7 تیر 1393
شماره خبر: 124814

عطر معنویت در ماه مبارک رمضان آرامستان های کرج را معطر می سازد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

عطر معنویت در ماه مبارک رمضان آرامستان های کرج را معطر می سازد


مدیرعامل سازمان آرامستانهای شهرداری کرج، ماه مبارک رمضان را به کارخانه انسان سازی و تزکیه نفس تشبیه کرد و با اشاره به طرح های سازمان جهت زیباسازی و تقویت بار معنوی فضای آرامستان های شهر اظهار کرد: عطر معنویت در ماه مبارک رمضان آرامستان های شهر را معطر می سازد.
مجتبی اسکندری ادامه داد: در ایام پُر فضیلت ماه رحمت و برکت میزان مراجعه زایرین اهل قبور به آرامستانها جهت قرائت فاتحه و غبار روبی مزار اموات افزایش می یابد و از همین رو، افزایش کمی و کیفی سطح خدمات به زائرین گرامی ضروری به نظر می رسد. این مسئول اضافه کرد: اجرای طرح های گلکاری و کاشت فضای سبز، پاکسازی و نظافت قطعات آرامستان به صورت روزانه، پخش تلاوت های قرآن و ادعیه مذهبی در فضاهای عمومی آرامستان، لکه گیری و ترمیم آسفالت معابر، تعویض تابلوهای راهنمای قطعات (در صورت نیاز)، تکریم ارباب رجوع و سرعت بخشی به انجام کارها، نصب بنر و استندهای ماه مبارک رمضان و احادیث و روایت های مرتبط با این ایام در محوطه سازمان، راه اندازی ایستگاه صلواتی در ایام خاص ماه، کنترل ترافیکی ورودی های آرامستان در پنجشنبه های ماه مبارک و... از جمله اقداماتی است که اجرای آنها جهت رفاه حال زایرین اهل قبور پیش بینی شده است.
مدیرعامل سازمان آرامستانهای شهرداری کرج در ادامه گفت: از همشهریان و زایرین محترم اهل قبور تقاضا داریم در زمان مراجعه به آرامستان بهشت سکینه (س) همکاری لازم را جهت حفظ زیبایی و نظافت محوطه های عمومی و قطعات سازمان داشته باشند. اسکندری گفت: آرامستانها بهترین مکان برای عبرت آموزی و تلطیف فضای معنوی جسم و روح هستند و در زندگی شخصی و اجتماعی باید در نظر داشته باشیم که با هر درجه و موقعیت و تعلق به هر طبقه اجتماعی در نهایت به ایستگاه مرگ می رسیم و در منزلگاه ابدی خویش آرام می گیریم؛ فلذا همواره باید پروردگار جهان را ناظر اعمال خویش ببینیم و در انجام کارها رضای خدا و خلق خدا را نیز در نظر بگیریم. وی، ماه مبارک رمضان را بهترین زمان برای بازنگری در اعمال و رفتار دانست و اظهار امیدواری کرد؛ مجموع اقدامات صورت گرفته رضایت خاطر شهروندان و زایرین اهل قبور را جلب نماید و در فضای توام با آرامش و معنویت بتوانند به تجدید دیدار با عزیزان سفر کرده خویش بپردازند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود