23 شهریور 1391
شماره خبر: 11521

مدارس نحوه خروج دانش آموزان بدون سرویس را مدیریت کنند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

مدارس نحوه خروج دانش آموزان بدون سرویس را مدیریت کنند

سپیدار آنلاین: رئیس پلیس راهور شهرستان کرج تاکید کرد: به منظور افزایش سطح ایمنی و سلامت دانش آموزان نیاز است مسئولان مدارس نحوه خروج دانش آموزان بدون سرویس را کانالیزه و مدیریت کنند.
سرهنگ رضا گودرزی در گفتگو با برنامه رادیویی " در جستجوی فردا " با تاکید بر موضوع فوق، افزود: تحقق این مهم از راهکارهای ساماندهی و سازماندهی تردد و پارک خودروها هنگام تعطیلی مدارس همچنین افزایش ضریب ایمنی و سلامت دانش آموزان است. سرهنگ گودرزی درخصوص محل پارک خودرو در زمان تعطیلی مدارس گفت: با توجه به افزایش تقاضای سفر در این زمان با ترافیک بالای وسایل نقلیه در محل مدارس مواجه هستیم . وی با بیان اینکه، خیابان های محل استقرار مدارس ظرفیت پارک تعداد خودروها را ندارد، افزود: رفع این مهم نیاز به همکاری مسئولین مدارس و خانوداه دانش آموزان دارد. رئیس پلیس راهور شهرستان کرج، با اشاره به حجم بالای ترافیک و افزایش تراکم سطح شهر به واسطه نزدیک شدن به فصل بازگشایی مدراس، عنوان کرد: در حال حاضر سطح شهر به واسطه تردد بالای شهروندان به منظور خرید فصل مهر از مراکز تجاری به شدت افزایش یافته است. این مسئول با پیش بینی افزایش حداکثری بار ترافیک سطح شهر در اولین روز بازگشایی مدارس، افزود: پیش بینی می شود، ترافیک شهری با توجه به اینکه در حال حاضر سرویس مدارس مشخص نشده است، در زمان بازگشایی مدارس بیشتر شود. گودرزی از آماده باش کامل پلیس راهنمایی رانندگی به منظور ساماندهی، نظارت و کنترل ترافیک و مسائل مرتبط با این مقوله به ویژه در فصل بازگشایی مدارس خبرداد و عنوان کرد: پلیس راهور کرج آمادگی کامل برای ارائه خدمات بهینه به دانش آموزان را دارد.
سرویس مدارس تحت نظارت تاکسیرانی انجام شود
رئیس پلیس راهور شهرستان کرج، تاکید کرد: سرویس مدارس تحت نظارت کامل سازمان تاکسیرانی انجام شود. سرهنگ گودرزی بیان کرد: بر این اساس هر گونه ایاب و ذهاب گروهی دانش آموزان توسط خوردوهای فاقد مجوز غیرقانونی محسوب می شود. وی تصریح کرد: در صورتیکه بیمه خودرو شخصی باشد هنگام بروز حادثه اداره بیمه هیچ مسئولیتی را متقبل نمی شود.
نظارت و بررسی تخلفات سرویس مدارس
رئیس پلیس راهور شهرستان کرج اظهارداشت: راهنمایی رانندگی برابر آیین نامه اجرایی کارگروه ماده 18 هر شش ماه یکبار تعداد تخلفات سرویس مدارس را به این کارگروه اعلام می کند. سرهنگ گودرزی ادامه داد: مکمل این کار نیز تهیه دفترچه انضباطی برای سرویس مدراس است که بر اساس مفاد این دفترچه، علاوه بر جریمه و اعمال قانون برای فرد متخطی، علت خطا در این دفترچه ثبت می شود.
ایمن سازی معابر وردی مدارس
رئیس پلیس راهور شهرستان کرج با اشاره به اهمیت بحث بازگشایی مدارس برای مسئولین شهری گفت: با توجه به اهمیت این موضوع جلسه های با حضور راهور شهرستان کرج، مدیر آموزش و پرورش، روسای شهرداری های مناطق 12 گانه و معاونین آموزش و پروش مبنی بر ساماندهی ورودی مدارس تشکیل شد. گودرزی ادامه داد: در این جلسه به دستور شهردار کرج مقرر شد با تشکیل دبیرخانه ای در قالب دبیرخانه ساماندهی مبادی ورودی خروجی مدارس به ویژه مدارسی که در معابر اصلی شهر قرار دارند، نسبت به ساماندهی و ایمن سازی این مبادی اقدام شود. وی عنوان کرد: این طرح در حال حاضر در حال انجام است و مسئولین استانی و شهری بر حسب وظایف نسبت به اجرای این مهم اقدام می کنند.




منبع: کامنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود