14 تیر 1393
شماره خبر: 125254

بهره برداری کرجی ها از حمل و نقل عمومی 10 درصد است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

بهره برداری کرجی ها از حمل و نقل عمومی 10 درصد است


معاون خدمات شهری شهرداری کرج به وضعیت ناهمگون حمل و نقل عمومی شهر با توجه به میزان جمعیت اشاره کرد و اذعان داشت: شهر کرج با برخورداری از جمعیت بسیار بالا و میزان مهاجرت زیاد، دارای سهم بسیار پایینی از میزان بهره گیری شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی است.
مدیرروستا میزان استفاده شهروندان از این سیستم را تنها 10 درصد عنوان کرد و گفت: بهینه سازی مصرف سوخت و تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی یکی از اساسی ترین راهکارها به منظور کاهش سفرهای درون شهری و جلوگیری از تردد خودروهای آلوده در شهر است که این امور تاکنون چنان که باید در شهر کرج به اجرا در نیامده است. معاون خدمات شهری، بخشی از علت عدم تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی بخصوص در بخش خرید اتوبوس را هزینه های بسیار بالا و عدم اختصاص سهمیه کافی برای خرید و تقویت ناوگان از سوی وزارت کشور عنوان کرد. وی، ایجاد امکانات بی. آر. تی و قطار درون شهری را از ضرورت هایی دانست که به منظور تقویت این ناوگان و تشویق مردم به استفاده از این سیستم باید به امکانات حمل و نقل درون شهری اضافه شود، اما زیرساخت های مناسب برای این احداث امکانات مذکور هنوز در کلانشهر کرج مهیا نیست که این امر نیازمند دوراندیشی و اخذ تدابیر لازم است.
جایگاه های معاینه فنی اضافه شود
معاون خدمات شهری شهرداری کرج، بر ضرورت تامین نیاز شهروندان به جایگاه های معاینه فنی در شهر تاکید کرد و گفت: باید شرایطی مهیا شود که شهروندان برای دریافت این گواهی، مشکلی نداشته و در اسرع وقت بتوانند نسبت به کنترل و معاینه فنی خودروی خود اقدام کنند. مدیرروستا به تشکیل ستاد محیط زیست و توسعه پایدار در شهر کرج اشاره و این اقدام را در راستای شکل گیری ستاد فوق و نتیجه مثبت عملکرد آن در تعدادی از شهرها و کلانشهرهای کشور عنوان کرد. وی یکی از مهمترین اهداف راهبردی تشکیل این ستاد را ایجاد هماهنگی بین دستگاهی برشمرد و اذعان داشت: این ستاد تشکیل شده تا اقدامات و ارزیابی های لازم در خصوص افزایش سلامت زیست محیطی را به عمل آورده و در اقدامی هماهنگ، دیگر دستگاه های مسئول و اثرگذار را به عرصه بیاورد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود