پروژه های شهری است. این عضو شورای شهر با اذعان بر وجود برخی مشکلات زندگی شهروندی، با بیان اینکه، موضوعات مطروحه از سوی شهروندان در قالب مشکلات، منطقی و اصولی است، افزود: شورای شهر با رویکردی تخصصی و کارشناسی نسبت به رفع مشکلات شهروندی اقدام می کند.
امیر حسام عباسی: لزوم بسیج همگانی برای

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود