10 مهر 1391
شماره خبر: 12488

توزیع 700 هزار کارت شهروندی در کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 توزیع 700 هزار کارت شهروندی در کرج

سپیدار آنلاین: مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری کرج از توزیع 700 هزار کارت شهروندی در این کلانشهر خبر داد و استفاده از کارت بلیط الکترونیکی از سوی شهروندان را نیازمند فرهنگ سازی دانست.
مهرداد کیانی رادیویی برنامه شهر من سلام در پاسخ به مشکلات شهروندان در خصوص کارت بلیط های الکترونیک اظهار داشت: در آینده ای نزدیک تمامی شهروندان می توانند به جای ارائه پول به تاکسی و اتوبوس، از کارت بلیط های الکترونیکی استفاده کنند. وی از پیش بینی 700 هزار کارت شهروندی در این کلانشهر خبر داد و افزود: در آینده ای نزدیک این کارتها بین شهروندان توزیع می شود.
هیچ مشکلی در بخش سخت افزار کارت بلیط های الکترونیکی وجود ندارد
این مسئول عنوان کرد: تمامی این کارتهای شهروندی بر روی دستگاه های کارت خوان اتوبوسهای این کلانشهر آزمایش شده و در حال طی مراحل دیگر آزمایشهای مربوطه است. کیانی ادامه داد: در حال حاضر تمامی سخت افزارها بر روی دستگاه های کارت خوان اتوبوسها نصب شده و هیچ مشکلی در بخش سخت افزاری وجود ندارد.
فرهنگ استفاده از کارتهای شارژی بین شهروندان نهادینه شود
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری کرج یادآور شد: برای اجرای این طرح باید فرهنگ سازیهای لازم بین شهروندان انجام شود چون در صورت عدم فراهم کردن زیرساختهای فرهنگی، پروژه با شکست مواجه می شود. وی به نصب دستگاه کارت خوان در تمامی اتوبوسهای این کلانشهر اشاره و اضافه کرد: باید نحوه استفاده از این کارت خوانها به شهروندان به صورت مطلوبی ارائه شود.
کارتهای شهروندی دارای 140 کاربرد هستند
این مسئول گفت: شهروندان علاقمند به دریافت کارتهای شارژ می توانند از هفته آینده به سایت سازمان اتوبوسرانی شهرداری کرج مراجعه کنند و اقدامات لازم را برای ثبت نام و دریافت کارت انجام دهند. کیانی با اشاره به چند منظوره بودن کارتهای شهروندی افزود: در واقع این کارتها 140 کاربرد دارند که علاوه بر استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی، در اماکن ورزشی متعلق به شهرداری و فروشگاه های مختلف نیز مورد استفاده قرار می گیرد. مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری کرج افزود: در حال حاضر کرج اولین و تنها شهر در کشور است که از این کارت با تکنولوژی روز استفاده می کند.


منبع: کامنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود