2 تیر 1393
شماره خبر: 124544

عملیات پروژه تعریض و احداث چهار باندی كمربندی حصار در حال اجراست

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

عملیات پروژه تعریض و احداث چهار باندی كمربندی حصار در حال اجراست


قائم مقام و معاون اجرایی و عمران شهری سازمان عمران و نوسازی شهرداری کرج از ادامه روند عملیات تعریض کمربندی حصار و تبدیل آن به بزرگراه چهار باندی در حد فاصل میدان حافظ تا تونل بیلقان خبر داد.
احمدرضا خلوصی با اعلام این خبر گفت: پس از ارائه طرح و بررسی پیشنهادهای مربوط به چگونگی اجرای تعریض کمربندی حصار، طرح نهایی مصوب و برای اجرا ابلاغ شد. وی افزود: در مرحله آغازین پروژه، در راستای ایمن سازی حریم جاده و جلوگیری از خسارات احتمالی گارد ریل هایی که در طول اجرای پروژه قرار داشت، توسط نیروهای امانی این سازمان جمع آوری شد. این مسئول عنوان کرد: در مرحله بعدی نیز عملیات خاکبرداری به متراژ تقریبی پنج هزار متر مکعب در دو لاین شرقی و غربی انجام شد و با توجه به اختلاف سطح حریم جاده، و برای تسطیح باند تعریض، ماشین آلات مربوطه بکار گرفته شده است. خلوصی تاکید کرد: در این راستا، سازمان عمران و نوسازی شهرداری کرج به عنوان مجری طرح نسبت به تامین تجهیزات، کاور رنگی و علائم هشدار دهنده در طول اجرای پروژه اقدامات لازم به عمل آورد.
جلوگیری از اتلاف زمان شهروندان
قائم مقام و معاون اجرایی و عمران شهری در خصوص مزایای طرح تعریض کمربندی حصار به 4 لاین رفت و برگشت گفت: با بهره برداری از پروژه، بار ترافیکی خصوصاً در مسیر منتهی به جاده چالوس تا 70 درصد کاهش خواهد یافت و این امر باعث جلوگیری از اتلاف زمان شهروندان می شود. وی در ادامه تاکید کرد: خروجی این طرح می تواند در زمینه کاهش مصرف سوخت خودروها و جلوگیری از هدر رفتن حاملهای انرژی بعنوان سرمایه ملی بسیار اثر گذار باشد.
اهمیت اجرای پروژه تسهیل در عبور و مرور خودروهاست
این مسئول در مورد اهداف دیگر اجرای طرح با یادآوری مقوله زیباسازی حاشیه کمربندی حصار اظهار داشت: این معبر که از حیاتی ترین شریانهای ارتباطی در سطح حتی کشور محسوب می شود، بعنوان ورودی شهر کرج و استان البرز باید تداعی کننده شکوه و زیبایی شهر باشد. خلوصی درباره فواید تعریض برای اهالی منطقه به ویژه مردم حصار گفت: پس از بهره برداری از این پروژه و راه اندازی پل حافظ که در امتداد این مسیر قرار دارد و تا چند هفته آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد، گره ترافیکی این محدوده بطور کامل باز می شود و با طرح های تکمیلی بعدی که در دست مطالعه است، رفاه حال ساکنان این محدوده فراهم می شود. این مسئول ادامه داد: کمربندی حصار شاهد تردد روزانه بیش از 60 هزار خودروی مسافری است که در روزهای تعطیل و ایام نوروز و تابستان این میزان به چندین برابر افزایش می یابد؛ لذا اهمیت تعریض این محور در تسهیل عبور و مرور خودروها بدون کمترین توقف مشخص می شود. وی در پایان تاکید کرد: مقرر شد، بلافاصله پس از تکمیل عملیات مذکور و با توجه به اعتبار پیش بینی شده، عملیات روکش آسفالت انجام شود. شایان ذکر است، اجرای عملیات بهسازی و تعریض کمربندی حصار و تبدیل آن به بزرگراه چهارباندی در حد فاصل میدان حافظ تا تونل بیلقان، با همکاری حوزه معاونت فنی و عمرانی و منطقه 11 شهرداری کرج در حال انجام است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود