1 مرداد 1393
شماره خبر: 126330

آمار بالای طلاق به نهادینه نشدن مهارت های زندگی بر می گردد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

آمار بالای طلاق به نهادینه نشدن مهارت های زندگی بر می گردد


نایب رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر کرج با ابراز نگرانی از قرار گرفتن البرز در صدر فهرست آمار طلاق در کشور اظهار داشت: شیوع طلاق در جامعه به نهادینه نشدن مهارت های زندگی بین زوجین بر می گردد.
فاطمه آجرلو با اشاره به قرار گرفتن در آستانه روز جهانی قدس، پیروزی مظلوم بر ظالم را از وعده های الهی دانست و با بیان اینکه به زیر کشیدن رژیم ستم شاهی توسط فرزندان خمینی کبیر (ره) از مصادیق آشکار سرنوشت مستکبران است، گفت: آنچه امروز در سرزمین اشغالی می گذرد، جنگ نظامی نیست، بلکه جنایتی بر علیه بشریت و زنان و کودکان بی گناه است که سلاحی جز سنگ برای مقاومت در برابر گلوله های توپ و تفنگ ندارند. عضو پارلمان شهری کرج ادامه داد: فرزندانِ ایران کوچک روز جمعه با لبیک به فرمان تاریخی حضرت امام راحل در راهپیمایی روز قدس حضور می یابند و فریاد خشم خود از وحشی گری ایادی رژیم صهیونیستی را بر سر حامیانِ آنان آوار می کنند.
ابراز نگرانی از آمار طلاق در استان البرز
نماینده مردم در شورای چهارم شهر کرج در بخش دیگری از سخنانش به گزارش آماری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از آمار طلاق و ازدواج در استان های کشور اشاره کرد و گفت: آموزش مهارت های زندگی و برگزاری کارگاه های آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی می تواند نگرش افراد به موضوع ازدواج را تعدیل کند و آستانه تحمل آنان برای رویارویی با سختی های زندگی را افزایش دهد. نایب رئیس کمیسیون سلامت پارلمان شهری کرج از اعتیاد، سطح پایین تحصیلات، مسایل جنسی، فقر و مشکلات اقتصادی، بیکاری، اختلاف طبقات فرهنگی و معضل تامین مسکن به عنوان علل پایه معضل طلاق یاد و تصریح کرد: بر اساس تحقیقات دانشگاهی صورت گرفته، زندگی زوجین پس از طلاق دچار افت و خیزهای بسیاری می شود و معمولا در ازدواج های بعدی نیز به توفیق خاصی دست نمی یابند. آجرلو در تشریح دلیل خود گفت: زوجین ایرانی از نبود مهارت های زندگی و عدم آشنایی با چارچوب و قواعد زندگی زناشویی رنج می برند و بسیاری از پرونده های طلاق با ریشه یابی دقیق و مشاوره طرفین قابل سازش است.
خانواده ها به طلاق چراغ سبز نشان ندهند
عضو پارلمان شهری کرج در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه خانواده ها به طلاق چراغ سبز نشان ندهند، راهنمایی و مشاوره والدین با فرزندان خود و ارایه نکاتی درباره روش های صحیح زندگی از دوران نوجوانی را در افزایش سازگاری زوجین موثر خواند و بیان کرد: همچنین گرایش خانواده ها به تجمل و توجه به پدیده زشت چشم و هم چشمی، زوجین را به ورطه مقایسه خود با یکدیگر می کشاند و متاسفانه در اثر فشارهای روحی ناشی از این امر، بنیان های خانواده سست شده و نهایتا به دادگاه و طلاق کشیده می شود. آجرلو با نکوهش ترویج جشن طلاق در جامعه، آن را الگوبرداری از زندگی غربی و ناسازگار با زندگی ایرانی – اسلامی خواند و اذعان داشت: دین مبین اسلام با معرفی حضرت فاطمه زهرا (س)، حضرت آسیه (س)، حضرت خدیجه (س) و حضرت مریم (س) به عنوان چهار بانوی برگزیده دو عالم و همچنین حضرت رسول اکرم (ص) و امام علی (ع) به عنوان الگوی تمام عیار مردان، نقشه راه و مسیر حرکت رسیدن به قله های کمال و معنویت را پیش روی بشریت قرار داده و در صورتی که با تاسی از سبک زندگی و گفتار و رفتار این بزرگواران در زندگی مشترک گام برداریم، قطعا به راه دیگری جز طلاق می رسیم. وی از معاونت و سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری کرج درخواست کرد؛ در راستای ترویج سبک زندگی ایرانی – اسلامی و تحکیم بنیان خانواده و آگاه سازی زوجین از عواقب تلخ و تبعات اجتماعی معضل طلاق اقداماتی صورت دهند. آجرلو همچنین بر تسهیل شرایط ازدواج اعم از پرداخت آسان وام ازدواج و افزایش سقف این تسهیلات، رونق فضای اشتغال برای جذب جوانان بیکار، کاهش قیمت مسکن و اعمال تسهیلاتی برای خانه دار شدن زوجین جوان و... تاکید کرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود