26 خرداد 1393
شماره خبر: 124063

هنرمندان هنرهای تجسمی استان البرز در خانه هنر گردهم آمدند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

هنرمندان هنرهای تجسمی استان البرز در خانه هنر گردهم آمدند


در حاشیه بازدید از نمایشگاه آثار هنرمندان هنرهای تجسمی در خانه هنر، نشست صمیمی عباس زارع مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج با بیش از 50 نفر از هنرمندان و رئیس انجمن هنرهای تجسمی استان البرز برگزار شد.
در این نشست عباس زارع بر حمایت از هنرمندان استان البرز تاکید کرد و اظهار داشت: خانه هنر یکی از اماکنی است که می تواند موجب ارتقای سطح کمی و کیفی آثار هنرمندان شود و آنها در آن به ارائه دستاوردهای خود بپردازند. وی با اشاره به نقش تعیین کننده اهالی فرهنگ و هنر در توسعه جامعه افزود: باید با حمایت از قشر هنرمند، زمینه های گرایش سایر افراد جامعه به رشته های هنری را فراهم آورد. این مسئول عنوان کرد: وظیفه اصلی سازمان پارکها، حفظ و حراست از فضای سبز موجود در شهر و ایجاد پارکها با مقیاس کوچک و بزرگ است اما طی چند سال گذشته، توجه به مباحث فرهنگی و هنری در احداث و راه اندازی پارکها مورد توجه قرار گرفته است. زارع ادامه داد: در این زمینه هم اکنون در تعدادی از پارکهای جدید الاحداث شهر، مراکز فرهنگی با عنوان کافه کتاب، خانه باغ و ... احداث شده که این مراکز نقش خطیری در ارتقای فرهنگ و هنر خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج یادآور شد: ساختمانی که هم اکنون تبدیل به خانه هنر شده، یکی از منازل قدیمی این شهر بوده که از سوی سازمان مرمت و بازسازی و تبدیل به یک مکان فرهنگی و هنری شد و در آینده ای نزدیک پس از افتتاح در اختیار معاونت فرهنگی و اجتماعی قرار می گیرد. وی اعلام کرد: سازمان آمادگی دارد تا به منظور ترویج فرهنگ و هنر در پارکهای شهر، با هنرمندان همکاری کند همچنان که هم اکنون نیز تعدادی از هنرمندان مطرح کشوری در این زمینه با سازمان همکاری دارند.
همچنین در ادامه این نشست رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان البرز طی سخنانی اظهار داشت: با حمایت شهرداری و سازمان پارکها و فضای سبز، فرصتی ایجاد شد تا هنرمندان هنرهای تجسمی استان، گردهم آیند و کارگاه آموزشی برای آنها برگزار شود. فرج الله عطابکی با تقدیر و تشکر از حمایتهای سازمان پارکها از هنرمندان افزود: امید می رود که دیگر دستگاه های استانی از این انجمن حمایت لازم را داشته باشند تا شاهد شکوفایی هنر استان البرز باشیم. لازم به ذکر است که پس از برگزاری این نشست عباس زارع مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج به همراه دیگر مسئولان از آثار هنرمندانی که طی چند ساعت حضور در محوطه خانه هنر، اقدام به خلق هنرهای تجسمی کرده بودند، بازدید و با آنها گفتگو کرد. در این بازدید هنرمندان با تشکر و قدردانی از مدیرعامل سازمان پارکها به دلیل اهمیت دادن به مقوله هنر، خواستار افزایش حمایت مسئولان شدند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود