13 اردیبهشت 1393
شماره خبر: 121172

لزوم روی آوردن به اقتصاد مقاومتی در شرایط تحریم

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

لزوم روی آوردن به اقتصاد مقاومتی در شرایط تحریم


رئیس شورای شهرستان و عضو شورای اسلامی شهر کرج بر لزوم روی آوردن به اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: دستیابی به رشد و پویایی با کار جهادی امکان پذیر است.
میرابراهیم صدیق سخنارن پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه کمالشهر بود و با یادآوری سالروز تشکیل نهاد شوراها با اشاره به شعار سال جاری مبنی بر سال "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" اظهار امیدواری کرد: گوشه ای از خدمات نهاد شورا ها در این عرصه به شهروندان ارائه شود. وی با قدردانی از امکان ایجاد شده از سوی حجت السلام و المسلمین خالق پرست امام جمعه کمالشهر به منظور استفاده از تربیون مقدس نماز جمعه عنوان کرد: دقت و تأمل در تدابیر اتخاذی از سوی مقام معظم رهبری به خصوص در نامگذاری سال ها نشان از افق بلند معظم له و دور اندیشی ایشان است. این عضو شورای اسلامی شهر اضافه کرد: بیانات مقام معظم رهبری راه و چراغ را به ما نشان می دهد. وی افزود: مقام معظم رهبری چندین سال پیاپی است که به نوعی سال را به مولفه های اقتصادی چون مدیریت جهادی ،کار و سرمایه ایرانی ، صرفه جویی، اقتصاد مقاومتی، اقتصاد و فرهنگ نام گذاری می فرمایند که این مهم راهبرد رهبری را نشان می دهد که برای نقش آفرینی بیشتر در عرصه داخلی و بین المللی باید بر مشکلات اقتصادی خود غلبه کنیم. صدیق خاطرنشان کرد: از طرفی دشمنان انقلاب اسلامی نیز که در عرصه های مختلف چون سیاسی، فرهنگی و نظامی از رویارویی با انقلاب ناکام شده اند تمرکز خویش را برحوزه اقتصادی کشور متمرکز کرده اند. وی با اشاره به اعمال تحریم ها و محدودیت ها برای اقتصاد ایران از جمله تلاش برای منع صادرات نفت ایران یا مداخله در عرصه ارزی و تکنولوژی های نوین عنوان کرد: اعمال محدودیت برای محصولات صادراتی ایران در این راستا نیز از تحریم هایی دشمن است.
روی آوردن به اقتصاد مقاومتی در شرایط تحریم ضروری است
رئیس شورای شهرستان و عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: جمهوری اسلامی برای عبور از این شرایط چاره ای جز روی آوردن به اقتصاد مقاومتی ندارد. صدیق بیان کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی چگونه می توان در رابطه با اقتصاد واردات مقاوت کرد یا همچنین در بحث اقتصاد صنعتی چگونه می توانیم با استفاده از امکانات داخلی یعنی معادن و منابع انسانی به دانش صنعتی دست پیدا کنیم. وی با تاکید بر اینکه در اقتصاد مقاومتی تکیه باید بر منابع داخلی ، تلاش برای ارتقای تولید، کاهش وابستگی به نفت و ایجاد رونق اقتصادی برپایه منابع داخلی باشد، افزود: باید بتوانیم ضمن حفظ منابع، صرفه جویی، سود آوری توجه به کالای داخلی را در دستور کار خویش قرار دهیم لذا دست یابی به دانش و تکنولوژی و خودکفایی تولید، حمایت از تولیدات داخلی ، کاهش وابستگی به نفت از الزامات اجرایی اقتصاد مقاومتی است. این عضو شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد: مقام معظم رهبری در نام گذاری سال 1393 بخشی از راهبردهای عملیاتی برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی را ترسیم فرمودند و دراین راستا تاکید و توجه معظم له بر مقوله فرهنگ در این راستا قابل تحلیل است زیرا فرهنگ نقش مهمی در اقتصاد مقاومتی دارد. صدیق افزود: فرهنگ موضوع و مقوله مهمی است و عنصری تأثیر گذار در عرصه اجتماع است. وی ادامه داد: فرهنگ اقتصادی در واقع اشاره به فعالیتهای اقتصادی دارد، در فرهنگ اقتصادی ما باید به عناصری چون انصاف کار و تلاش، صداقت، اعتماد، عدالت اقتصادی توجه کنیم. صدیق با بیان اینکه، آنچه متأسفانه امروز در عرصه فرهنگ اقتصادی مشهود است فرهنگ مصرف گرایی، تن پروری، تنبلی، بی توجهی به تولید و کالای ایرانی است، عنوان کرد: امروز ما به عنوان "ام القرای" جهان اسلام وظیفه داریم ضمن تبیین فرهنگ صحیح اسلامی در عرصه اقتصاد به خصوص در بحث قناعت و توجه به استقلال کشور اسلامی مردم را برای تحول آفرینی در عرصه اقتصاد مهیا سازیم. عضو شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: خوشبختانه تعالیم اسلامی ما مملو از فرامین و رهنمودهای لازم در حوزه کار و اقتصاد است و مردم ما با بهره گیری از فرهنگ، تجربه گران سنگی در ناکامی دشمن در دوران دفاع مقدس دارند. صدیق گفت: در جنگ تحمیلی دشمن به لحاظ امکانات نظامی و سخت افزاری نسبت به ما برتری محسوس داشت و ما در همان مقطع نیز تحریم بودیم و حتی از دادن سیم خاردار به ما دریغ می کردند اما رزمندگان ما با ایمان به خدا و معارف اسلامی و اهل بیت به خصوص فرهنگ ایثار و شجاعت دشمن را ناکام گذاشتند. وی لازمه رسیدن به آن آرمان بزرگ را در یک مدیریت جهادی امکان پذیر دانست و با بیان اینکه در مدیریت جهادی ضمن توجه به علم و برنامه ریزی پویایی، ایثار، تلاش مضاعف مورد توجه است، گفت: در مدیریت جهادی باید از حداقل منابع حداکثر استفاده را کرد و نمی شود را باید از قاموس لغت حذف کرد.
دستیابی به رشد و پویایی با کار جهادی امکان

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود