28 شهریور 1391
شماره خبر: 11789

حضرت معصومه(س) اسوه ایمان و اخلاق است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 حضرت معصومه(س) اسوه ایمان و اخلاق است

سپیدار آنلاین: مشاور شهردار و مسئول امور بانوان شهرداري کرج اظهارداشت: حضرت معصوه (س) الگویی از فضل و کمال و اسوه کامل اخلاص و اخلاق است.
طیبه حقیقت جو ضمن تبریک زاد روز ولادت حضرت معصومه (س) به نامگذاری این روز به نام " روز دختر " اشاره کرد و گفت: تولد حضرت معصومه (س) بر اساس سیاست ها شوراي عالي انقلاب فرهنگي به نام " روز دختر " نامگذاری شد. مشاور شهردار و مسئول امور بانوان شهرداري کرج با اشاره به بازتاب مثبت این نامگذاری، عنوان کرد: این روز فرصت مناسبي براي برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی با محوریت بازگو کردن شخصيت گرانقدر حضرت معصومه (س) به عنوان اسوه كامل ایمان، اخلاق و اخلاص است. حقیقت جو با بیان اینکه، الگو سازی از شخصیت های دین مبین اسلام نقش بسيار مهمي در يادگيري و تربيت جامعه اسلامی دارد، افزود: تحقق این مهم سرلوحه فعاليت هاي مسئولان فرهنگی در سطح کلان است. وی اظهارداشت: فراهم آوردن آوردن زمینه های مناسب به منظور درک ابعاد وجودی حضرت معصومه (س) از اولویت های مباحث فرهنگی دینی است که باید در راس فعالیت مسئولان ذیربط قرار گیرد. حقیقت جو رسيدن به راهکارهای اجرایی شده این هدف مهم را آشنایی قشر دختر و بانوان جامعه اسلامی با شخصیت این بانوی بزرگوار دانست و گفت: زمینه ها برای تحقق این مهم باید بگونه ای فراهم شود که زنان و به ویژه دختران با الگوبرداری از آن کریمه اهل بیت و الگو قرار دادن مظهر عفاف، تقوا و حیا این بانو، در مسیر فعالیت های اجتماعی گام بردارند.
حضرت معصومه(س) آینه تمام نمای صفات خوب خداوند است
مشاور شهردار و مسئول امور بانوان شهرداري کرج نامگذاری روز ملی دختران در زاد روز حضرت معصومه (س) را حرکتی نمادین برای بیان شخصیت والای آن بانوی گرامی در سطح جامعه ذکر و عنوان کرد: از اهداف مهم این نامگذاری، ترویج ابعاد وجودی ایشان برای دختران است. حقیقت جو در ادامه با بیان اینکه، حضرت معصومه (س) آینه تمام نمای صفات خوب خدواند رحمان است، گفت: حضرت معصومه (س) الگوی نابی از عبادت و زهد، پارسایی و تقوا، صداقت و بردباری است. وی افزود: بخشندگی و پاکدامنی و یاد خدا از دیگر صفات برجسته این حضرت است که مسئولان فرهنگی می توانند از این صفت ها و ویژگی های شخصیتی مدل ها و الگو های ناب و اصیلی را برای تربیت اسلامی به ویژه برای دختران استخراج کنند. این مسئول با بیان اینکه، اهل بیت پیامبر اکرم (ص) چهره های پرفروغی را به انسان ها عرضه کرده اند، گفت: حضرت معصومه (س) نیز یکی از این چهره های برجسته است.
ضرورت ارائه الگویی نظیر فاطمه كبرى (س) برای مشارکت دختران در امور فرهنگی
مشاور شهردار و مسئول امور بانوان شهرداري کرج با تاکید بر ضرورت ارائه الگویی نظیر فاطمه كبرى (س) برای مشارکت دختران در امور فرهنگی، بیان کرد: بهره گیری از این الگو زمینه های مشارکت این قشر در عرصه های مختلف را به نحو مطلوبی رقم می زند. حقیقت جو بر حضور همه جانبه دختران در عرصه های اجتماعی، فرهنگی و ... تاکید کرد و افزود: فعالیت این قشر باید تحت برنامه های متنوع و کارآمدی که منطبق با الگوهای رفتاری و عملکردی متناسب با اجتماع و نظام اعتقادی اسلام است، سازماندهی شود. وي در پايان اين روز فرخنده را به دختران شاغل در شهرداري كرج تبريك گفت. شايان ذكر است حضرت فاطمه ى كبرى دختر ارجمند امام موسى كاظم (ع)، ملقب به معصومه در شهر مدينه چشم به جهان گشود. مادر وى نجمه يا تكتم و خواهر امام رضا(ع) از يك مادر بود. آن حضرت از برادرش نقل روايت مى كرد و فضل و كمال و علم او زبانزد خاص و عام بوده است. اين بانو به برادرش امام رضا(ع) محبت زيادى داشت و پس از اعلام ولايتعهدى ايشان، به قصد زيارت برادر در مرو، به ايران وارد شد. چون به ساوه رسيد بيمار گشت و از مسافتِ بين ساوه و قم پرسيد. گفتند ده فرسخ است. دستور داد او را به قم ببرند. آن بانوى مكرّمه هفده روز در قم ماندگار شد و پس از آن جان به جان آفرين تسليم كرد. حضرت فاطمه معصومه(س) پس از حضرت زينب كبرى (س)، فاضل ترين زن در ميان معصوم زادگان است.




منبع: کامنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود