20 فروردین 1393
شماره خبر: 119345

شهرداریها با تکیه بر «اقتصاد مقاومتی» برای تحقق شعار امسال تلاش کنند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

شهرداریها با تکیه بر «اقتصاد مقاومتی» برای تحقق شعار امسال تلاش کنند


شهردار کرج با تاکید بر اینکه نقش شوراهای اسلامی و شهرداریها به عنوان دولت های کوچک محلی در تحقق دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی بی بدیل است، گفت: شهرداریها با تکیه بر سیاست های «اقتصاد مقاومتی» و تاسی از اسناد فرادستی برای عملیاتی شدن شعار امسال تلاش کنند.
"علی ترکاشوند" بیان کرد: در سال جاری که با نفس گرم مقام عظمای ولایت سالِ «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری شده، مدیریت شهری محلی با تاسی از اسناد فرادستی، مبنا قرار دادن سیاست های «اقتصاد مقاومتی»، توجه به روح دغدغه های متعالی رهبر حکیم انقلاب اسلامی و به صحنه کشاندن مردم برای مشارکت عمیق عمومی می تواند در پیشبرد اهداف و برنامه ها نقش مهم و موثری را در حرکت رو به جلوی کشور در صحنه های منطقه ای و بین المللی ایفا کند. وی ادامه داد: شهر کرج که به دلیل برخورداری از بافت متنوع فرهنگی از سوی معظم له مزین به عنوان «ایران کوچک» شده است از جمله کلانشهرهای کشور به شمار می رود که همواره کانون توجه قوای سه گانه قرار داشته است و باید تلاش کنیم از آزمون بزرگ اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی سربلند بیرون بیاییم. ترکاشوند گفت: البته معظم له در زمستان سال گذشته در دیدار با مدیریت و کارکنان شهرداری تهران خواستار تزریق روحیه جهادی در بدنه شهرداریها شده بودند که مدیریت شهری کرج با تاسی از منویات ایشان، با جهاد عمرانی تحت حمایت های شورای اسلامی شهر و تامین نقدینگی مورد نیاز از طریق تسهیلات بانکی موفق به ثمر رساندن و بهره برداری زودتر از موعد چندین طرح و پروژه خرد و کلان از جمله پل مکمل سوم خرداد و زیرگذر شهید کچویی شد. شهردار کرج با بیان اینکه در بُعد اقتصادی، شهرداریها با سیستم درآمد - هزینه به عنوان نهاد عمومی غیر دولتی بیش از 300 وظیفه و خدمت متنوع به شهروندان ارائه می دهند، خاطر نشان کرد: لذا اولویت نخست امسال شهرداری کرج برنامه ریزی جهت کسب درآمدهای پایدار، فعال سازی کدهای درآمدی مصرح در قانون شهرداریها و مشارکت با بخش خصوصی به منظور هدایت سرمایه های سرگردان جامعه به سمت توسعه و ایجاد زیر ساخت های فرهنگی، اقتصادی، عمرانی و... است که با مدیریت جهادی همکاران ازجمله اعضای شورای اسلامی شهر، معاونان، مدیران و حتی پرسنل خدوم خانواده بزرگ شهرداری کرج قابل تحقق است.
این مسئول تاکید کرد: هزینه بر مبنای صرفه و صلاح شهر و شهروندان و پرهیز از هزینه های غیر ضروری و مقابله با اسراف و در حقیقت «امانتداری در اموال مردم» مهمترین توصیه اینجانب به مدیران شهری در سال جاری است تا با گذر از گردنه های سخت تحریم و فشارهای اقتصادی بتوانیم دستاوردهای مهمی به ثمر برسانیم. وی اضافه کرد: در بُعد فرهنگی، منهای پاره ای مشکلات فرهنگی که دامنگیر اکثر شهرهای کشور است، مهمترین مشکل فرهنگی کلانشهر کرج نداشتن «فرهنگِ زندگیِ شهرنشینی مختص کلانشهر کرج» است؛ بنحوی که شهرمان نزدیک به دو میلیون نفر جمیعت دارد اما عمده آنان احساس تعلق خاطر به این خطه ندارند و صرفا خود را ساکنین کرج می دانند! مدیریت شهری کرج چنانچه در سال جاری تنها در همین مورد توفیق خدمت داشته باشد که شهرنشینان کرج را به شهروندانی با احساس مسئولیت تبدیل نماید ؛ یقین حاصل کنید که مقدمه حل مشکلات در تمامی زمینه ها خواهد بود... ترکاشوند گفت: مدیریت شهری کرج چنانچه در سال جاری تنها در همین مورد توفیق خدمت داشته باشد که شهرنشینان کرج را به شهروندانی با احساس مسئولیت تبدیل کند یقین حاصل کنید که مقدمه حل مشکلات در تمامی زمینه ها خواهد بود.
تبدیل ایران کوچک به یکی از مراکز تاثیرگذار فرهنگی کشور
به گفته شهردار کرج، دستیابی به اقتصاد سالم شهری و اعتلای فرهنگی شهرمان و تبدیل ایران کوچک به یکی از مراکز تاثیرگذار فرهنگی کشور به پشتوانه داشتن مردمانی از تمامی فرهنگ ها و گویش ها اولویت هایی است که مدیران باید برای رسیدن به آن تلاش کنند. این مسئول یادآور شد: با توجه به وجود محلات با بافت فرهنگی متنوع در دایره جغرافیایی کلانشهر کرج، برنامه ریزان فرهنگی شهر می توانند جهت ایفای نقش ملی این خطه در زمینه فرهنگی اقداماتی در دستور کار قرار دهند تا کرج به معنی واقعی کلمه در جایگاه ایرانِ کوچک همچون نگینی بر تارک کشور خودنمایی کند. شهردار کرج در پایان گفت: امید است شهرداری کرج در

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود