21 تیر 1393
شماره خبر: 125702

دغدغه های اجتماعی با تعریف الگوی مناسب مسئولیت پذیری اجتماعی کاهش می یابد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

دغدغه های اجتماعی با تعریف الگوی مناسب  مسئولیت پذیری اجتماعی کاهش می یابد


رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر کرج گفت: دغدغه های اجتماعی با تعریف الگوی مناسبی از مسئولیت پذیری اجتماعی کاهش می یابد.
علی حاج کاظم در این خصوص گفت: علاوه بر تعریف مدل و الگوی صحیح از مسئولیت پذیری اجتماعی نیاز به فرهنگ سازی و نهادینه کردن این مهم در اذهان عمومی داریم.
وی با تاکید بر ضرورت شناخت آسیب های اجتماعی با بیان اینکه مسائل اجتماعی ارتباط مستقیم و تنگاتنگی با مسائل اقتصادی و فرهنگی دارند، عنوان کرد: بسیاری از آسیب های اجتماعی موجود در شهر ریشه در مشکلات اقتصادی از جمله بیکاری و فقر دارند بر این اساس باید اذعان داشت هرچقدر رونق اقتصادی و شکوفایی اجتماعی وجود داشته باشد، به همان میزان شاهد شکوفایی فرهنگ خواهیم بود. وی از مهمترین دغدغه های اصلی مدیریت شهری را توسعه اجتماعی شهر ذکر و عنوان کرد: مسئولیت اجتماعی فردی اساس مسئولیت اجتماعی گروهی است زیرا یک اجتماع از افراد تشکیل شده است و درنتیجه فرهنگ مسئولیت اجتماعی را مشخص می‌کند.
لزوم تبیین آسیب ها و بحران های اجتماعی
رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر کرج همچنین بر ضرورت لزوم تبیین مسائل آسیب ها و بحران اجتماعی تاکید کرد و گفت: آسیب های اجتماعی در اکثر جوامع وجود دارند و تاثیرات خود را بر عرصه های مختلف می گذارند اما آنچه جوامع مختلف را در این مورد از هم متفاوت می سازد، نوع نگرش این جوامع به علل به وجود آورنده آسیب ها و راهکارهای اصلاح وبهبود آن است. حاج کاظم اظهارداشت: بر اين اساس زمينه‌هايي چون فرهنگ و هنجارهاي يک جامعه، ويژگي هاي اقتصادي و سياسي و جغرافيايي يک جامعه نيز در حوزه مطالعات آسيب شناسي اجتماعي قرار مي‌گيرد. چرا که بررسي آسيبهاي اجتماعي بدون در نظر گرفتن شرايط زمينه‌اي يک جامعه ميسر نخواهد بود. وی گفت: در این راست عوامل زمينه ساز و علل آشکار کننده آن آسیب های اجتماعی بسیار حائز اهمیت می باشد. این مسئول با بیان اینکه، هر جامعه‌اي متناسب با شرايط فرهنگی خو با انواعي از مشکلات اجتماعی روبرو است، گفت: شناخت چنين عواملي مي‌تواند مسير حرکت جامعه را به سوي ترقي و تعامل هموار سازد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود