31 خرداد 1393
شماره خبر: 124334

بهره برداری از متروی کرج از نان شب هم واجب تر است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

بهره برداری از متروی کرج از نان شب هم واجب تر است


رئیس پارلمان شهری با اشاره به قرار گرفتن ترافیک در مرز بحران اظهار داشت: بهره برداری از متروی کرج از نان شب هم واجب تر است.
محمود دادگو گفت: گرچه مسئولان با بهانه قرار دادن مشکلات اعتباری، تاخیر طولانی مدت در تکمیل پروژه قطار شهری را توجیه می نمایند اما اگر از نگاه شهروندان به موضوع بنگریم، دیگر جایی برای اما و اگر باقی نمی ماند. نماینده مردم در شورای شهر ادامه داد: استقبال کم شهروندان از ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی به نوعی بیانگر تمایل به وجود شبکه حمل و نقل ریلی، BRT و سایر گزینه های ارتباطی است و در این زمینه باید به رو بود. رئیس هیات امنای شهر اذعان داشت: بنابر اعلام مسئولان سازمان قطار شهری، مجوز انتشار اوراق مشارکت از طریق سیستم بانکی صادر شده و همچنین از سرمایه گذاران داخلی و خارجی جهت احداث مجتمع های ایستگاهی در اراضی مترو دعوت بعمل آمده است که انتظار می رود با به ثمر رسیدن سریع اقدامات، تا اواسط سالی آتی حداقل دو ایستگاه مترو در مسیر خط دو قطار شهری کرج به بهره برداری برسد.
واگذاری کارهای بزرگ به یک شرکت پیمانکاری صحیح نیست
دادگو عملکرد پیمانکار قطار شهری را نیازمند واکاوی بیشتر خواند و با انتقاد از توقف پروژه در مقاطعی از زمان بیان کرد: واگذاری کارهای بزرگ به یک شرکت پیمانکاری صحیح نیست و چنانچه احداث تونل ها و ایستگاه های مترو به چند شرکت داخلی و خارجی واگذار می شد، شاید با انجام همزمان کار توسط چند شرکت اوضاع بهتر از امروز بود.
وی، وظیفه نمایندگان مردم را بیان مطالبات آنان و تذکر کم کاری ها به مدیران اجرایی دانست و خاطر نشان کرد: پارلمان شهری حجم عملیات صورت گرفته در مترو و زحمات متخصصان دلسوز را انکار نمی کند و از نزدیک شاهد ایجاد کارگاه بزرگ عمرانی در اعماق زمین هستیم اما اگر روند کار از حد معمول و منطقی اش فراتر رود، دیگر شیرینی و حلاوت لازم را برای مردم نخواهد داشت و به مرور به یک دغدغه و چالش تبدیل می شود.
بررسی استفاده از تسهیلات بانکی
دادگو از شهرداری و دولت خواست؛ با بررسی و کارشناسی منابع مالی مورد نیاز پروژه و تامین آن به صورت نقدی، غیر نقدی و تعهدی، در صورت امکان از تسهیلات بانکی نیز جهت پیشرفت کار بهره مند شوند. وی با اشاره به قرار گرفتن ترافیک در مرز بحران، تشدید این معضل را عامل هدر رفت سرمایه های مادی و معنوی و همچنین به خطر افتادن سلامت و بهداشت روانی شهروندان ارزیابی کرد و گفت: احداث تقاطع غیر همسطح و اصلاح هندسی معابر تنها راهکارهای مقطعی برای مهار ترافیک به شمار می رود و تنها در صورت انتقال بار ترافیکی به بالا و زیر زمین می توان از شلوغی خیابانها کاست. رئیس شورای شهر کرج در پایان از ریاست جمهور و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی درخواست کرد؛ با عزم ملی و مدیریت جهادی مشکلات مالی پروژه متروی کرج را به طرق ممکن مورد بررسی قرار دهند و برای حل آن چاره اندیشی کنند؛ چرا که در شرایط کنونی حتی ثانیه ها برای مردم آزرده از ترافیک و آلودگی هوا حکم ماه و سال را دارد و شهروندان از ادامه این تاخیر طولانی مدت گلایه مند هستند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود