24 خرداد 1393
شماره خبر: 123830

لزوم پرداختن به پدیده کودکان کار

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

لزوم پرداختن به پدیده کودکان کار


رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر کرج بر ضرورت پرداختن به پدیده کودکان کار تاکید کرد و گفت: با حذف کار کودک فرصت برای فراگیری مهارت های اجتماعی کودکان فراهم می شود.
علی حاج کاظم در حاشیه برگزاری همایش منع کار کودک با بیان این مطلب افزود: ‌بی شک اندیشه مطالعه و بررسی کودکان خیابانی که در سال های گذشته نیز اذهان کارشناسان مسائل اجتماعی را به خود مشغول کرده، بسیار حائز اهمیت است. وی با بیان اینکه، کودکان قشر آینده ساز هر کشوری هستند، عنوان کرد: بر این اساس جلوگیری از وارد آمدن آسیب‌های اجتماعی به این قشر بسیار مهم و ضروری است. حاج کاظم اظهارداشت: با رشد کار کودک علاوه بر خدشه وارد آوردن به سلامت جسمانی کودکان، بهداشت روانی این قشر نیز به شدت تحت تأثیر قرار می دهد و در نتیجه توانایی تمرکز بر فعالیت های اجتماعی کاهش می‌یابد و به تبع آن نیز عملکرد اجتماعی به شدت دچار افت می‌شود. وی، عنوان کرد: مشکلات سلامتی با مشکلات روان‌ شناختی همراه با عملکرد ضعیف اجتماعی، اضطراب، افسردگی و مشکلات رفتاری به دنبال حضور در خیابان، منجر به بروز شدید‌ترین آسیب‌های روانشناختی می‌شود. عضو شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد: بیگانه و طرد شدن کودکان کار از نظام و ساختار معمول اجتماعی از مهمترین آسیب هایی است که به این کودکان وارد می شود که به تبع آن نیز این قشر اقدام به رفتارهای شدید ضداجتماعی می کنند و به خود نیز صدمه می زنند. حاج کاظم، تغییر دیدگاه این قشر به جامعه را یادآور شد و افزود: زندگی کردن پایین ‌تر و خارج از محدوده‌های سنتی سیستم رفاهی با توجه به اینکه خیابان منبع اولیه برای معاش این کودکان است موجب شکل گیری این دیدگاه می شود.
فرصت برای فراگیری مهارت‌های اجتماعی کودکان فراهم شود
رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر اینکه، فرصت برای فراگیری مهارت های اجتماعی کودکان فراهم شود گفت: تحقق این هدف نقش بسزایی در حذف کار کودک ایفا می کند. حاج کاظم تاکید کرد: هرگونه اقدام جهت پیشگیری یا کنترل پدیده اجتماعی کودکان خیابانی مستلزم شناخت این گروه و ارائه راهکارهای کارآمد در این خصوص است. وی، حمایت‌های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی از طریق سازمان‌های ذیربط از کودکان کار را مهم ارزیابی کرد و گفت: تأمین و ایجاد سرپناه و ارائه آموزش‌های مختلف با هدف تشویق و ترغیب این کودکان به تحصیل بسیار حائز اهمیت است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود