25 شهریور 1391
شماره خبر: 11547

مدارس نحوه خروج دانش‌آموزان بدون سرویس را مدیریت کنند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

مدارس نحوه خروج دانش‌آموزان بدون سرویس را مدیریت کنند

سپیدار آنلاین: رئیس پلیس راهور شهرستان کرج گفت: به منظور افزایش سطح ایمنی و سلامت دانش‌آموزان نیاز است که مسئولان مدارس نحوه خروج دانش‌آموزان بدون سرویس را مدیریت کنند.
رضا گودرزی افزود: تحقق این مهم از راهکارهای ساماندهی و سازماندهی تردد و پارک خودروها هنگام تعطیلی مدارس، همچنین افزایش ضریب ایمنی و سلامت دانش‌آموزان است. وی درباره محل پارک خودرو در زمان تعطیلی مدارس گفت: با توجه به افزایش تقاضای سفر در این زمان با ترافیک بالای وسایل نقلیه در محل مدارس مواجه هستیم. این مسئول با بیان اینکه، خیابان‌های محل استقرار مدارس ظرفیت پارک خودروها را ندارد، افزود: برطرف کردن این مشکل نیاز به همکاری مسئولان مدارس و خانواده دانش‌آموزان دارد. رئیس پلیس راهور شهرستان کرج، با اشاره به حجم بالای ترافیک و افزایش تراکم سطح شهر به واسطه نزدیک شدن به فصل بازگشایی مدراس، تصریح کرد: در حال حاضر سطح شهر به واسطه تردد بالای شهروندان به منظور خرید فصل مهر از مراکز تجاری به شدت افزایش یافته است. این مسئول با پیش‌بینی افزایش حداکثری بار ترافیک سطح شهر در نخستین روز بازگشایی مدارس ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود، ترافیک شهری با توجه به اینکه در حال حاضر سرویس مدارس مشخص نشده است، در زمان بازگشایی مدارس بیشتر شود. گودرزی از آماده‌باش کامل پلیس راهنمایی و رانندگی به منظور ساماندهی، نظارت و کنترل ترافیک و مسائل مرتبط با این مقوله به ویژه در فصل بازگشایی مدارس خبر داد و تصریح کرد: پلیس راهور کرج آمادگی کامل برای ارائه خدمات بهینه به دانش‌آموزان را دارد. رئیس پلیس راهور شهرستان کرج تاکید کرد: سرویس مدارس باید با نظارت کامل سازمان تاکسیرانی انجام شود. گودرزی اضافه کرد: بر این اساس هر گونه ایاب و ذهاب گروهی دانش‌آموزان توسط خودروهای فاقد مجوز غیر‌قانونی محسوب می‌شود. وی تصریح کرد: در صورتی که بیمه خودرو شخصی باشد هنگام بروز حادثه اداره بیمه هیچ مسئولیتی را متقبل نمی‌شود. رئیس پلیس راهور شهرستان کرج اظهار داشت: راهنمایی و رانندگی برابر آیین‌نامه اجرایی کارگروه ماده 18 هر شش ماه یک بار تعداد تخلفات سرویس مدارس را به این کارگروه اعلام می‌کند. گودرزی ادامه داد: مکمل این کار نیز تهیه دفترچه انضباطی برای سرویس مدراس است که بر اساس مفاد این دفترچه، علاوه بر جریمه و اعمال قانون برای فرد متخطی، علت خطا در این دفترچه ثبت می‌شود.
ایمن سازی معابر وردی مدارس
رئیس پلیس راهور شهرستان کرج با اشاره به اهمیت بحث بازگشایی مدارس برای مسئولان شهری گفت: با توجه به اهمیت این موضوع جلسه‌هایی با حضور راهور شهرستان کرج، مدیر آموزش و پرورش، رؤسای شهرداری‌های مناطق 12 گانه و معاونین آموزش و پروش مبنی بر ساماندهی ورودی مدارس تشکیل شد. گودرزی ادامه داد: در این جلسه به دستور شهردار کرج مقرر شد با تشکیل دبیرخانه‌ای در قالب دبیرخانه ساماندهی مبادی ورودی خروجی مدارس به ویژه مدارسی که در معابر اصلی شهر قرار دارند، نسبت به ساماندهی و ایمن‌سازی این مبادی اقدام شود. وی گفت: این طرح در حال حاضر در حال انجام است و مسئولان استانی و شهری برحسب وظایف نسبت به اجرای این مهم اقدام می‌کنند.




منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود