9 مهر 1391
شماره خبر: 12367

صدور دفترچه حساب پس انداز برای کلاس اولی ها/اهداء کارت همیار شهردار به دانش آموزان

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

صدور دفترچه حساب پس انداز برای کلاس اولی ها/اهداء کارت همیار شهردار به دانش آموزان

سپیدار آنلاین: معاون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج از صدور و توزیع 10 هزار دفترچه حساب پس انداز بانک شهر در بین کلاس اولی های شهر خبر داد.
مصطفی رضاحسینی در حاشیه آيين رونمايي از هديه فرهنگي شهرداري كرج که به مناسبت سالروز ولادت حضرت ثامن الحجج، علي ابن موسي رضا (ع) با حضور مسئولین شهری در دبستان دخترانه محمود ایلیانی برگزار شد، با اعلام این خبر افزود: به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید با همکاری شورای اسلامی شهر کرج و آموزش و پرورش برای مدارس هدیه ای در نظر گرفته شده است که هر چند مبلغ آن ناچیز است ولی پایه گذار امر فرهنگی در شهر محسوب می شود. وی با اشاره به اينكه مدرسه دومين كانون فرهنگ پذيري اجتماعي فرد بعد از خانواده است، اين مكان را بسيار حائز اهميت بيان و ذكر كرد:‌ هدف از برگزاري اين مراسم محوريت مدرسه به عنوان كانون فرهنگ پذيري است. رضاحسینی سال اول را برای دانش آموزان سرنوشت ساز معرفی کرد و افزود: خیلی ها معتقدند که کنکور برای فرزندانشان سرنوشت ساز است و این در حالی است که به اعتقاد بنده سال اول برای دانش آموزان سال سرنوشت سازی است و اگر از اخلاق و رفتار اسلامی برخوردار شوند، می توانند در مواجه با برخی از اقدامات ضد فرهنگی که دشمنان در صدد دست یافتن به آن هستند مقابله کنند. معاون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج از والدین در خواست کرد: با توجه به هماهنگی های انجام شده با بانک شهر با نزدیکترین مدرسه به 15 شعبه این بانک مراجعه و نسبت به گشایش این حساب بانکی اقدام کنند.
فرهنگ آینده نگری باید در فرزندانمان اشاعه یابد
این مسئول اظهار داشت: شهرداری کرج و کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج بر این اعتقادند که فرزندان در بدو ورودشان به مدرسه، باید به سمتی سوق داده شوند که با دیدی آینده نگری نسبت به آینده گام بردارند تا بتوانند اهداف خود را در جامعه در افقی دور دست محقق کنند. وی با بیان اینکه همکاری آموزش و پرورش کرج در تحقق این امر بسیار خوب بوده است افزود: لازم است که از متولیان آموزش و پرورش در کرج و بانک شهر به عنوان بانک افتتاح کننده حساب تقدیر و تشکر کنم. رضاحسینی خاطرنشان کرد: امید است والدین این دانش آموزان بتوانند در طول زمانی که پیش رو داریم در کنار این مبلغ، مبالغ قابل توجهی را به دفترچه های حساب فرزندانشان اضافه کنند.
توزیع کارت همیار شهردار میان 23 هزار کلاس اولی در کرج
معاون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج در بخش دیگری از سخنانش به توزیع 23 هزار کارت همیار شهردار با عنوان "سفیر شهروندی"میان 23 هزار دانش آموز کلاس اولی کرجی اشاره کرد. وی افزود: پیش از این قرار بود که برای 10 هزار نفر دانش آموز با انتخاب آموزش و پرورش مدارس کارت همیار شهردار صادر شود که با حضور شهردار کرج در این مراسم؛ وی موافقت خود را جهت اهداء 23 هزار کارت سفیر شهروندی در بین 23 هزار کلاس اولی اعلام کرد.
توزیع دفترچه حساب پس انداز بانک شهر میان 10 هزار دانش آموز
وي با بيان اينكه 10 هزار دانش آموز كلاس اولي جهت برگزاري مراسم انتخاب شدند و با اشاره به اينكه دانش آموزان اول ابتدايي براي اولين بار پا به عرصه اجتماع دور از خانواده مي گذارند، عنوان كرد: انتخاب اين دانش آموزان به منظور آشنايي با مفاهيم فرهنگي و آموزش شهروندي از جمله آينده نگري،‌ برنامه ريزي و مشاركت در كارها اجرایی شد. این مسئول اظهارداشت: در برنامه ریزی های اولیه قصد بر این بود که همه دانش آموزان در آیین رونمایی از هدیه فرهنگی شهرداری کرج شرکت کنند که به علت آمار بالای جمعیت دانش آموزی این امر امکان پذیر نشد. وی با اشاره به اینکه، دانش آموزان مقطع اول دبستان برای اولین بار با محیط آموزشی آشنا می شوند اظهارداشت: با توجه به تاثیر محیطی به ویژه در روزهای نخست سال تحصیلی جامعه هدف اجرای این طرح دانش آموزان پایه اول می باشند. گفتنی است؛ در پایان این مراسم به طور نمادین به یکی از دانش آموزان کلاس اولی با نام "نگار مهربان" دفترچه حساب پس انداز بانک شهر و کارت همیار شهردار با عنوان "سفیر شهروندی" اهداء شد.



منبع: کامنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود