25 تیر 1393
شماره خبر: 125975

مدیریت جهادی در شهرداری ها نمود بیشتری دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

مدیریت جهادی در شهرداری ها نمود بیشتری دارد


شهردار کرج با بیان اینکه مدیریت جهادی در شهرداری ها نمود بیشتری دارد بر ضرورت تقویت روحیه جهادی در مردم تاکید کرد.
علی ترکاشوند با بیان این مطلب به شعار سال جاری اشاره کرد و گفت: آنچه برای تحقق این شعار بسیار لازم و ضروری است، برنامه ریزی و نگرش درست به شعار است.
وی با بیان اینکه باید به موضوع مدیریت جهادی به ویژه در شرایط کنونی کشور نگاهی خاص داشته باشیم، گفت: جاری و ساری کردن مدیریت جهادی در بطن جامعه از طریق دستگاه ها و نهادهای خدمت رسان نقش بسزایی در پیشبرد اهداف و برنامه های خرد و کلان کشور دارد و می توان گفت با داشتن نگاه منطقی و برداشت صحیح از شعار سال، ضمن تحقق موضوع مدیریت جهادی، حرکت به سوی تحول و پیشرفت در کشور بدون اتکا به منابع و ظرفیت های خارجی نیز فراهم می شود. ترکاشوند نقش شورا و شهرداری را در تحقق مدیریت جهادی یادآورشد و با بیان اینکه مدیریت جهادی در شهرداری نمود بشتری نسبت به سایر دستگاه ها دارد، اظهارداشت: این نهادهای مردمی می توانند دستاوردهای بزرگی را در مدیریت جهادی و عزم ملی داشته باشند. وی از شهرداری ها به عنوان پایگاه های مردمی یاد کرد و افزود: از جمله مهمترین اقداماتی که در این راستا می توان انجام داد، تقویت روحیه جهادی در مردم است که باید اذعان داشت یا انجام این مهم، ظرفیت حرکت به سوی تحقق شعار سال جاری وجود دارد. ترکاشوند در تعریفی از مدیریت جهادی با عنوان اینکه مدیریت جهادی مدیریتی است که در همه مقاطع زمینه پیشرفت و پیروزی را فراهم می کند و مصداق آن نیز اراده ملت ایران در مقطع دفاع مقدس است، گفت: برای هر کاری نیاز به عزم ملی داریم و مردم نیز در هر برهه ای از زمان و در همه عرصه ها با عزم ملی موفقیت را ثبت کردند.
محورهای مدیریت جهادی تفسیر شود
شهردار کرج برضرورت تفسیر و تشریح محورهای مدیریت جهادی تاکید کرد و گفت: انجام این مهم راه را برای اعمال مدیریت جهادی باز می کند. ترکاشوند شناسایی نیازهای ضروری و اساسی مردم در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و... را مهم ارزیابی کرد و افزود: نگاه واقع گرایانه به مسائل و موضوعات پیش روی جامعه به منظور برنامه ریزی و سیاست گذاری مناسب و بهینه برای امور مختلف ضروری است. ترکاشوند با تاکید بر ضرورت پرهیز از هرگونه شتاب زدگی در برنامه ریزی و تصمیم گیری های خرد و کلان اظهارداشت: توجه به این مهم به ویژه در شهرداری ها امری بسیار مهم است زیرا تنها در این صورت است که موفق به بهره ‌گیری صحیح و به موقع از ظرفیت ها، امکانات و پتانسیل های موجود برای رفع مشکلات شهری خواهیم بود. وی اظهارداشت: در این راستا داشتن نگاه ویژه به مناطق محروم و کم برخوردار به منظور ایجاد و برقراری عدالت اجتماعی و بالا بردن انگیزه های حمایتی مردم بسیار حائز اهمیت است و شهرداری کرج برای تحقق این مهم اهتمام ویژه ای دارد که احداث و بهره برداری به هنگام طرح های عمرانی یکی از همین رویکردها است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود