9 اردیبهشت 1393
شماره خبر: 120893

پایگاه خبری فرهنگ اطلاع رسانی را در مدیریت شهری نهادینه کرد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

پایگاه خبری فرهنگ اطلاع رسانی را در مدیریت شهری نهادینه کرد


شهردار کرج با بیان اینکه پایگاه خبری مدیریت شهری کرج فرهنگ اطلاع رسانی شفاف و بهینه را در این مجموعه نهادینه کرد، گفت: رسانه ها در شکل گیری رویکرد مردمی و نگاه آنها به مسائل مختلف جامعه نقش مهمی را ایفا می کنند.
علی ترکاشوند ضمن تبریک سالروز تاسیس این پایگاه به فعالان این رسانه، اهمیت موضوع اطلاع رسانی در عصر کنونی را یادآور شد و گفت: این پایگاه خبری در مدت زمان فعالیت خود بسیار موفق عمل کرده است. وی با بیان اینکه نگاه شهرداری به شهروندان، نگاهی مدنی و شهروندی است، افزود: این نگاه حاکی از آن است که این مجموعه خدمات رسان به حقوق شهروندان در هر زمینه ای توجه دارد و این رویکرد و نگاه عرصه اطلاع رسانی را نیز شامل می شود. ترکاشوند اهمیت رسانه و نقش آن در مدیریت شهری را مهم ارزیابی کرد و با بیان اینکه، اطلاع‌رسانی و ارتباطات گسترده و بهینه برای مدیریت شهری بسیار حائز اهمیت است، افزود: بی شک همه سازمان ها، دستگاه ها و نهادهای خدمات رسان برای ارائه خدمتی صادقانه و قابل قبول به شهروندان تلاش می کنند و در این امر به دنبال کسب جایگاه واقعی خود از طریق تعامل سازنده با عناصر جامعه شهری هستند که با توجه به این مهم نقش رسانه ها به ویژه رسانه های درون سازمانی پررنگ تر و برجسته تر می شود. وی با اشاره به ساختار مدیریتی شهرداری ها با بیان اینکه این سازمان ها برای خدمت رسانی از بودجه های عمومی و مردمی به صورت درآمد هزینه بهره مند می شود، عنوان کرد: این مهم از جمله دلائی است که اهمیت اطلاع رسانی در سازمانی چون شهرداری را دوچندان می کند زیرا معتقد هستیم مردم باید از روند فعالیت های شهرداری مطلع باشند. ترکاشوند اضافه کرد: در این راستا پایگاه خبری مدیریت شهری کرج با کسب اطلاعات موثق و تخصصی از شهرداری و مجموعه های تحت پوشش این مدیریت نسبت به اطلاع رسانی درست به مردم اقدام می کند. وی مدیریت شهری را مهمترین و گسترده ترین سازمان خدمات رسان عمومی خواند و با تاکید بر ضرورت جلب اعتماد و اطمینان عمومی بیان کرد: برای تحقق این مهم باید همه امکانات موجود و ضروری از سوی شهرداری به کار گرفته شود که بهره گیری از نظام ارتباطات و اطلاع‌رسانی از جمله این امکانات محسوب می‌شود.
رسانه ها بیشترین نقش را در تحقق افکار عمومی دارند
شهردار کرج با اذعان بر نقش رسانه ها در افکار عمومی عنوان کرد: رسانه ها در شکل گیری رویکرد مردمی و نگاه آنها به مسائل مختلف جامعه نقش مهمی را ایفا می کنند.
ترکاشوند با بیان اینکه شهرداری کرج تاکید ویژه ای بر تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی به شهروندان دارد، عنوان کرد: نهادینه کردن فرهنگ پاسخگویی شایسته و مطلوب به شهروندان برای شهرداری کرج بسیار حائز اهمیت است که بخشی از این فرهنگ سازی از طریق فعالیت پایگاه خبری که شامل مجموعه وسیع و گسترده ای از اطلاعات و عملکرد شهرداری و مجموعه های تحت پوشش آن است محقق شده است. وی بر ضرورت تهیه گزارش های مردمی از سوی این رسانه درون سازمانی تاکید کرد و افزود: گزارش های مردمی می توانند در شناسایی مشکلات و مسائل شهری بسیار کارآمد باشند ضمن آنکه این گزارش ها به عنوان سندی از مشکلات شهری هستند که در صورت تهیه به موقع می توانند در حل مسائل یاری رسان مدیران شهری باشند. ترکاشوند فعالیت رسانه های درون سازمانی را مهم دانست و با عنوان اینکه، خلاء اطلاع رسانی در حوزه شهری با فعالیت رسانه های درون سازمانی کاهش می یابد، اظهارداشت: پایگاه خبری مدیریت شهری کرج نیز طی مدت زمان فعالیت خود توانست در زمینه تولید اخبار و اطلاع رسانی شفاف در خصوص عملکرد مدیریت شهری و مجموعه های تحت پوشش آن به نحوی موثر اقدام و خلاء اطلاع رسانی در این مجموعه را پر کند. ترکاشوند اظهارداشت: عملکرد این پايگاه خبري خبری که شامل پوشش اخبار مجموعه شهرداری، شورای اسلامی و سازمانهای وابسته آن می باشد حاکی از اراده و انگیزه قوی مجموعه مديريت شهري كرج در امر اطلاع رساني است. وی گفت: پایگاه خبری مدیریت شهری کرج منبع بسیار خوبی است که سایر رسانه ها نیز می توانند از اطلاعات درج شده در آن استفاده بهینه کنند.
پرداختن جدی

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود