17 اسفند 1392
شماره خبر: 118137

كنترل آفات درختان در آستانه بهار

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

كنترل آفات درختان در آستانه بهار


مسئول حفظ نباتات سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج از کنترل آفات درختان در آستانه فرا رسیدن فصل بهار خبر داد و گفت: محلول پاشی درختان با استفاده از قارچ کش مناسب انجام خواهد شد.
فاطمه محمدبیگی با اعلام این خبر اظهار داشت: با نزدیک شدن به فصل بهار و مساعد بودن شرایط جوی برای باز شدن جوانه ها، شرایط برای فعالیت بسیاری از آفات و بیماریهای گیاهی نظیر شته و پسیل زبان گنجشک، شته رز، انواع شته بید و قارچ عامل بیماری شانکر سیتوسپورایی چنار و ..... در فضای سبز شهری فراهم می شود. وی افزود: لذا در راستای استقبال از بهار و به منظور آماده سازی فضای سبز مناطق 12 گانه کرج جهت مقابله با طغیان احتمالی آفات، گروه حفظ نباتات اداره نظارت بر نگهداری فضای سبز سازمان، اقدامات خود را از ابتدای اسفندماه ضمن تدوین و ارسال دستورالعملهای مرتبط و نیز نظارت به موقع بر تهیه و تجهیز امکانات و ادوات مورد نیاز نظیر دستگاه های سمپاش و نیز ترکیبات شیمیایی و غیر شیمیایی جهت کنترل به موقع آفات، آغاز کرده است.
این مسئول عنوان کرد: در این راستا درختان چنار آلوده و مشکوک به آلودگی به بیماری شانکر پراکنده در مناطق 12 گانه، با نظارت این واحد و با در نظر گرفتن شرایط جوی، در دهه سوم اسفند ماه به طور همزمان با استفاده از قارچکش مناسب، محلولپاشی خواهند شد. محمدبیگی ادامه داد: همانند سال های اخیر، سیاست کلی سازمان پارکها و فضای سبز در کنترل آفات و بیماری های گیاهی،

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود